GA7ZXE + 2600XP 333MHz?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Goed, ik heb even gezocht met de search, maar kon zo snel geen knap antwoord vinden.
Ik wil graag een pc van mij upgraden van een AMD 1200 naar een AMD 2600XP. 8)
De 2600XP 266MHz is volgens mij zeer slecht leverbaar (misschien zelfs wel helemaal niet meer).
De 2600XP 333MHz is echter heel goed leverbaar.
Maar volgens http://nl.giga-byte.com/M...PUSupportList_GA-7ZXE.htm past de 333MHz niet op mn mobo. ;(
Of stiekem toch wel, dat ie op 266MHz draait? :?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

DPCKippie schreef op 04 juni 2003 @ 09:36:
Goed, ik heb even gezocht met de search, maar kon zo snel geen knap antwoord vinden.
Ik wil graag een pc van mij upgraden van een AMD 1200 naar een AMD 2600XP. 8)
De 2600XP 266MHz is volgens mij zeer slecht leverbaar (misschien zelfs wel helemaal niet meer).
De 2600XP 333MHz is echter heel goed leverbaar.
Maar volgens http://nl.giga-byte.com/M...PUSupportList_GA-7ZXE.htm past de 333MHz niet op mn mobo. ;(
Of stiekem toch wel, dat ie op 266MHz draait? :?
erm dan zal je een paar bruggen door moeten snijden
en dan zal je de goede bruggen moeten door snijden om op de corecte mp te kunnen draaien :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Zonder veel moeite zal het inderdaad niet lukken, de chipset die erop zit is geschikt voor 133MHZ , dus als je op 166MHZ wil gaan draaien, lukt dat niet zónder overbelasting , ga eens op zoek naar wat reviews van dezelfde chipset en haalbare overclockmogelijkheden, de processor is daarbij geloof ik ook niet backwards compatible met een 266MHZ bordje (of wel?)

[ Voor 16% gewijzigd door JdM op 04-06-2003 09:44 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Radian schreef op 04 June 2003 @ 09:43:
Zonder veel moeite zal het inderdaad niet lukken, de chipset die erop zit is geschikt voor 133MHZ , dus als je op 166MHZ wil gaan draaien, lukt dat niet zónder overbelasting , ga eens op zoek naar wat reviews van dezelfde chipset en haalbare overclockmogelijkheden, de processor is daarbij geloof ik ook niet backwards compatible met een 266MHZ bordje (of wel?)
hij zal het wel doen maar dan op een lagere snelhijd dan de standaart ;)
dus mp x 133 ipv mp x 166 ;)
maar ocen :D van 133 naar 166 :X no go :P niet met dat bordje in ieders geval :P
tip koop een ander mobo daar heb je meer aan ook in de toekomst ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Shunt schreef op 04 June 2003 @ 09:47:
tip koop een ander mobo daar heb je meer aan ook in de toekomst ;)
Tip : verander de MP van je nieuwe 2600+ en wacht met dat nieuwe bordje, als het kan (en dat moet wel kunnen als je nu een 2600+ haalt) op 64bit systemen.

Maar goed, een stuk over multipliers en FSB kon je al in de faq vinden, en met de search is genoeg te vinden over het veranderen van de MP van de cpu. Verder een beetje basiskennis en dan moet je er wel uit kunnen komen, deze gaat dus dicht :)

Wanneer ik straks weer op icq kan zal ik BalusC 'ns schoppen of dit niks is voor de faq... Die cpu's met dezelfde model rating maar verschillende MP werken schijnbaar nogal verwarrend.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.