Ik heb een Socket to Slot converter in mijn systeem zitten met een PIII 850 erop, en tot mijn grote verbazing is bij een verhuizing van het systeem het nokje van de socket afgebroken. Daarbij is mijn CPU gedood, Ik heb nu een nieuwe CPU geregeld, maar om te voorkomen dat ik weer met problemen te maken ga krijgen?? Wil ik de CPU cooler niet aan de socket lijmen, maar het liefst ook niet aan de CPU, iemand een idee hoe ik aan een klipje kan kopen om op die grote nokjes van de socket de koeler kan bevestigen??? Of een mogelijke andere oplossing???
Lastig .. Heb je één nokje aan desbetreffende kant? Als je er daarentegen drie hebt, dan kun je een andere koeler nemen met een clipje die alle de drie nokjes omhulzen
Aan de socket zit aan zijde 1 (orgineel) 2nokjes, 1 midden, en 1 rechts. en aan de andere kant 1 in het midden en 1 links.
Die gene die rechts en links van de socket zitten, zijn groter en zitten diagonaal ten obzichte van elkaar.
Die gene die rechts en links van de socket zitten, zijn groter en zitten diagonaal ten obzichte van elkaar.
Je hebt koelers die deze 2 nokjes kunnen gebruiken, dus zou je zo;n koeler erop kunnen zetten (hoewel het mij lijkt dat een slotconverter nieuw goedkoper is dan een degelijke koeler.Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 10:03:
Aan de socket zit aan zijde 1 (orgineel) 2nokjes, 1 midden, en 1 rechts. en aan de andere kant 1 in het midden en 1 links.
Als het bewuste nokje niet al te diep is afgebroken dat er he-le-maal niks uitsteekt, dan zou je wel een poging kunnen wagen met een ander klemmetje voor de koeler. Kijk eens rond bij de PC- of de elektroboer
Als het nokje daarentegen té diep is afgebroken, dan kun je problemen ondervinden met de drukverdeling van de heatsink over de CPU, waardoor de warmteverspreiding erg inefficiënt is. In dit geval zou ik maar een ander Slot1-So370 convertertje uitzoeken
Nee hij is echt HELEMAAL weg, dat ene nokje. Dus moet echt een andere oplossing zoeken.
Onder welk kopje in Tweakers pricewatch moet ik zoeken naar die mooie slotconverters???
Onder welk kopje in Tweakers pricewatch moet ik zoeken naar die mooie slotconverters???
Of kijk in Vraag & Aanbod
http://www.tweakers.net/aanbod/?Query=converter
Ga eens naar de Tweakers.net Search .. Zoeken op 'converter' is meestal voldoende
Ga eens naar de Tweakers.net Search .. Zoeken op 'converter' is meestal voldoende
[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 04-06-2003 10:24 ]
thnx, er staan er niet veel in, 2 maar, alleen van IWILL, maar toch, als die goed is.... NO PROBLEM. Ik ga er als het goed is vrijdag heen, dan haal ik hem daar op, en dan post ik wel de vindingen
http://www.abgcomputers.n...lotket_FCPGA_(PGA->Slot1)
Lijkt niet in de pricewatch te staan, maar is wel een stuk goedkoper.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Super, ik zit in Hilversum met m'n werk, en dat is echt om de hoek???W3ird_N3rd schreef op 04 juni 2003 @ 11:32:
http://www.abgcomputers.n...lotket_FCPGA_(PGA->Slot1)
Ik heb hem al klaar laten leggen, dus ik ben geholpen.
let wel: "Niet Intel Certified voor Coppermine Pentium III`s"Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 12:12:
[...]
Super, ik zit in Hilversum met m'n werk, en dat is echt om de hoek???
Ik heb hem al klaar laten leggen, dus ik ben geholpen.
Ik weet niet wat voor proc dat je hebt gekocht/geregeld? maar mogelijk gaat dit dus probs geven.
Het is een PIII 850E (FSB100) uiteraard van Intel en volgens mij een Katmai, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 13:12 ]
PIII 850E = Coppermine
Zie ook de CPU overzicht in Technische PMG FAQ 
Daarnaast zijn de Katmai's allemaal Slot1 en gingen ze tot 600MHz
Daarnaast zijn de Katmai's allemaal Slot1 en gingen ze tot 600MHz
[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 04-06-2003 13:14 ]
Hmm, ik zie het. Maar niet certified betekend niet dat het niet goed werkt, alleen dat Intel het dus niet gecontroleerd heeft. Zijn cpu heeft een FSB van 100Mhz terwijl die slotket 133Mhz aankan volgens de verpakking, dus dat geeft nog wel een beetje hoofdruimte. Probeer anders af te spreken dat je de slotket terug kunt brengen als ie niet goed werkt.Terw_Dan schreef op 04 juni 2003 @ 12:26:
[...]
let wel: "Niet Intel Certified voor Coppermine Pentium III`s"
Ik weet niet wat voor proc dat je hebt gekocht/geregeld? maar mogelijk gaat dit dus probs geven.
Ja dat zal ik zeker ff doen. Die zekerheid wil ik wel ff indekken. En anders..... Het is maar 13,50, dan kan ik hem altijd nog een keer gebruiken voor een Celeron 667 (die ik ook nog heb liggen)
Precies, betekend niet dat het niet zal werken, maar er staat wel bij dat het problemen kan geven.W3ird_N3rd schreef op 04 June 2003 @ 13:23:
[...]
Hmm, ik zie het. Maar niet certified betekend niet dat het niet goed werkt, alleen dat Intel het dus niet gecontroleerd heeft. Zijn cpu heeft een FSB van 100Mhz terwijl die slotket 133Mhz aankan volgens de verpakking, dus dat geeft nog wel een beetje hoofdruimte. Probeer anders af te spreken dat je de slotket terug kunt brengen als ie niet goed werkt.
Niet dat de TS straks helemaal teleurgesteld is omdat hij het niet wist ofzo.
maargoed, lees dat hij nog een cellie heeft, die dingen doen het vast wel
celerons 666 zijn toch ook coppermines?
die cellies zijn idd coppermines, maar met een FSB van 66.Metten schreef op 04 June 2003 @ 13:32:
celerons 666 zijn toch ook coppermines?
P3s verschillen dusdanig van cellies dat cellies zonder probs werken met converters, terwijl p3s daar meer problemen mee kunnen geven.
Enige verschil tussen P3's en Celly is de cache en de FSB (beter gezegd, de multiplier). Voor zover ik weet kan alleen die hogere FSB een zwaardere belasting voor die slotket zijn, een aangezien die slotket 133Mhz aankan volgens de verpakking en de TS er een P3 met 100Mhz FSB op wil doen zou dat ruim voldoende hoofdruimte moeten bieden om goed te werkenTerw_Dan schreef op 04 June 2003 @ 13:39:
[...]
die cellies zijn idd coppermines, maar met een FSB van 66.
P3s verschillen dusdanig van cellies dat cellies zonder probs werken met converters, terwijl p3s daar meer problemen mee kunnen geven.
...maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk
Pagina: 1