Toon posts:

[ftp] Van buitenaf op het netwerk komen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een netwerk, nu heb ik een ftp server opgezet met bulletproof. Hij kiest automatisch het lokale IP. We hebben hier kennisnet. Intern werkt de FTP goed (via het IP van het netwerk) maar ik wil er van buitenaf ook op. Kennisnet heeft ons één IP toegewezen wat geloof ik statisch is.

Nu is mijn vraag hoe ik het IP van kennisnet kan toewijzen aan bulletproof...Of is het niet mogelijk omdat de boel achter een router zit?

Verwijderd

port 21 forwarden op de router...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Je moet je router wat portmappings aanleren: zie Het Grote Poortmappingsverhaal. Voor FTP moet je standaard poort 20 en 21 doorzetten naar je serverbak, zie de handleiding van je router hoe je dat precies doet.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 04 June 2003 @ 11:54:
Je moet je router wat portmappings aanleren: zie Het Grote Poortmappingsverhaal. Voor FTP moet je standaard poort 20 en 21 doorzetten naar je serverbak, zie de handleiding van je router hoe je dat precies doet.
Stel dat me dat lukt, hoe zorg ik er dan voor dat hij niet het netwerk Ip gebruikt? Maar dat van kennisnet....

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb BulletProof FTP server ook...

Voor het lokale netwerk gebruik ik Active, en voor internet gebruik ik passive mode... en om het voor buitenaf beschikbaar te maken, heb ik de server op me router geinstalleerd en de poorten 20 t/m 30 naar localhost gemapped... en bij instellingen voor passive mode die port range ingesteld...

Het IP voor passive mode is bij mij gewoon het externe IP dat ik van CHello heb...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Het Grote Poortmappingsverhaal

Zie ook:
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

[ Voor 32% gewijzigd door Predator op 04-06-2003 14:44 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.