Werkelijkheid=The Matrix?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60535

Topicstarter
Omdat ik bij een ander forum uitgekotst ben begin ik bij deze een eigen topic nl:

Werkelijkheid is The Matrix en dat poog ik aan de hand van veel observaties uit te leggen. Ik ga dat niet wetenschappellijk doen want wetenschap is voor mij causaal een leuke tool en een dead end.

Al duizenden jaren vertellen wij ons zelf allerlei verhalen wij maken toneelstukken en zelf films en mij zijn een paar dingen opgevallen die ik in deze topic wil plaatsen.

De topper op het moment voor mij is wel Matrix de movie. Er wordt hier zoveel met zeer bekende symbolen en namen gesmeten dat ik het niet kan laten om er met anderen over de gaan discussieren.

In deze topic gaat het er zeer ongewoon aan toe en een ieder die meewil doen is welkom,niets hoeft alles mag.

Mijn Credo is: 1+1= 3 en jawel varkens kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Anoniem: 60535 schreef op 04 June 2003 @ 11:39:
Mijn Credo is: 1+1= 3 en jawel varkens kunnen vliegen.
Kleuterschool overgeslagen zeker? ;)

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je zegt dat je het probeert uit te leggen, maar ik zie geen uitleg :?. Maar goed, nu ben ik natuurlijk gewoon dom en ongelovig. Aan een samenvatting/mening over http://www.ascension2000.com/04.10.03.htm hadden we meer gehad.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Leuk dat je eindelijk een eigen topic hebt gestart, maar conform de policy van W&L is het de bedoeling dat je zelf een voorzetje geeft. :) Over welke dingen wil jij zelf discussiëren? Je laat iets van symbolen doorschemeren, dus misschien zou je hierover kunnen uitbreiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even geduld zoals beloofd ga ik mijn visie over de oudste cult van deze planeet nl. de cult van de zon uitdiepen en kom gelijk met een heleboel oersymboliek die volgends mij ons zelf vandaag de dag beheersen maar eerst nu even geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84590

Anoniem: 60535 schreef op 04 juni 2003 @ 11:39: Ik ga dat niet wetenschappellijk doen want wetenschap is voor mij causaal een leuke tool en een dead end.
Hoe kan je nu iets trachten aan te tonen zonder het op zijn minst proberen wetenschappelijk te doen. Wetenschap is volgens mij de enige optie die je hebt om iets uit te leggen aan andere personen zonder dat ze je uitleg blind hoeven aan te nemen. Als je dit niet doet dan is je enige hoop dat de mensen je geloven zonder dat ze er zelf over nadenken. Het mooie aan wetenschap is juist dat het je een basis geeft om een benadering te maken van iets, een model. Wat nog mooier is is dat mocht dit model verkeerd lijken of is er iemand die met een ander beter model komt dan wordt het vorige gewoon verworpen. Wat jij wil doen is volgens mij, de matrix lijkt mij een leuk idee dus is het maar waar en daarom ga ik nu alle middelen en voorbeelden zoeken om dit te bewijzen en er niet bij stil staan dat je wel eens mis zou kunnen zijn. dit leidt ik af uit je korte intro.

In mijn optiek is de matrix een mooi filosofisch model en dat maakt het juist zo geniaal. Het is net alsof je gaat discussiëren over het feit of alles wat een mens doet bewust is of het lot of iemand anders al voor jou beslist heeft. ook een eindeloze discussie.

Maar ik wacht vol ongeduld op je aanzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Donderwolk schreef op 04 June 2003 @ 11:41:
[...]

Kleuterschool overgeslagen zeker? ;)
Het geheel is meer dan de soms der delen, en als je stuiteren meetelt, kunnen varkens idd vliegen...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62105

Ok, eindelijk een eigen topic, zodat ik kan proberen te achterhalen wat je wil zeggen, en waarom ik jou moet geloven.

