Moederbod + USB + Jackrabbit

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het volgende is aan de hand, ik heb een Philips Jackrabbit gekocht (type12x 8x 32x, met USB1.1 en Firewire aansluiting), deze is voor aan een laptop (Compaq, type weet ik ff niet, is ongeveer 1 jaar oud, met AMD cpu erin).
Als eerste wilde ik de Jackrabbit ff testen aan mijn systeem, alvorens het te gaan installeren bij die klant. Ik kan alleen nergens info vinden of mijn moederbord MSI K7TPro2a wel USB1.1 heeft of lager? Daarbij heb ik hem natuurlijk wel aangesloten en geprobeerd, maar het schrijven gaat constant fout en uiteindelijk lukte het alleen als ik CD-ineens op 4x deed. De rest ging fout, dus Track-ineens en 12x, 8x en 6x. Ik heb met Nero en Easy CD Creator geprobeerd.
Iemand een idee? Oh ja, heb het geprobeerd onder Windows XP Pro, want hij gaat strax draaien onder Windows XP Home, en de drivers op die cd zijn niet ondertekend, misschien een idee waar ik nieuwere vind of firmware updates voor het ding zelf. Heb al gezocht op website van Philips, maar die hadden alleen maar handleidingen bij downloads (en ook na search niks gevonden).

[ Voor 26% gewijzigd door SuB-Gold op 04-06-2003 11:22 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29
USB1.1 kan maximaal op 4x branden, als je op 12x wilt branden zul je via Firewire moeten werken.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

USB 1.1 is te langzaam om op full speed te kunnen branden darom lukt het maar tot 4 speed. Als je de Firewire aansluiting gebruikt kun je wel die 12 speed halen.

Mmm ben weer net telaat met posten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak-Freak op 04-06-2003 11:23 . Reden: telaat ]

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
USB is 11mBit geloof ik. 1.3MB/s en 4x branden is 600kb/s De rest komt al gauw bij de grens te liggen daar zal het wel aan liggen. 8x is 1200kb/s dat gaat dus niet lukken he.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
grolo2010 schreef op 04 June 2003 @ 11:22:
USB1.1 kan maximaal op 4x branden, als je op 12x wilt branden zul je via Firewire moeten werken.
Ok dan is die verkoper in de winkel wel een hele erge l*l, want ik zei nog tegen hem, kan USB wel op 12x branden (aangezien op die USB2 overal staat, USB support maar 4x 4x 8x ofzoiets)? Die zei dus ja, op 12x gaat die zeker via USB. Dom dom, dat ik erin trapte! Nou ja gelukkig was het dan maar 100euro, tegenover 180euro wat die klant eerst wilde kopen :D

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Teruggaan naar die winkel. Inleveren die hap, "voldoet niet aan mijn vraag".

Forget your fears...
...and want to know more...

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Aetje schreef op 04 juni 2003 @ 11:27:
Teruggaan naar die winkel. Inleveren die hap, "voldoet niet aan mijn vraag".
Normaal gezien zou ik dat doen, maar daar is die klant niet mee geholpen! Ik had die al gezegd dat het waarschijnlijk max. 4x branden zou worden en dat ik zou zorgen voor een fatsoenlijke oplossing met een lage prijs zodat hij niet een USB2 ging kopen en daar teveel voor betaalde. Ik weet btw niet eens of die misschien wel firewire op die Compaq heeft, moet ik maar es kijken!

Verwijderd

SuB-Gold schreef op 04 June 2003 @ 11:29:
[...]

Normaal gezien zou ik dat doen, maar daar is die klant niet mee geholpen! Ik had die al gezegd dat het waarschijnlijk max. 4x branden zou worden en dat ik zou zorgen voor een fatsoenlijke oplossing met een lage prijs zodat hij niet een USB2 ging kopen en daar teveel voor betaalde. Ik weet btw niet eens of die misschien wel firewire op die Compaq heeft, moet ik maar es kijken!
anders een PCMCIA kaartje met firewire poort er in proppen? mits je nog plaats hebt natuurlijk ;)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 12:09:
[...]

anders een PCMCIA kaartje met firewire poort er in proppen? mits je nog plaats hebt natuurlijk ;)
Kosten van zo een ding? Ga wel es op zoek idd!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 13:10
SuB-Gold schreef op 04 June 2003 @ 11:18:
... lukte het alleen als ik CD-ineens op 4x deed. De rest ging fout, dus Track-ineens en 12x, 8x en 6x. Ik heb met Nero en Easy CD Creator geprobeerd.

Iemand een idee? Oh ja, heb het geprobeerd onder Windows XP Pro, want hij gaat strax draaien onder Windows XP Home, en de drivers op die cd zijn niet ondertekend, ...
Heb je soms overal nederlandse versies van ? ;)

En waarom ga je in hemelsnaam bij een winkel een brander halen voor een klant ?! Laat de klant dat dan zelf doen, heb je daar ook geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Juicy op 04-06-2003 12:38 ]

-

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Juicy schreef op 04 juni 2003 @ 12:37:
[...]

Heb je soms overal nederlandse versies van ? ;)

En waarom ga je in hemelsnaam bij een winkel een brander halen voor een klant ?! Laat de klant dat dan zelf doen, heb je daar ook geen last van.
NL versie van Easy CD Creator die bij de brander zat :?
Werk compleet met US overal!

Nou die klant is beetje geval apart, die haalt zich de dingen die hij juist niet moet halen, steeds opnieuw. Aangezien hij niet wilt luisteren en eerst goed moet navragen, zit hij steeds met iets wat niet werkt en als hij dan terug gaat, dan krijgt hij het niet geruilt. Gelukkig lukt mij dat dan wel, met als nadeel dat ik dan automatisch voor hem een ander product moet halen :/

EDIT:
Oh ja en ik moet veel dingen vertalen van US naar NL, dus zodoende dat ik veel meteen in het NL typ. Is een gewoonte, kan er niks aan doen!

[ Voor 9% gewijzigd door SuB-Gold op 04-06-2003 13:06 ]

Pagina: 1