Toon posts:

[Win98 Plus] & Shutdown Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een Prob, zoals de titel al zegt. Heb al alles afgezocht hier, maar kon nix vinden over Win98 Plus. Heb alle patches al geprobeert, maar die werken helaas niet. Nu zat ik te denken:dan maar radicaal en een clean-install doen. Gooi ik er gewoon Win98SE op. Heb ook al gechecked voor bad sectors etc. Mijn vraag in het kort: Verhelp ik het probleem door alles opnieuw te installen en gaat dit ook lukken (omdat de pc niet wil herstarten en afsluiten, en dit gebeurt nog al eens tijdens een clean-install).

Hij loopt vast tijdens het scherm: Windows is shutting down, ik los het op door hem met de "aan/uit" knop, dus niet de reset knop, want dat doet ie ook al niet, opnieuw op te starten. Verder heb ik alles uitgezet behalve Systray en Explorer

Bedankt alvast,

Greetz,

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 11:59 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

Reptile209

- gers -

Zou je iets uitgebreider willen vertellen over "shutdown probleem"? Waar loopt het mis, wat gebeurt er dan, hoe los je het nu op?

Zo scherp als een voetbal!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Er draaid waarschijnlijk nog een programma op de achtergrond

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Check it out man 8) :

search 1

search 2

Verwijderd

Topicstarter
Geloof het of niet, alles wat relevant was in die searches heb ik al geprobeert. Dan toch maar gewoon clean-install?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Hebben we het nou over win98, win98se of win98 met daarop extra het plus pakket?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Windows Operated Systems - FAQ

Dat al geprobeerd?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 22:37

BJD

Er is een pach voor.
Moet je maar ff op de Micro$oft site kijken.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

BJDI schreef op 04 June 2003 @ 12:27:
Er is een pach voor.
lezen:
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 11:46:
Heb alle patches al geprobeert, maar die werken helaas niet.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

BJDI schreef op 04 June 2003 @ 12:27:
Er is een pach voor.
ja, lezen:
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Microsoft heb ik de patches voor 98SE en 98 gehaald, maar die werken beide niet. Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of hij nou Win98 met Plus pakket of Win98SE met pluspakket heeft. Maar kan het kwaad als ik Format c: doe, start ie dan daarna wel gewoon weer op (hardwarematige problemen daargelaten natuurlijk), of zit ik dan in de problemen als ik niet eerst en shutdown probleem heb opgelost?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

Reptile209

- gers -

edit:
Lamaar, openingspost geedit... grrr ;)

Ik heb dit ook een tijdje met 98SE gehad, een herinstallatie hielp wel. Proberen dus. Als dat niet werkt, zal het toch een driver/hardware probleem zijn...

[ Voor 155% gewijzigd door Reptile209 op 04-06-2003 12:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Het laatste scherm wat ie ziet is het wel bekende "Windows is shutting down" scherm. Dan hangt ie, dat komt omdat er "fout" zit in de code, die alle data die nog in buffers ed. staat, naar de hard disk schrijft. Omdat deze code is geschreven voor relatief kleine hard disk, kan dit bij de nieuwe schijven problemen opleveren. Hiervoor is een patch beschikbaar, maar die werkt helaas niet altijd. Dit probleem treed meestal op, als de machine ongeveer een paar weken tot een maand geinstalleerd is, of soms ook al eerder. Ligt er net aan hoeveel er aan settings veranderd word, zoals nieuwe software installeren, enzo. De enige werkende oplossing is, helaas, een clean install.

Tip:
Maak een Ghost Image na de installatie, en zet deze op een aparte partitie. Die Image zal ongeveer 500MB groot zijn, als je een standard Win98 install maakt, met drivers en eventueel MS Office.
Deze image kun je dan weer terug plaatsen, als het systeem fouten geeft of "traag" gaat draaien

[ Voor 7% gewijzigd door Tomaat op 04-06-2003 12:47 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 22:37

BJD

:X
Ik zou iig deze patch nog ff proberen:

[ Voor 90% gewijzigd door BJD op 06-11-2020 11:47 . Reden: stukje verwijdert ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
hij zei toch al dat ie alle patches had geprobeerd..ok, je kan het allicht proberen ;)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 12:36:
Maar kan het kwaad als ik Format c: doe, start ie dan daarna wel gewoon weer op (hardwarematige problemen daargelaten natuurlijk), of zit ik dan in de problemen als ik niet eerst en shutdown probleem heb opgelost?
Als je format c: doet zul je ook het OS opnieuw moeten installeren. (je bent dan wel tijdelijk de shutdown probleem kwijt jah ;) )
Kijk even bij de eigenschappen van 'deze computer', daar staat als het goed is welke win98 je hebt. Of je het plus pakket erop geinstalleerd hebt lijkt mij niet zo van belang, omdat dat alleen maar een add-on is. win98 of win98se is wel belangrijk om te weten.

Pagina: 1