Toon posts:

[domein naar eigen ip] zie door bomen 't bos niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik vroeg me af of iemand me kan vertellen waar ik informatie kan vinden over het volgende:

Ik heb een .NL-domein dat ik momenteel laat doorverwijzen naar m'n ip adres. Hiervoor gebruik ik echter een volledig hostingpakket (dus incl. webruimte, mailboxen en dataverkeer). Dit gebruik ik echter helemaal niet, 't enige wat ik gebruik is de DNS server van m'n hostingprovider. Nu wil ik dus m'n domein ergens in een DNS gooien waar het me een stuk minder centjes kost. Ik vroeg me af of iemand een id heeft waar ik daar informatie over kan vinden.

Als ik op google ga zoeken heb ik geen waar ik moet zoeken en webhosters.nl vind ik erg onduidelijk omdat de sites van providers niet spreken over puur de domeinhosting(of hoe het ook heet...).

Zijn er misschien mensen met dezelfde situatie, zo ja, waar zit jij?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 21:01
http://www.webhosters.nl/domeinnamen.php

Ik zou voor een .nl/.net/.com/.org niet meer dan 20,- per jaar betalen.

[ Voor 49% gewijzigd door Bender op 04-06-2003 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je post, maar waar slaan al die vinkjes nou op. Ik wil gewoon AL het dataverkeer op m'n domein naar MIJN ip adres... dan hoef ik geen minimum aan mailboxen in te voeren. Ook lijkt het me voor de hand dat ik "eigen ip" selecteer...

Verwijderd

Wat voor een server heb je aan dat IP hangen?

Verwijderd

Topicstarter
win2k3

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Volgens mij kun je bij bijvoorbeeld www.netground.nl heel makkelijk voor 17 euro ex btw per jaar je eigen domain naar je ip-adres verhuizen. Ik doe dat zelf ook en kan op m'n eigen server alles onder brengen. FTP / HTTP / SMTP / POP3 alles gaat naar mijn eigen domain. Kijk maar eens of dat wat is.

https://www.avl.nl/

Verwijderd

ZoneEdit.... gratis DNS
http://www.zoneedit.com

Verwijderd

Topicstarter
ja, ehm... opzich wel ok, maar ik wil liever iets betalen zodat het allemaal wat minder foutgevoelig wordt...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kies een bedrijfje uit om de domeinnaam te registreren, dat kan 'iedereen' om het zo maar te zeggen. Prijzen verschillen wat maar dat kun je zelf wel uitzoeken.
Vraag lief of je in hun DNS opgenomen mag worden, kost dat (teveel) gebruik je zoneedit oid.

Verwijderd

Ow ik dacht dat je al een domein naam had, bij www.ithology.nl kun je een domein registreren en via een panel zelf je DNS beheren.

• IceStorm

IceStorm

Redcorn, het heeft geen zin om bedrijven hier te noemen, zeker niet als je alleen linkjes geeft want dan gaat het gewoon richting spam ;).
Iedere hoster kan domeinen registreren en ze in zijn DNS opnemen alleen verschillen de prijzen nog al.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 09:56:
Ow ik dacht dat je al een domein naam had, bij www.ithology.nl kun je een domein registreren en via een panel zelf je DNS beheren.
Heb ik ook al...

Verwijderd

IceStorm schreef op 04 June 2003 @ 09:57:
Redcorn, het heeft geen zin om bedrijven hier te noemen, zeker niet als je alleen linkjes geeft want dan gaat het gewoon richting spam ;).
Iedere hoster kan domeinen registreren en ze in zijn DNS opnemen alleen verschillen de prijzen nog al.
Was niet bedoeld als spam.
Het is daar goedkoop en je hebt prima service.
Als je eerst al het aanbod op webhosters.nl moet bekijken ben je wel even bezig.
Ik dacht ik deel mijn ervaring met eerder genoemd bedrijf even, in de vorm van een link...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:00 ]

Verwijderd

Heb ik ook al...
Kun je zelf de nameservers veranderen in het whois record van je domein?
Anders moet je dit ff doen via je webhoster.

Dan kun je of zelf een nameserver gaan draaien, of iemand lief aankijken.

Het is wel handig als je zelf allerlei servers gaat draaien dat je een vast ip adres hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap gewoon niet hoe en wat het nou zit.

Ik betaal m'n huidige hostingprovider. Daar is een jaar betaald aan hosting en domein. Stel dat ik nu weg ga, waar moet ik dan m'n domeinkosten aan betalen? Ik denk dat ik me eens moet gaan verdiepen in al die onzin, er is nl. totaal geen standaard te vinden bij al die providers...

