TVkaart met ondertiteling via teletekst

Pagina: 1
Acties:

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een heel domme vraag, maar via de search kom ik er niet echt uit.

Ik ben zwaar slechthorend en heb dus bij nederlandstalige en BBC programma's ondertiteling via teletekst nodig. Nu wil ik om ruimte te besparen graag een tvkaart kopen. Practisch elke kaart heeft wel teletekst, maar meestal gaat dit via een ander programma dan het tv kijken zelf.

Wat ik dus wil is een kaart die dit gewoon real time in het beeld zet. (Het kunnen opnemen van deze tekst zou ook heel handig zijn. ;) )

Wie weet toevallig welke kaart(en) dit kunnen? Want in de reviews die ik vind wordt hier (ook wel logisch) weinig tot geen aandacht aan gegeven.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

Gaitman

The Real One

Gebruik DScaler

Te downloaden op http://www.dscaler.org/

Op http://www.dscaler.org/card-support/index.htm kun je zien welke kaarten ondersteund worden.
Het programma is gratis en werkt op mijn Pinnacle PC TV Pro zeer goed.

Bij mijn Pinnacle wordt standaard PCTV Vision en PCTV Webtext (en nog enkele programma's) geleverd.

Omdat de PCTV Vision en PCTV Webtext aparte programma's zijn kun je de Teletekst niet zo krijgen als jij wilt.

Maar als je DScaler gebruikt kun je de teletekst pagina's 888 en 222 (voor GTST en ONM) net zo gebruiken als op je TV

[ Voor 135% gewijzigd door Gaitman op 04-06-2003 09:44 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tx voor de info, maar op die site zie ik niks over de teletekstondertitelingsoptie staan...
Lijkt meer te gaan over de kwaliteit van de beelden, of kijk ik nu zo verkeerd?

/edit en natuurlijk vind ik het dan 30 seconden later :X

Naja heel erg bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-06-2003 09:45 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

Gaitman

The Real One

Ik heb inmiddels wat meer info aan mijn topic toegevoegd.

Als je DScaler volledig hebt geïnstalleerd kun je via de "T" toets op je toetsenbord teletekst opvragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gaitman op 04-06-2003 09:47 ]

Verwijderd

ik heb het ff op mijn pinnacle pctv rave getest, en het werkt prima, gewoon de teletext mode aanzetten met T en dan 3x 8 intikken en de tenniswedstrijd op roland garros wordt ondertiteld.programma is zelf ook 100x beter dan die pinnacle zooi die ik erbij kreeg, nu tenminste stereo...(had ik wel,want ik kocht de rave en ik kreeg een rave doos met rave software en de pro versie van dit kaartje (met 2 coax ingangen, (1 voor radio en 1 voor tv) ipv de rave, maar hij was drivermatig beperkt)ik ben nu alleen nog opzoek voor iets om radio te kunnen luisteren