Toon posts:

CPU load van 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Deze vraag is al vaker langsgekomen, maar een echt antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb een pentium III, 600 Mhz met 256MB Ram en Windows XP professional (tweaks uitgevoerd). Nou heb als ik mediaplayer, kazaa, internet explorer of word start en ermee werkt dat mijn pc supertraag wordt, ik dus gelijk taskmanager openen.. en ja hoor 100% cpu load.

Ik begrijp er niets van waarom dat zomaar is.... meestal is het process services.exe op 100%, anders zijn het de bovengenoemde programma's.
Het is niet dat ik elke keer bij het gebruik van deze proggie's last heb van 100 cpu load, maar wel vaak (beetje te vaak :|).

oh ja.. ik heb mijn pc gisteren nog helemaal opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:14 ]

Verwijderd

zet kazaa eens uit~!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:14

woutur

Klauwtjes uit!

Welkom in de wondere wereld van upgraden en Microsoft Windows XP!

Ik heb hetzelfde. XP vraagt nu eenmaal zware specs. Da's erg jammer want voor het eerst ben ik tevreden over de stabiliteit van een Windows versie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, met een "oude" P3 (600MHz is geloof ik een 100MHz FSB) en "slechts" 256 RAM zit je wel zo ongeveer op je minimale systeemeisen om redelijk vlotjes XP te kunnen draaien.
Maar sowieso Kazaa vervangen door Kazaa Lite, je upload in Kazaa altijd uitzetten of beperken tot ongeveer 75% of minder van de max. upload van je internetverbinding.
Zodra je max. aan het uploaden bent, wordt je PC ook traag.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 11:33
BredeP schreef op 04 June 2003 @ 13:56:
Tja, met een "oude" P3 (600MHz is geloof ik een 100MHz FSB) en "slechts" 256 RAM zit je wel zo ongeveer op je minimale systeemeisen om redelijk vlotjes XP te kunnen draaien.
Maar sowieso Kazaa vervangen door Kazaa Lite, je upload in Kazaa altijd uitzetten of beperken tot ongeveer 75% of minder van de max. upload van je internetverbinding.
Zodra je max. aan het uploaden bent, wordt je PC ook traag.
je pc wordt er niet traag van uploaden, maar je internetsnelheid.

Gebruik Kazaa lite ipv Kazaa en een p3 600mhz kan met gemak win XP aan zonder al teveel cpu load.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

professional

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Niet echt goed gezocht heb ik het idee.

De kreet is al vaker gevallen: KaZaA. Deze levert de B3D mee, wat een koetje vormt op de achtergrond. En koetjes trekken 100%.

Remedie: geen illegale spullen downloaden >:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wederom een topic vol onzin. XP draait met een beetje tweaking (services etc.) als een zonnetje op een P3 met 256MB RAM.

Dan naar het CPU gebruik: als het het bestand services betreft, is er dus een service die veel CPU tijd gebruikt.

Services die je ff moet checken (testen dmv. uitzetten):
- system restore
- indexing service
- automatic winupdate

Verder kun je een programmaatje als TaskInfo2003 downloaden, dan kun je wat eenvoudiger zien welke service de CPU tijd verbruikt.

[edit] als het aan Kazaa ligt, probeer je eens KazaaLite / K++ ;)

[ Voor 7% gewijzigd door roelio op 04-06-2003 14:03 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

kazaa teveel max downloaden toegelaten?
kijk eens in je opties van kazaa en check als er staan maximale downloads per keer (ofzowiets)
als dat op 50 staat zet es op 10

werkt perfect hiero..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Enkele tientallen downloads tegelijk kan een p3/600 natuurlijk wel aan, zeker onder een NT based Windows versie :P
Tenzij je download een 100mbit lijn is ofzo, dan is het wellicht ene ander verhaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
woutur schreef op 04 juni 2003 @ 13:53:
Welkom in de wondere wereld van upgraden en Microsoft Windows XP!

Ik heb hetzelfde. XP vraagt nu eenmaal zware specs. Da's erg jammer want voor het eerst ben ik tevreden over de stabiliteit van een Windows versie.
Hmm... dus jij bent niet tevreden over win2k? Dat heb ik hier juist als een zonnetje draaien op een celeron 500! En winxp op mn p4 2.53 draait bijna nog langzamer ook :S. Jammer dat ze het zo volgepropt hebben.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 14:19
* PeGys heeft op een P III 601 Mhz met 640 MB SD-RAM (niet oc'ed) windows XP SP1 gedraaid met kazaa op 50 downloads en allerhande progs open met een CPU load van 37%

Een beetje verlies heb je altijd...

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 17:40

T-Junkie

user brain not connected...

Ik heb XP-Prof redelijk goed draaien op een PII 400@448 Met 196MB Ram...
Het is ook geen gaming machine meer, maar office en internetten gaat goed...

Ik denk dat het aan Kazza ligt, met de spyware... Raad je dus aan om kazaa lite gbruiken, en te scannen met ad-aware ( www. download.com )

Als j nieuwsgierig bent naar alle services van XP, neem dan een kijkje hier:
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Raad je aan om degene die je echt niet nodig hebt uittezetten in admin-tools sectie van XP.

Als je de taskmanager bekijkt, kan je hem op CPU sorteren en dan kijken wat de boosdoener is...

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
T-Junkie schreef op 04 June 2003 @ 15:22:
[..]
Ik denk dat het aan Kazza ligt, met de spyware... Raad je dus aan om kazaa lite gbruiken, en te scannen met ad-aware ( www. download.com )

[..]
Spybot werkt ook goed :) soms beter dan adaware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik kazaa-lite, was vergeten te vermelden dat het niet kazaa is maar k-lite :)
maar voor de rest had ik na de verse installatie heel veel tweaks uitgevoerd en heel veel onnodige services uitgezet.

Verwijderd

ook met k-lite krijg ik af en toe dat 100% cpu probleem.
weet niet waarom, maar ik denk dat dat het gewoon is
Pagina: 1