Toon posts:

[asp/sybase] Probleem met openen db via odbc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

ik moet via een webinterface een zoekmachine maken op een bestaande sybase database. Ik heb een odbc koppeling aangemaakt op de webserver (w2000) gebruik makende van de Sybase SQL Anyware ODBC Driver die standaard bij de installatie van w2000 wordt bijgeleverd.

Wanneer ik nu in asp een poging doe om de database te openen krijg ik de melding "Driver does not support this function". VOor zover ik kan zien draait er op de machine geen sybase database server, de standalone applicatie die gebruik maakt van de db start zelf een database engine (versie 5.0.03 build #884).

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:11 . Reden: database engine info toegevoegd ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Waar kan wat aanliggen? Als er geen databaseserver draait kan je er moeilijk naar connecten lijkt mij. :o

Verwijderd

Ik denk dat het invol is te weten wwat je doet in je code als de driver egt dat het niet ondersteund wordt. Kan je misschien wat relevante code plaatsen, en aangeven op welke regel de fout zich voordoet?

Edit:
Ik ken de Sybase database niet, maar als het een server proces nodig heeft om ernaar te connecten, dan zul je die natuurlijk wel draaiende moeten hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:23 ]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gert schreef op 04 June 2003 @ 18:12:
Waar kan wat aanliggen? Als er geen databaseserver draait kan je er moeilijk naar connecten lijkt mij. :o
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 18:18:
Ik ken de Sybase database niet, maar als het een server proces nodig heeft om ernaar te connecten, dan zul je die natuurlijk wel draaiende moeten hebben.
Sybase ASA kun je als network server draaien, maar ook direct vanuit je programma gebruiken.

Ik moet zeggen dat 5.0 wel een *erg* oude versie (komt uit 1996 meen ik) is trouwens, kun je niet upgraden? Het is goed mogelijk dat de ODBC driver die je gebruikt uberhaupt geen versies ouder dan 6 ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Onno op 04-06-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft de opdrachtgever geen databaseserver draaien of een licentie in huis. De applicatie waarvan ik de database moet ontsluiten is aangekocht en lijkt zelf een engine te starten die ik via m'n webinterface niet te pakken kan kijken.

Gelukkig is het data die niet frequent wijzigd (eens per maand) dus ze gaan accoord met een workaround binnen een MS Access database waarin alle tabellen geimporteerd worden. Kost me alleen het beschrijven van een procedure oe dit gedaan dient te worden... ;)