Vorige topic liep niet lekker en moderator heeft aangegeven dat ik een nieuw topic moest maken. Bij deze:
Ik ben bezig een website te maken in php. Achter deze website moet een msaccess database komen, sql is geen optie. Om dit te realiseren heb ik de volgende code:
Ik draai windows 2000 ik heb een odbc koppeling gemaakt en ik heb 2 msaccess drivers geprobeerd, Driver do MS-ACCESS.mdb en microsoft Access Driver, maar het wil niet werken. Kan iemand mij misschien vertellen of er een syntaxfout in deze source zit. Als ik dit zo gebruik krijg ik in de regel
de volgende foutmelding:
Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dat wel, ik zou t even niet weten.
Ik ben bezig een website te maken in php. Achter deze website moet een msaccess database komen, sql is geen optie. Om dit te realiseren heb ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $odbc_db = odbc_connect("database", "usernaam", "wachtwoord"); $result=odbc_exec($odbc_db, "SELECT * FROM tabel"); if(!($result)) die(odbc_close($odbc_db)); while(odbc_fetch_row($result)) { echo ($result,"naam"); } odbc_close($odbc_db); ?> |
Ik draai windows 2000 ik heb een odbc koppeling gemaakt en ik heb 2 msaccess drivers geprobeerd, Driver do MS-ACCESS.mdb en microsoft Access Driver, maar het wil niet werken. Kan iemand mij misschien vertellen of er een syntaxfout in deze source zit. Als ik dit zo gebruik krijg ik in de regel
code:
1
| echo ($result,"naam"); |
de volgende foutmelding:
code:
1
| Parse error: parse error, unexpected ',' in c:\inetpub\wwwroot\www.php on line 8 |
Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dat wel, ik zou t even niet weten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 09:46 ]