Kan FTP niet uploaden*

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Ik heb 1 bestand die ik via FTP niet kan uploaden. Hij blijft hangen en na paar minuten gebeurt er nog niets. Het is gewoon een klein .php bestandje van 23KB. Alle andere bestanden kan ik gewoon uploaden, geen enkel probleem, maar dit bestand schrijft hij niet weg. Er wordt op de server wel een bestandje aangemaakt, maar deze blijft of leeg of alleen de eerste paar regels komen erin te staan. Andere FTP client heb ik ook al geupload, maar zonder suc6.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Help Help!!!!!!!

[help] uit topictitel gesloopt.
Dit lijkt me toch ook niet aan het netwerk te liggen dus:
NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49
Is het niet een kwestie van ruimtegebrek? Probeer eens een andere file van minimaal dezelfde grootte?

• cdgrit
Nee, het is geen ruimtegebrek, maar ik zie nu dat ik andere grote bestanden ook niet kan uploaden...

• cdgrit
Vrije ruimte zat anyway...

[ Voor 83% gewijzigd door cdgrit op 04-06-2003 11:20 ]

Verwijderd

Wat voor bestand is het? Is het bestand soms geopend als je het aan het uploaden bent?

• cdgrit
Het is een php bestand en het is niet geopend als ik het upload. Als ik het bestand een andere naam geef en opnieuw upload werkt het ook niet.

Maar ik heb gemerkt dat het niet speciaal aan dit bestand ligt. Alle bestanden onder de 5KB ongeveer geven geen probleem, maar bestanden daarboven doen het niet. Ik heb nog ruim voldoende schrijfruimte!

De FTP deamon is pure-ftpd.

• cdgrit
En na héél lang wachten krijg ik een "Unknown Socket Error".

• sjroorda
Gewoon even bellen met de provider en vragen wat er aan de hand is (ik neem aan dat je al contact met hem hebt gehad, gezien het feit dat je shell-toegang hebt?).

• cdgrit
sjroorda schreef op 04 June 2003 @ 11:50:
Gewoon even bellen met de provider en vragen wat er aan de hand is (ik neem aan dat je al contact met hem hebt gehad, gezien het feit dat je shell-toegang hebt?).
Het is mijn eigen server :)

• sjroorda
Ah... maar wat als je gewoon een file van zeg 50kb die al op de server staat kopieert via de shell naar een nieuwe plaats, dus zodat er 50k bijkomt, werkt dat wel?
En natuurlijk even de instellingen van je FTP-server nakijken, misschien staat er iets over een max. grootte?

• cdgrit
sjroorda schreef op 04 juni 2003 @ 12:00:
Ah... maar wat als je gewoon een file van zeg 50kb die al op de server staat kopieert via de shell naar een nieuwe plaats, dus zodat er 50k bijkomt, werkt dat wel?
En natuurlijk even de instellingen van je FTP-server nakijken, misschien staat er iets over een max. grootte?
Ja, dat werkt wel...
Maar als ik mezelf een mailtje met een attachment van 5KB komt dit mailtje niet aan. Ook kan ik via php geen bestanden uploaden en in de shell kan ik geen bestanden downloaden met WGET...
Ik snap er echt niets meer van :?
Verder zijn Apache en MySQL gewoon online en dat draait probleemloos.

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Heb je quotas enabled staan? Dan is wellicht van een of meerdere users een quotum van kracht op aantal files, grootte van files etc. Volgens mij kon je met quota -v die tabel uitlezen

/(bb|[^b]{2})/

• cdgrit
Ik heb wel FTP quota's (In pure-ftpd) enabled staan, maar daar heb ik nog ruimte genoeg. Dat is dus het probleem ook niet...Ik snap er echt niets meer van :?

• cdgrit
Kan het misschien iets met MTU ofzo te maken hebben? Kan iemand uitleggen wat dit is en of ik hier iets in moet veranderen? Het heeft overigens goed gewerkt en ik heb geen instellingen veranderd en nu werkt het ineens niet meer :?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
En je harde schijf?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• sjroorda
Lezen: die had nog ruimte genoeg :P

Joh, jij hier?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
sjroorda schreef op 04 June 2003 @ 19:59:
Lezen: die had nog ruimte genoeg :P

Joh, jij hier?
Beetje dimme jij :) Ik lees wel, maar vraag me af of hij het over quota had, of normale schijfruimte. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt nl :X

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit soort problemen wil je soms wel eens krijgen als de mtu van je netwerk-kaart verkeerd staat.

Heb dat een keer gehad met een cipe-tunnel. Mtu stond op 1500, terwijl 1418 de max is. Met grote dingen (zowel icmp als http als ssh enz) gaan dan allemaal vreemde dingen gebeuren.

Probeer eens "ping -s 1472 [hostname]" te doen vanaf die machine naar de machine waarvandaan je probeert te uploaden.
Pagina: 1