Allereerst een paar vragen, misschien dat je ze gewoon kan beantwoorden in plaats van er weer vaag omheen te lullen ;)

* Klopt het dat de link gegeven door Wouter Tinus (http://www.ascension2000.com/04.10.03.htm) in feite jou theorie is?
* Wat is je punt? In concreto : Wat wil je dat wij gaan geloven en dat we nu niet doen?
* Wat heeft de stamvader van Willem & Maxima in hemelsnaam met dit verhaal te maken?
* Zijn de geheime genootschappen waar je het steeds over hebt dan de superwezens in je verhaal of zijn het verlichtte mensen die het ware pad gevonden hebben?
Heb het lef en zoek op bij Google "Battaner Octahedron-SuperCluster"

Uw zoekbewerking - Battaner Octahedron-SuperCluster - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.
Alweer die denigrerende toon "heb het lef"... Ga er nou eens van uit dat we allemaal genoeg lef hebben en geinteresseerd zijn in een andere visie op de wereld, maar dat we die graag enigzins onderbouwd zien. Dat jij het roept is voor mij niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:23

Sherlock

No Shit

Zoeken op Google "Battaner Octahedron Supercluster":
http://nedwww.ipac.caltec...ch01/Battaner/node48.html

Is dat iets wat je bedoelt Marteezz?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46785

niet zo snel opgeven en even doorzoeken op "Battaner octahedron"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het artikel gelezen, staat niet een referentie bij naar een wetenschappelijk tijdschrift,
de link met vrijmetselarij is al helemaal onzin,
totaal foute logica: er zijn dingen die we niet kunnen verklaren met wetenschappelijke modellen dus is het allemaal onzin en de regering en geheime genootschappen maken ons iets wijs en houden vanalles achter, dat ze dan eerst zelf met een beter model komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84590 op 04-06-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok even iets snel tussen het geld verdienen door:

De link van Wouter heeft er mee te maken maar wat ik het belangrijkste in dat stuk vind is de Octaheder. Ga ik allemaal uitgebreid uitleggen.

Ja het gaat om de superwezens de bakermat van het paganisme en waaruit veel van ons geloof systeem inclusief de religies zijn onstaan.

In de joodse cultuur noemen ze dat Elohim wat ten onrechte als God is vertaald;Elohim betekent meervoud van god dus Goden.

Oh ja met superwezens bedoel ik niet machines.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Anoniem: 60535 schreef op 04 June 2003 @ 13:46:
In de joodse cultuur noemen ze dat Elohim wat ten onrechte als God is vertaald;Elohim betekent meervoud van god dus Goden.
Later meer.
Helaas, God in het hebreeuws is El, meervoud Elim.

Bovendien, als je de joodse bijbel goed leest, dan zul je zien dat daar nergens wordt gezegd dat er maar één god is. Er wordt alleen gezegd dat er één Hoogste God is, en dat de rest er niet toe doet. Pas later is de rest totaal genegeerd.

En dat is misschien ook meteen antwoord op OpifexMaximus

[ Voor 36% gewijzigd door PhysicsRules op 04-06-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

PhysicsRules schreef op 04 June 2003 @ 14:25:
[...]

Helaas, God in het hebreeuws is El, meervoud Elim.
Kan dit niet een dialect of verbastering zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Bovendien is het een drogredenering. Omdat een meervoud in het Nederlands op s of en eindigd, hoeven nog niet alle woorden die op s of en eindigen meervouden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

True, tevens kan het een plurale tantum zijn. Of iets dat simpelweg cultuurgebonden is.

[ Voor 61% gewijzigd door Opi op 04-06-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62105

De link van Wouter heeft er mee te maken maar wat ik het belangrijkste in dat stuk vind is de Octaheder. Ga ik allemaal uitgebreid uitleggen.
Fijn, want tot nu toe snap ik er nog steeds geen hol van...
Ja het gaat om de superwezens de bakermat van het paganisme en waaruit veel van ons geloof systeem inclusief de religies zijn onstaan.
En dat heeft te maken met ... Het paganisme komt voort uit natuurreligies, een mooie link is : http://www1.tip.nl/~t968103/pfi_nederland/pf_pag.htm, blijft de vraag bestaan, wat heeft dit met je punt te maken?
Het is dus niet zo, maar dan nog : wat heeft dit te maken met het voorgaande?

En dan blijven de vragen bestaan :

* Wat is je punt? In concreto : Wat wil je dat wij gaan geloven en dat we nu niet doen?
* Wat heeft de stamvader van Willem & Maxima in hemelsnaam met dit verhaal te maken?
* Zijn de geheime genootschappen waar je het steeds over hebt dan de superwezens in je verhaal of zijn het verlichtte mensen die het ware pad gevonden hebben?

