Toon posts:

[3dmax] Pro Tutorial filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een jaar geleden op yaxay een cdtje gekocht van een 3dmax tutorial. het was een divx van een computerscherm waarop iemand in 3dmax in een paar minuten mooie, realistsche en complexe models genereerde op allerlei verschillende manieren.

Dit was heel erg boeiend en nu ik tijd heb ben ik zelf de draad weer aan het oppakken met max en dat soort filmpjes zijn een uitkomst voor het 'zware' werk.

Het probleem is alleen dat ik de cd tijdens de verhuizing ben kwijt geraakt en het emailadres van die jongen werkt niet meer.

Ik heb net gegoogled en hier gesearched, maar geen resultaten. Kent iemand misschien van dit soort filmpjes in/over max? Als het niet educatief is is het wel intressant. Ik heb natuurlijk het liefst gratis filmpjes. Betaald vind ik ook prima als het een ECHT goed filmpje is. (cd/dvd/download) en geen prijs van boven de +/- $100 per cd of het moet echt onmisbaar zijn :)

Toevoeging:

Het is onzin om een nieuw topic te openen hiervoor denk ik, dus doe ik het op deze manier.
Ik zit nu vanaf 8:00 's ochtends te renderen op 1 image (met sig) en hij is nog niet eens halverwege. Ik heb mijn netwerk thuis nog niet liggen, dus zal ik het even zo moeten doen.
Alleen ik las een stuk over renderfarms. Ik vroeg me af of er software is om samen met vrienden zoiets te starten, gewoon voor elkaars werk. Maar dan via internet. Ik heb er nu 5 bij elkaar gevonden die wel intresse hebben om wat idle time te offeren (allemaal 2000+ of hoger) dus dat zou wel lekker opschieten lijkt me. Ik ben al bezig een server voor de taakverdeling te installeren. Maar is hier toevallig buiten de max network render al iets speciaals voor? Of kan ik de max netwerk render gebruiken als ik de ip's opgeef?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 15:24 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Zeker weten dat niet bij 1 van deze resultaten iets nuttigs zit? :)
http://www.google.com/sea...tudio+max+tutorial+movies

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
bij 3dbuzz.com :) even aanmelden en je kant een paar gig aan filmpjes downloaden...ik heb daar zoooveeel van geleerd en het is helemaal gratis! :D
al zijn dat niet echte "pro" tutorials....

[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-06-2003 11:51 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
Cool thanx armageddon ik ga meteen even checken aangezien max nu vanaf 8:00 aan het renderen is en ik me de pleuris verveel :D

Willem169 > Waarom gebruik ik de verkeerde searchterms :? :P Anyway dankzij de topic heb ik iig ook wat gratis keuze gekregen. Alhoewel met jou terms vind ik wel mijn oude cdtje weer terug voor maar $69, terwijl ik daar destijds $150 voor betaald had :)

Verwijderd

Topicstarter
armageddon_2k1 >

Ik heb mezelf geregistreerd, maar ik kan alleen een paar stukjes film vinden, van zo'n kale gast genaamd 'theCrow' :D die in het eerste filmpje uitlegt wat potloden enzo zijn.
Ik mis waarschijnlijk iets, want zeg zeggen in het filmpje ook dat ze filmpjes hebben, maar ik zit heel die site door te spitten en ik vind alleen texttutorials. Niet dat daar wat mis mee is, maar als er gratis filmpjes zijn, zal ik ze krijgen ook! :P
Zou je misschien aan kunnen geven waar ik ergens moet zitten? Of is het de training die in juni begint?

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:49:
armageddon_2k1 >

Ik heb mezelf geregistreerd, maar ik kan alleen een paar stukjes film vinden, van zo'n kale gast genaamd 'theCrow' :D die in het eerste filmpje uitlegt wat potloden enzo zijn.
Ik mis waarschijnlijk iets, want zeg zeggen in het filmpje ook dat ze filmpjes hebben, maar ik zit heel die site door te spitten en ik vind alleen texttutorials. Niet dat daar wat mis mee is, maar als er gratis filmpjes zijn, zal ik ze krijgen ook! :P
Zou je misschien aan kunnen geven waar ik ergens moet zitten? Of is het de training die in juni begint?
1. Ge logt in
2. Ge klikt op "downloads" rechtbovenin
3. Ge klikt op het "downloads" wat daaronder verschijnt
4. Ge scrollt naar beneden en klikt op "I agree that I have read the above."
5. Ge selecteerd 3ds max VTMs

et voila.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Argh sorry,

Ik dacht dat dat een link was om 3dmax te kopen. Ik had heel die onderste vtm serie gedownload, na het uitpakken blijken het tekenlessen te zijn van iemand die niet kan tekenen :D

