Toon posts:

*Ervaringen wireless routers/APs zendsterkte*

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag eens geweten hoe ver ( afstand in meter ) uw draadloze router draagt.
Graag de afstand die jezelf werkelijk hebt , niet deze die in de manual staat ! Uiteraard ook het merk en type van je gebruikte router en kaartje.

Ben benieuwd...

mvg Ideefixx

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

YellowCube

Wait...what?

3Com Wireless gateway + 3Com pcmia wireless card.
70 meter. AP binnen (waren wel houten muren) en ik buiten. Daarna liep het signaal hard naar achter

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 04-06-2003 10:06 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Edimax BR6104W wireless router. Bij buren twee huizen verder nog steeds 50% signal strength. Ik schat dus zo'n 20 meter door twee jaren 30 bakstenen muren. Verder ben ik nog niet veel op pad geweest. Ja op zolder; is zo'n 6 a 7 meter door 2 houten balken vloeren (router in woonkamer beneden): kwaliteit 90%
Ben wel tevreden zo, alleen het wireless gedeelte van die router hangt nog wel eens bij grote transfers. Schijnt te worden verholpen met nieuwe uit te komen firmware........ik wacht

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

LinkSys WAP11, Linker antenne: in fabriekshal: 150 meter (!), in kantoor dwars door 1 betonnenmuur, 5 wc's en 2 gipsblokkkenmuren.

Edimax Dwars door stenen muur + binnenmuur+ badkamer = 5,5 Mbps

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook handig te vermelden als wel of niet externe antennes gebruikt worden.
dit beinvoeld natuurlijk de range enorm.

Verwijderd

Linksys Wap11. Een externe Omni op de schoorsteen.
Ontvanger PCI linksyswlan kaartje met een externe richt antenne.

Dit signaal gaat door 2 huizen en een aantal bomen. (geen zichtverbinding dus). Signaal sterkte is 35 procent in de zomer en 60 prcoent in de winter (bomen hebben dan geen bladeren).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Nieuw topic met duidelijke richtlijnen zodat dit ordelijk verloopt en een bruikbaar topic is voor iedereen:
*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte*

Willen de mensen die hier gereageerd hebben dan ook even opnieuw posten in dat topic.
Zo kan elke post de nodige info bevatten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Predator op 04-06-2003 14:10 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.