Toon posts:

Javalogo = slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nu op school bezig met javalogo. Ik vind dit echt een rare taal. Het is onbekend. Het doel van java (volgens mij werkt het niet onder linux) is volledig weg. Je kan er veel minder mee. En het is een nederlandse programmeertaal. Waarom leren we niet gelijk java. Zijn er meer mensen die "Javalogo" kennen?

Verwijderd

Ik ken het niet...

zo in je profiel te zien zit je op de middelbare school? Misschien dat ze daar een versimpelde versie van Java hebben gemaakt en jullie daarmee bezig houden? :)
Dat is voor mensen die niet zo technisch aangelegd zijn en die je toch de beginselen van programmeren wilt leren, denk ik :D

Zo mochten wij op de middelbare school een keer werken met databaas :P (door een docent zelf in elkaar geprutst vrees ik)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is inderdaad zo onbekend dat niemand het kent. Door een of ander phpboom gastje voor ons middelbaar scholiermensjes. Dit is de site van de auteur: http://www.pbjboon.demon.nl/javalogo/software.htm

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ik naar die site ga en de 'voorbeelden' (Applets) bekijk, dan werkt het gewoon: Sun Java 1.4.x met Mozilla Firebird. Ik denk dat het onder Linux ook wel werkt. Het kan waarschijnlijk een stuk minder, maar zal dan ook een stuk simpeler zijn (hoewel Java niet extreem moeilijk is; niet dat is er extreem veel ervaring mee heb ofzo).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Javalogo zijn gewoon packages die je aanspreekt in java. Je kan net zo goed java ertussen rammen want de functies de je gebruikt zoals vooruit() :) enz zitten gewoon in packages die je bovenin inporteerd. Voor de rest leer je er een beetje (volgens de docenten :P) proggen van. Ik heb het vorig jaar moeten doen. O ja het is van zo'n uitgever. Weet even niet meer welke.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

excuses niet goed gelezen...

[ Voor 85% gewijzigd door BachW op 04-06-2003 13:09 ]

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Interessant van die Packages ik ga eens wat proberen. Wel is het zo dat java volgens mij makkelijker is omdat er veel meer ondersteuning voor is en er is meer over te vinden. Maar als het allebij op m'n linux werkt :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jake schreef op 04 June 2003 @ 09:21:
Als ik naar die site ga en de 'voorbeelden' (Applets) bekijk, dan werkt het gewoon: Sun Java 1.4.x met Mozilla Firebird. Ik denk dat het onder Linux ook wel werkt. Het kan waarschijnlijk een stuk minder, maar zal dan ook een stuk simpeler zijn (hoewel Java niet extreem moeilijk is; niet dat is er extreem veel ervaring mee heb ofzo).
waarom zou het niet onder linux werken?
java is platvorm onafhankelijk (als er een VM voor dat platvorm is ofcourse :P)

Verwijderd

Met Java valt er echt wel veel te doen en te maken hoor, w8 maar tot jullie verder in het boek zijn op school. Met Java kan je zelfs complete websites maken als je zou willen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 09:05:
Met Java valt er echt wel veel te doen en te maken hoor, w8 maar tot jullie verder in het boek zijn op school. Met Java kan je zelfs complete websites maken als je zou willen.
denk niet dat ze aan servlets/jsp enzo toekomen hoor op een middelbare school :+

Verwijderd

Topicstarter
Met java is er inderdaad wel veel te doen, maar het ging me juist om het feit dat het javalogo is wat nu gebruiken... Nederlands nog wel...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 09:13:
Met java is er inderdaad wel veel te doen, maar het ging me juist om het feit dat het javalogo is wat nu gebruiken... Nederlands nog wel...
maakt dat uit dan?
het is in ieder geval niet standaard maar packages die gemaakt zijn (door een docent?) om jullie OO te leren ;)
maar om nu te zeggen dat het slecht is :/

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 05-06-2003 09:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad: er wordt javaboom gebruikt om je te leren programmeren ipv. 'even snel' een stuk code te kloppen: wat zijn de principes, waar moet je aan denken etc.

