Toon posts:

Wanadoo Premium delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen allen,

ik heb een vraag. Heb zo ongeveer alle topics van binnen en buiten omgekeerd om te kijken of mijn antwoord erin stond. Ik wordt er alleen maar draaierig van.

Mijn situatie:
1 Laptop met geintegreerde LAN.
1 pc met NIC.
1 Sweex Router ( http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144 )
1 zwart com21 modem (ja ja de wel bekende :) )

Mijn vraag. Ik was bezig met com21 modem aan te sluiten op router (en natuurlijk de pc's aan te sluiten op de switch poorten, wat lukte). Op de router gaf ie een lampje aan dat hij line had (dus dat het goed aangesloten zat allemaal), maar inbellen ho maar. Dus ik kijken en ja hoor....het link lampje brandde niet meer :( . Ik volgende dag Casema gebelt. Krijg ik een nieuw modem.

Maar ze konden me niet met zekerheid vertellen WELK modem ik krijg. Gaarne zou ik van jullie lieve mensjes (toch een beetje slijmen toch :*) ) ALS jullie het hebben, een how to willen hebben van beide modems. Dus hoe ik het aan moet sluiten, kleurencombinaties, instellingen in de router etc. De verbinding tussen de 2pc's loopt al goed dus daar zijn geen problemen mee. Tis alleen de verbinding tussen modem en router.

Bij voorbaat ben ik u zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dankbaar.

Verwijderd

Heb je nou Wanadoo of Casema? Of is dat tegenwoordig hetzelfde?
Volgens mij werkt Wanadoo met PPPoE of hoe heet die troep. Dan bel je dus zogenaamd in over je kabel verbinding. Dat zul je dan waarschijnlijk ook moeten instellen in je router

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 10:16:
Heb je nou Wanadoo of Casema? Of is dat tegenwoordig hetzelfde?
Volgens mij werkt Wanadoo met PPPoE of hoe heet die troep. Dan bel je dus zogenaamd in over je kabel verbinding. Dat zul je dan waarschijnlijk ook moeten instellen in je router
Wanadoo en/of Casema = Wanadoo Basic/Premium.
Het com21 modem belt inderdaad in via PPPoE. Maar het witte motorola (de nieuwe) hoe verbindt die. Ook via PPPoE of via L2TP??

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 10:45:
[...]

Wanadoo en/of Casema = Wanadoo Basic/Premium.
Het com21 modem belt inderdaad in via PPPoE. Maar het witte motorola (de nieuwe) hoe verbindt die. Ook via PPPoE of via L2TP??
L2PT idd :)

Staat een stukkie software op de casema site als ikhet goed heb :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 04 June 2003 @ 10:46:
[...]

L2PT idd :)

Staat een stukkie software op de casema site als ikhet goed heb :)
Wat voor stukkie software??

Verwijderd

Ik heb dit enkele dagen geleden ook gehad.
Mijn modem was kapot en ik kreeg een nieuwe motorola modem.
Ik heb een e-tech router en die werkte niet.
Rondgevraagd en het schijnt dat de meeste router niet werken met de motorola omdat deze een ander protocol gebruikt.
Op de website van casema staan er een aantal router die wel zouden moeten werken maar, iemand die bij Casema werkt wist mij te vertellen dat dit in de praktijk niet het geval is.
Het schijnt dat alleen de Draytek feilloos werkt.
Ik heb via via nog een oude com21 modem kunnen regelen bij Casema dus mijn problemen zijn opgelost
Nu de jouwe nog
Success

http://eservice.casema.tv...ternetten_in_uw_eige.html.

Verwijderd

Topicstarter
via via?? hoe bedoel je dat??

Kennissen bij Casema ofzo?

Die heb ik namelijk ook wel.....:)

Verwijderd

Topicstarter
trouwens.........kan ik niet als ik de eurodocsis modem krijg die kabel in de uplink van de switch doen??

Enig nadeel lijkt me dan wel dat ze apart verbinding moeten maken met internet....en niet tegelijk kunnen. Naja.....I can live with that.

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

freesco op een oude compu als router gebruiken, deze ondersteund vanaf versie 3 standaard pppoe en l2pt

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is niet de bedoeling kEUS.....

Dan moet 1 pc constant aanstaan :S

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zoek eens op met de zoekfunctie... zijn al genoeg wanadoo / casema internetdeel onderwerpen langs gekomen afgelopen weken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 12:04:
via via?? hoe bedoel je dat??

Kennissen bij Casema ofzo?

Die heb ik namelijk ook wel.....:)
Ja klopt via een kennis die bij Casema werkt

Verwijderd

:) Joepie!

Heb net de laatste firmware van E-Tech gedownload.
Mijn E-tech Wireless router werkt nu met Wanadoo Premium L2TP met meerdere PCs tegelijk!

Ik had met de E-Tech helpdesk gebeld. Ze zeiden dat op dit moment de Wireless router 54Mbps, Wireless router 11Mbps en de VPN router voorzien zijn van L2TP.

Verwijderd

me broer heeft ook ze internet gedeelt met mij (wandoo premium) met de router draytek en dat werkt heel goed nog geen berichten gehad van casema dat de internet gedeelt is :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 10:03 ]

Pagina: 1