* heb mijn main post ge-edit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
argh word er gek van, na 27 uur renderen ben ik op 30% :(

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
OK, als ik zo lees dat je de draad weer een beetje aan het oppakken bent, dan kan ik niet bedenken wat voor plaatje jij kunt maken dat zulke rendertijden terecht maakt. Waarschijnlijk heb je MAX gewoon gruwelijk verkeerd afgesteld.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Oogst schreef op 05 June 2003 @ 16:07:
OK, als ik zo lees dat je de draad weer een beetje aan het oppakken bent, dan kan ik niet bedenken wat voor plaatje jij kunt maken dat zulke rendertijden terecht maakt. Waarschijnlijk heb je MAX gewoon gruwelijk verkeerd afgesteld.
Of hij is iets bizars aan 't renderen met heel veel refracties/reflecties, polygonen, afterburn-clouds etc. dan is 't terecht, of hij doet iets grandioos fout :) (waarschijnlijk 't 2e)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben een beetje aan het klooien, ik heb nooit echt met max kunnen werken maar dat begint aardig te komen. Standaard dingen en een aantal modifiers heb ik al aardig door. Materialen ben ik nu mee bezig vandaar deze render.

Ik heb een image gemaakt van iets abstracts (gewoon probeersel om materialen te testen) met veel hoeken, bogen etc etc erin hierop heb ik gemmstone toegepast en ingezoomd zodat ik nog maar 25% van het object heb.

Na render klein: http://members.home.nl/dve/1.jpg ziet het er zo uit.

Uiteraard ga ik dit nog helemaal vullen tot iets, dit is alleen de achtergrond. En het is gewoon om te leren, dus ik probeer niks moois te maken ofzo :)
Op dit plaatje met een standaard materiaal zonder raytrace, reflect enzo doet ie ongeveer 10secs op 1600x1200

Op gewone uitgebreide plaatjes bijv een huiskamer met interieur en 36 verschillende materialen en 34 objecten met raytrace en reflect maps doet ie op 1600x1200 +/- 30secs.
Of hij is iets bizars aan 't renderen met heel veel refracties/reflecties, polygonen etc
Daar zitten er inderdaad behoorlijk wat van in, eigenlijk is het hele plaatje een grote reflect/refract map met extra's erbij. Het is dus materiaal gemmstone met wat extra instellingen (zonder extra instellingen doet ie er bijna net zo lang over).

Ik heb al geprobeerd alles wat niet visueel aanwezig is in het beeld weg te knippen, en de lichten te verminderen maar dit scheelt bijna niks. Als ik de raytrace maps wijzig in bitmaps dan scheelt het een hoop, maar is het resultaat weer niet mooi.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 19:51 ]

• Oogst
Wat al een heel eind helpt is de maximum raytrace depth terugzetten tot 2, verder zie je doorgaans toch niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

armageddon_2k1 schreef op 04 juni 2003 @ 11:50:
bij 3dbuzz.com :) even aanmelden en je kant een paar gig aan filmpjes downloaden...ik heb daar zoooveeel van geleerd en het is helemaal gratis! :D
al zijn dat niet echte "pro" tutorials....
ik heb me aangemeld, maar zie die films niet :S

ow wacht al gevonden :X:X

[ Voor 6% gewijzigd door wdekreij op 05-06-2003 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay oogst, ik las er toevallig net iets over in max zelf, zo maar eens proberen.

Over die filmpjes, nogmaals bedankt. Ze zijn prima ik heb net de hele serie 1 gekeken, maar dat wist ik allemaal wel, ik wilde alleen vanaf het begin beginnen met de filmpjes, zodat ik niks mis. Die amerikaanse humor begint wel vrij irritant te worden imho :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oogst >

Ik heb max raytrace depth naar 2 gezet ipv 9
Het kleine plaatje (link boven ergens) deed ik ongeveer 2 uur op met raytrace 9. Op dit moment +/- 15 min, dat scheelt toch alweer een hoop :)

Is er misschien nog zo'n soort raytrace setting of andere setting die gemmstone gebruikt om af te zetten of te verkleinen?

iig alvast hartelijk dank voor je max depth. Scheelt toch weer 1/4 tot 1/8 van de rendertijd :)

• Oogst
Ik gok dat ik er nog wel eentje kan noemen voor je, ook al weet ik niet of je die gebruikt: gebruik geen raytraced shadows. Dat scheelt ook al snel een factor 5 of meer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Magic
  • Niet online
ik weet er ook nog wel eentje: gebruik geen raytraced reflections én raytraced refractions op hetzelfde materiaal.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1