Verwijderd

Je betaald gewoon voor de domein registratie EN de hosting.
Domeinnamen kun je over laten zetten naar andere webhosts of je kunt hem zelf hosten.
Zoek je nou een oplossing voor je probleem of wil je weten hoe dit werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ontstaat het 1 door het ander... ik zou zeggen bedankt voor uw aller informatie. Ik ga eens kijken bij de aangegeven hosters en me (na het afronden van m'n afstudeerverslag...) eens verdiepen in de materie...

• IceStorm

IceStorm

Je kunt niet zomaar 'weg'. Aannemende dat je je naam wilt behouden zul je altijd over moeten stappen naar iemand anders. Dat kan overigens allemaal prima (je brengt beide partijen op de hoogte en klaar).

Je domeinnaam wordt 'uitgegeven' door de SIDN, die moet betaald worden. Echter, de SIDN laat zich alleen betalen door leden (dat zijn dus de hosters, zijn er een paar 100 als ik me niet vergis). Als jij een domeinnaam wilt zul je dus een hoster moeten betalen voor het registreren van de naam en die handelt de zaak verder af.
Als je wilt 'overstappen' zal je domeinnaam betaald moeten blijven worden, via welke weg/hoster je dat doet zal de SIDN een zorg zijn.

Je hebt nu hosting en een domein. Ik proef half dat je eigenlijk alleen het domein wilt. Dat moet kunnen, als dat niet kan (of niet voor de prijs die jij wilt) bij je huidige hoster moet je gewoon overstappen op iemand die wel alleen puur een domeinnaam heeft als 'pakket'. Het verhuizen van de domeinnaam van de ene hoster naar de andere is niet zo'n punt iig.

Verwijderd

Topicstarter
tnx :) da's behoorlijk duidelijk!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Je kan ook zelf je DNS draaien. Ik heb ook mijn domein laten registreren en hierbij alles zelf in de hand gehouden. Het enige wat je nodig hebt zijn twee DNS servers, een heb ik er zelf en de twee (backup) DNS staat bij het bedrijf waar het domein ook is geregistreerd.

Het domein staat op mijn naam dus verhuizen is ook niet moeilijk. Als de DNS naar je eigen IP wijst kun je alles zelf doen. Maar zoals ik het begrijp kun je bij je huidige hosting ook al DNS gebruiken, kun je bij hun geen abo nemen waarbij je alleen het DNS gebruikt?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

zit zelf bij http://www.initworks.com

dns naar eigen ip + beheer van dns + compleet beheersysteem + ....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 10:37:
zit zelf bij http://www.initworks.com

dns naar eigen ip + beheer van dns + compleet beheersysteem + ....
irritante k*t website met popup... :r

maar bedankt, ik zal ff kijken... :)

Verwijderd

Topicstarter
Domein registratie

Het domeinregistratiepakket houdt in dat initworks uw domeinnaam registreerd, en in onze DNS-server zet. Dit pakket is geschikt als u alvast uw naam wilt reserven maar op het moment nog geen site hebt of een andere site waarheen u dit domein wilt laten verwijzen. Voor dit pakket worden geen opzetkosten in rekening gebracht en u betaalt verder 2,50 EURO per maand.
now we're talking... scheelt een aardig zakcentje per jaar en een hoop gedoe...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:48

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check ook nog ff http://www.dootall.com Daar laat ik ook mijn domeinnaam door hosten. Je kan alle forwards via de website instellen en ze zullen dan ook realtime worden veranderd. Dat alles voor 15 Euro per jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane schreef op 04 June 2003 @ 10:56:
Check ook nog ff http://www.dootall.com Daar laat ik ook mijn domeinnaam door hosten. Je kan alle forwards via de website instellen en ze zullen dan ook realtime worden veranderd. Dat alles voor 15 Euro per jaar.
Beveilig dit domein tegen verhuizing naar een andere registrant.
(aanbevolen)
beetje vies... vinnik...

Verwijderd

Je moet je verslag afmaken!

Verwijderd

Topicstarter
:) ja meneer

Verwijderd

Hurricane schreef op 04 June 2003 @ 10:56:
Daar host ik mijn domein inderdaad ook. Nu verwijst hij nog via DynDNS door naar mijn server, maar later via een vast IP-adres :) Goede zaak, leuke prijzen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:04:
[...]

Daar host ik mijn domein inderdaad ook. Nu verwijst hij nog via DynDNS door naar mijn server, maar later via een vast IP-adres :) Goede zaak, leuke prijzen!
Ziet er idd erg leuk uit...
Pagina: 1