Ik begrijp een beetje dat de geheime genootschappen die ons leven beheersen en de media hebben overgenomen ons dus ergens op voor aan het bereiden zijn, is dat wat je bedoelt? Ben jij dan lid van zo'n geheim genootschap (lijkt me niet, anders was het niet geheim), of ben je er juist tegen? Of doet het je allemaal niet zoveel, en in dat geval waarom noem je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwalker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2011

Airwalker

t00t

naar mijn mening is het meer,

het leven is te mooi om waar te zijn, en te makkelijk om er moeilijk over te doen

Jaaaaa, ik wil een Happymeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49471

Sorry hoor, maar ik zie geen onderbouwing en ik zou niet weten waar we over zouden moeten discusseren. Maak alles is duidelijk met een stelling en maak is een statement, zodat wij niet hoeven te speculeren wat jij precies bedoelt?

Ik kan ook zeggen "Dat er een soortgelijk Men in Black gebouw is die alles met aliens regelt" geen probleem als ik het maar onderbouw en er wordt gediscuseerd.

Jij opent een topic en zegt dat je uitgekotst bent in het andere matrix topic, maar maak is een statement! Ook al geef je een link onderbouw is en zeg wat we er in moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 10:45

MrG

mjah, 1 woord dan maar... SLOTJUH!!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

MrG schreef op 04 June 2003 @ 15:28:
mjah, 1 woord dan maar... SLOTJUH!!!!!! :)
Tssss.... nee dit getuigt van intelligentie. Laat hem nou eens een tijdje zijn gang gaan. Hij heeft duidelijk iets wat hij kwijt wil, ook al doet hij dat niet op de meest handige manier. Iets zegt me dat deze figuur wel een hoop redenen heeft om aan te nemen dat deze werkelijkheid niet helemaal is zoals wij hem zien. Als je nou niet het geduld hebt om iemand op zijn manier zijn punt te laten maken, lees dan niet.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49471

Tettie schreef op 04 June 2003 @ 15:40:
[...]

Tssss.... nee dit getuigt van intelligentie. Laat hem nou eens een tijdje zijn gang gaan. Hij heeft duidelijk iets wat hij kwijt wil, ook al doet hij dat niet op de meest handige manier. Iets zegt me dat deze figuur wel een hoop redenen heeft om aan te nemen dat deze werkelijkheid niet helemaal is zoals wij hem zien. Als je nou niet het geduld hebt om iemand op zijn manier zijn punt te laten maken, lees dan niet.
Ja, maar dit is onzin hij moet gewoon argumenteren. Vergis je niet zelf denk ik ook dat die wat te melden heeft, maar doe dat dan!

Geduld is er wel, maar steeds komt die met een bericht van: "ja ik leg alles nog uit"
en dan weer een bericht dat die iets beweert, maar de uitleg die ontbreekt.

You get my drill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Yep. Maar af en toe moet je een koe eerst laten kauwen en poepen voordat je haar kunt melken. Geduld is een schone zaak, alhoewel TS wat minder geirriteerd mag schrijven.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elohim is een benaming van "god" omdat god niet micht genoemd worden het wil zeggen hijj die is , god is jahwe bij de joden dacht ik, vandaar de getuigen van jehova men gebruikte de klinkers van elohim in het woord jahwe. maar snap niet wat dit met de andere BS te maken heeft, graag 1 deftige volledige post, want zo vind ik het nogal zinloos blind tegen elkaar argumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ja ach dat verhaal dat platonic solids de basis zijn van alles zou best kunnen kloppen (in de tijd van de oude grieken dachten sommige dat al). Er komen in de wiskunde een aantal op het eerste gezicht complexe en willekeurige structuren voor waar er toch maar een klein aantal wezenlijk verschillende van zijn. Er zijn bv maar 5 groepen van orde 8, en 2 van orde 6. Dit heeft altijd al indruk op me gemaakt, en is ook wel "vreemd". Ik kan er best inkomen dat het iets te maken heeft met de basis regels van ons universum.

Maar om dan meteen aan te komen met geheime genootschappen die de wereld beheersen, buitenaardse die graancirkels maken, complot theorieen etc. gaat me iets te ver. Op mij persoonlijk komt dat altijd over als iemand die alleen maar interessant wil doen, of echt paranoide is.

Overigens denk ik niet dat er veel natuurkundigen zijn die denken dat ze "de waarheid" kennen of beschrijven. Ze weten heel goed dat ze bezig zijn met modellen voor de werkelijkheid, en dat die niet meer dan handig zijn om bepaalde verschijnsellen te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Als je me een goede reden kan geven waarom dit topic bestaansrecht heeft, be my guest, maar zolanger geen fatsoenlijke en duidelijke topicstart komt, gaat dit dicht. Als je denkt in staat te zijn een duidelijk topic te openen, ben je welkom een nieuwe te beginnen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.