Toon posts:

MS Office 2000 installer komt steeds terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een client pc die elke keer de office installer voor ze neus krijgt als hij word, excel etc. opent.

ik heb al een aantal dingen geprobeerd.

1. zijn profile gedeleted
2. office opnieuw geinstalleerd
3. de user met admin rechten laten aanmelden. (daarna office starten maargoed dat werkte ook niet)

ik heb gezocht op technet en google maar niks gevonden.

de pc is een p3 933
384 mb ram
standaard hardware

windows 2000 pro sp2
office 2000 premium fr1

ik hoop dat iemand me kan helpen want de gebruiker en ik worden er kriegel van.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Als je gewoon de cd erin stopt, dan kun je tog telkens als die installer komt op ok klikken?

Grolsch Royce!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geen id wat idd die office installer doet op de pc

vraagje>>is pc gelinkt op een netwerk? zoja>> dan is een soort oplossing >>kopieer de gehele office cd ergens op het netwerk waar een gebruiker lees=schrijfrechten heeft en run vandaar af de office installatie!
(ff oude verwijderen)

nu ben je van probleem af dat de installer elke x om cd roept.... (tenminste dat werkt bij ons...en joost mag weten wat die installer elke x weer schrijven...)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Topicstarter
dat was ik vergeten te zeggen. office word vanaf een netwerk share geinstalleerd

• yonexfreak
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 10:35:
dat was ik vergeten te zeggen. office word vanaf een netwerk share geinstalleerd
dan is het een vaag probleem...want wat jij roept hebben wij ook en bij ons werkte het om die handel op netwerk te dumpen en dan te installeren :)

elke x als die installer komt dan loopt ie netjes verder omdat ie nu zn bestanden kan vinden :) (gelukkig)

is de share hidden ofzo? (gebrek aan rechten?)
btw wij werken op novell netware 6 netwerk....

Verwijderd

Topicstarter
he is wel een hidden share idd.. en daar hebben de users read rechten op.

• yonexfreak
  • Niet online
het feit dat ie elke x de installer om de ''cd'' vraagt betekend niets anders dat ie bepaalde files zoek en niet kan vinden :)

lijkt mij dat er misschien iets is met die share? anders even x zichtbaar maken als probeersel?
word die share aangeroepen op moment dat je prog start of bij inlogscript? anders eens een UNC share maken met drive mapping maken ofzo :? (gooi ook mn hersenspinsels maar in de lucht :P)
dont shoot the messenger ;)

Verwijderd

Topicstarter
de share wordt aangekoppeld tijdens de loginscript. de user is de enige van de 150.

ik heb het met 1 user eerder gehad daar heb ik wat dingen C:\Documents and Setting\%username%\Application Data\Microsoft\Office

daar heb ik de *.acl files toen vervangen en dat werkte. maar bij deze user werkt het niet. :S

• yonexfreak
  • Niet online
Wij kunnen instellen met Zenworks onder Novell bij een policy de volgende mogelijkheid:
''Dont save settings at exit'' << heeft jou gebruiker ook zo'n policy enabled staan? zoja dan ligt hier denk je probleem dat ie dus de wijzigingen gedaan door office installer niet opslaat tijdens het afmelden :)

wederom een kleine hersenspinsel :P (zit er vol mee ;) )

* yonexfreak soort geavanceert/gecertificeerd leeghoofd *D

Verwijderd

Topicstarter
nee geen policy.. dus ik snap er gewoon geen drol meer van.. Ik heb zelfs de profile van de users weggegooid en dat mocht ook niet baten. Als admin laten inloggen zodat hij geen policy´s kreeg dat hielp ook niet.

dus k weet het ffies niet meer..

• yonexfreak
  • Niet online
nou ik moet je geloof ik feliciteren met een wel bezonder probleen :P ;)
en eerlijk gezegt weet ik het ook niet zo snel meer....lijkt erop dat er met de gebruiker een prob is ipv pc en/of netwerk... (neem aan dat gebruiker het heeft op elke pc dus dat het niet pc afhankelijk is..)

maybe user opnieuw aanmaken :? :? :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar het hangt bij mij samen met een overgang van Netware servers naar W2K servers. Alle PC's die de Novell client geïnstalleerd hadden, hebben nu het probleem dat bij elk icoon op je desktop dat je aanklikt de OffixeXP installer gestart wordt. Wanneer ik een userprofile weggooi gaat het weer even goed, maar de enige oplossing die echt goed werkt is de PC opnieuw installeren.

• yonexfreak
  • Niet online
mischien staat in het register het RUN Commando verkeerd en daar aangegeven dat exe files gerund moeten worden met de office installer? :)

bovenstaande klinkt als een registerprobleem :) (1e ingeving..)

Verwijderd

yonexfreak schreef op 04 June 2003 @ 11:37:
...bovenstaande klinkt als een registerprobleem :) (1e ingeving..)
duh... zover was ik ook, maar aangezien ik niet kan ontdekken waar, is opnieuw installeren eenvoudiger ('t gaat gelukkig maar om 50 pc-tjes :) ).

• yonexfreak
  • Niet online
knip plak in kladblok en je run commando is weer zoals ie default staat
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"
astu :)

Verwijderd

|:( Ok, ik was niet helemaaaal duidelijk. ik had ff niet door dat je eerste alinea ook op mijn probleem sloeg. Dacht dat het een mededeling voor Arne_F was.
De eerste plek waar ik keek was natuurlijk hoe programma's gestart worden, maar daar zit het hem niet in. :(
Het heeft in mijn geval echt iets te maken met Novell's Netware client. Ik kon het probleem reproduceren: PC-tje geïnstalleerd, Novell client erop en eraf, et voila.... problemen bij het aanloggen aan W2K.

Verwijderd

Topicstarter
yonexfreak schreef op 04 June 2003 @ 11:30:
nou ik moet je geloof ik feliciteren met een wel bezonder probleen :P ;)
en eerlijk gezegt weet ik het ook niet zo snel meer....lijkt erop dat er met de gebruiker een prob is ipv pc en/of netwerk... (neem aan dat gebruiker het heeft op elke pc dus dat het niet pc afhankelijk is..)

maybe user opnieuw aanmaken :? :? :?
ja ik ga denk ik vanavond de user opnieuw aanmaken. Dat was het enige wat ik nog kon bedenken.
Pagina: 1