[Thomson ST 510i] Alles doorsturen naar router?

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Gister ben ik bezig geweest een Thomson SpeedTouch 510i dusdanig te configureren, dat het modem zelf inbeld, en daarna alles doorgeeft aan de SmoothWall router die er achter zit. Helaas zonder resultaat.

We hebben de SIP_SPOOF geprobeerd, en ook de configuratie-bestanden van de KPN-site, maar het wil allemaal niet lukken.

Die SIP_SPOOF doet wel wat we willen, namelijk ALLES doorsturen naar de SmoothWall, maar houdt toch het een en ander tegen.
We hebben namelijk een Corporate Server draaien, met SmoothTunnel module, om daarmee VPN Road Warriors mee op te zetten. Maar op een of andere manier worden de pakketjes voor het VPN gebeuren niet doorgestuurd naar de SmoothWall. Er komt ook helemaal niets in de SmoothWall log te staan, wat wel zou gebeuren als er pakketjes doorkwamen.

Is er iemand die weet hoe we de SpeedTouch zo kunnen configureren dat 'ie alles zonder te kijken doorstuurt naar de firewall?

Ik wil dus ook niet alleen de VPN-poorten doorsturen naar de router, omdat er in de toekomst misschien nog meer achter komt te hangen, dit willen we dan gewoon in de SmoothWall kunnen configureren, niet ook nog eens extra via de SpeedTouch.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Hmm, inmiddels gesproken met iemand van de SpeedTouch helpdesk, die wist me te vertellen dat er op http://www.speedtouchsupport.nl de nieuwste versie van de configuratie-tool te downloaden is. Deze heeft een profiel voor DHCP-spoofing en dit zou volgens hem moeten gaan werken.

We gaan het z.s.m. proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door highking op 04-06-2003 10:27 ]