Wat voor flashgeheugen is dit?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
Hoi,

Zit met een vraag waar jullie misschien wel een antwoord op weten.
De vader van mijn vriendin heeft een boot en wat navigatie apparatuur.

Nu de vraag:
De apparatuur moet informatie krijgen over kustlijnen en wateren, dit gaat via flashgeheugens van het bedrijf C-MAP, deze (zee)kaarten zijn de beste en meest precies (werkt met vectoren heb ik me laten vertellen).
Deze Flashgeheugens zijn van een type die ik niet ken en kan je alleen bestellen met een kaart erop. (zo'n kaart kost met een kaart erop echt duizenden euro's)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vanso021/lex/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vanso021/lex/2.jpg
Nu mijn vraag: Is dit type flashgeheugen te koop? (leeg) zodat we er een backup van kunnen maken (legaal, voor eigen gebruik)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Procyon for life schreef op 04 juni 2003 @ 10:14:
dit zijn de beste en meest precies (werkt met vectoren heb ik me laten vertellen).
Leg dat eens wat beter uit :D

Wat heeft het 'werken met vectoren' nou weer met de 'precisie' (nog zo'n vage term voor een geheugenkaart) van een geheugenkaart te maken :?

Als ik de zin zo lees slaat ie als een tang op een varken :?

[ Voor 14% gewijzigd door Sn3akz op 04-06-2003 10:18 ]

• procyon
Sn3akz schreef op 04 June 2003 @ 10:17:
[...]

Leg dat eens wat beter uit :D

Wat heeft het 'werken met vectoren' nou weer met de 'precisie' (nog zo'n vage term voor een geheugenkaart) van een geheugenkaart te maken :?

Als ik de zin zo lees slaat ie als een tang op een varken :?
Ik had het over de informatie die op de flashgeheugens staat, de kaarten en niet over het flashgeheugen zelf natuurlijk..

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 04-06-2003 10:23 ]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Mja.. sorry... Lezen is een vak en ben ik niet een van de sterkste in.. Mijn excuses.. ik had het '(zee)' gedeelte gemist in 'deze (zee)kaarten zijn de beste en meest precies' :D

SORRY! :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
Hmh, ik heb al HEEEEL veel geheugenkaarten gezien, maar niet iets wat op deze lijkt.
Het dichtst in de buurt komt secure digital of multimedia card

maar die heeft op de breede zijde geen connectors :S

Ik denk dat dit type geheugen speciaal ontwikkeld is voor deze toepassing (ja, misschien niet de flash zelf, maar wel de aansluitingen en behuizing)

• procyon
Daar was ik al bang voor, iig bedankt!

Verwijderd

Ik denk dat je het best wel kan vergeteten om deze kaart te kopiëren, zoals al eerder vermeld geloof ik nooit dat dit een standaard flash-kaartje is.

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 19:06 ]

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 06:20

DannyL

Geen ondertiteling..

Procyon for life schreef op 04 June 2003 @ 10:14:

[afbeelding]
Nu mijn vraag: Is dit type flashgeheugen te koop? (leeg) zodat we er een backup van kunnen maken (legaal, voor eigen gebruik)
lees is goed wat er op staat :) Lijkt mij een speciaal ontwikkeld kaartje alleen voor de overheid :) (en in nederland word dit niet gebruikt) I'm Sure !

• procyon
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 19:06:
Ik denk dat je het best wel kan vergeteten om deze kaart te kopiëren, zoals al eerder vermeld geloof ik nooit dat dit een standaard flash-kaartje is.
Dennis, wat heb ik aan jouw reactie? je weet niets zeker net als ik maar toch ga je me vertelen dat ik het wel kan vergeten?
Waarom reageer je dan?
Dannyke17 schreef op 04 June 2003 @ 19:16:
lees is goed wat er op staat :) Lijkt mij een speciaal ontwikkeld kaartje alleen voor de overheid :) (en in nederland word dit niet gebruikt) I'm Sure !
Waar haal je dat nou weer vandaan :?
Het is niet iets van de overheid, het is van een bedrijf dat C-map heet.. :+

• OverSoft
Procyon for life schreef op 04 juni 2003 @ 19:31:
Waar haal je dat nou weer vandaan :?
Het is niet iets van de overheid, het is van een bedrijf dat C-map heet.. :+
Hij interpreteerd de opdruk verkeerd denk ik :P

• procyon
OverSoft schreef op 04 June 2003 @ 19:43:
[...]

Hij interpreteerd de opdruk verkeerd denk ik :P
Idd :)

Zat te denken..misschien is het wel iets wat je met bepaalde PDA's kan inlezen, heb jij daar ook ervaring mee Oversoft?

• heuveltje
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Roflol

heb vandaag precies dezelfde mee naar stage te nemen om te kijken of hun het kende :)
overigens komt de onze van een belgiscche lease maatschappij
die rusten hun auto's er mee uit.
werkt prima, tis alleen outdated :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Die pinnetjes op de zijkant worden alleen gebruikt als je 'm er in de breedte instopt, ander pakt ie gewoon de pinnetjes op de smalle zijde...
Volgens mij is het dus gewoon een aangepaste versie van secure digital...je zou 't kunnen proberen door 'm in een reader te stoppen die secure digital aan kan... het kan echter zijn dat ze een exotisch file systeem gebruiken dus dat je het dan alsnog niet kan lezen...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• OverSoft
Procyon for life schreef op 04 juni 2003 @ 19:48:
[...]

Idd :)

Zat te denken..misschien is het wel iets wat je met bepaalde PDA's kan inlezen, heb jij daar ook ervaring mee Oversoft?
PDA's gebruiken gewoon standaard formaten (compact flash, secure digital, smartmedia, etc) en geen afwijkende formaten (what's the use for a PDA that only supports it's own format?).

Je zou em idd in een secure digital slot kunnen stoppen, maar de kans dat je je lezer molt is groot. (BTW, secure digital heeft een "afgeknipt" hoekje, deze niet)

[ Voor 8% gewijzigd door OverSoft op 05-06-2003 21:35 ]

Pagina: 1