Je hebt ook niet leren lezen met de werken van Tolstoy en leren tellen door te beginnen met statistiek ;)

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat, als je al veel ervaring hebt met andere talen, je leraar je vast wel wat anders / meer geavandeerds laat doen. Ik heb ik 19 *kuch* 89/90 ook nooit iets serieus gedaan bij de lessen 'automatisering' omdat ik toen een stuk verder was dan de docent. Maar veruit de meeste mensen moeten toch beginnen bij de basics, en dat gaat makkelijker als je je in het begin geen zorgen hoeft te maken voor de ingewikkelere zaken (zoals Engels ipv Nederlands :P ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Erkens schreef op 05 June 2003 @ 09:02:
waarom zou het niet onder linux werken?
Ik zei ook:
Jake schreef op 04 June 2003 @ 09:21:
Ik denk dat het onder Linux ook wel werkt.
Dat het dus inderdaad werkt.
Als je dit onduidelijk vond:
Het kan waarschijnlijk een stuk minder, maar zal dan ook een stuk simpeler zijn
Dat slaat gewoon op Java <=> Javalogo.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jake schreef op 05 June 2003 @ 10:50:
[...]

Ik zei ook:

[...]

Dat het dus inderdaad werkt.
ik quote verkeerd, ik bedoelde de TS ;)

Verwijderd

Zegt de naam LOGO jullie dan ook echt niets meer? Dat was (heeel) vroeger op middelbare scholen de programmeertaal (ik meen zelfs nog op c64's) waarmee je een aantal beginselen leerde. Je had de 'turtle' en driehoekje waarmee je tekeningen kon programmeren, en ik gok dat deze kerel gewoon een Java progsel heeft gemaakt waar deze beginselen in terugkomen!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 10:55:
Zegt de naam LOGO jullie dan ook echt niets meer? Dat was (heeel) vroeger op middelbare scholen de programmeertaal (ik meen zelfs nog op c64's) waarmee je een aantal beginselen leerde. Je had de 'turtle' en driehoekje waarmee je tekeningen kon programmeren, en ik gok dat deze kerel gewoon een Java progsel heeft gemaakt waar deze beginselen in terugkomen!
yup, het is een makkelijke manier om te leren programmeren, aangezien je meteen het resultaat ziet (de turtle beweegt)
Ook laat het mooi de OO mogelijkheden van java zien op deze manier ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 05 June 2003 @ 10:57:
[...]

yup, het is een makkelijke manier om te leren programmeren, aangezien je meteen het resultaat ziet (de turtle beweegt)
Ook laat het mooi de OO mogelijkheden van java zien op deze manier ;)
Hey, tekeningen zijn ook objecten! :+

Kommaarkommaar: LOGO :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 11:04:
[...]

Hey, tekeningen zijn ook objecten! :+
waar beweer ik dat dat niet zo is?

Verwijderd

Erkens schreef op 05 juni 2003 @ 11:11:
[...]

waar beweer ik dat dat niet zo is?
Waar beweer ik dat jij beweert dat het niet zo is? :P

Ook uitermate nice:

Afbeeldingslocatie: http://www.terrapinlogo.com/terrapin_images/robotics/images/roamr.jpg
Een echte turtle!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben weer thuis, afgezien van dat de leraar moeilijk doet als ik alleen al jbuilder opstart (moet je niet gebruiken hoge systeemeisen etc WEL 256 mb intern) (*zucht) heeft ie echt rare ideeen. Ik weet dat dit behoorlijk offtopic is maar toch, hij vind http://www.valuascollege.tk/ beter als onze site (weinig tijd ingestoken) http://www.pccoolers.tk/ waarbij phpbb forum zat maar dat is down... Maar echt met zon leraar, owja ook leuk. Waarom noem je het waterkoeling zij hij. Eh omdat er water inzit... Nee er zit olie in dat zag ik bij tweeters in boxen.... Ehm dat hoeft niet... Ja ik weet het zeker... Ehm ja het moet idd geen waterkoeling heten maar gedestileerd wc }-) ... Nee moet je maar eens opzoekken (dit had ik eigenlijk moeten zeggen maar hij was me voor...

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 05 June 2003 @ 09:15:
[...]

maakt dat uit dan?
het is in ieder geval niet standaard maar packages die gemaakt zijn (door een docent?) om jullie OO te leren ;)
maar om nu te zeggen dat het slecht is :/
Maar, een nederlandse programeertaal... Das toch te triest en vooral als de leraar zegt dat we eerst dit moeten kunnen voordat we java mogen gebruiken, ik vind het totaal zinloos. En daarbij lijkt het me nog moeilijker als echte java ook.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:29:
En daarbij lijkt het me nog moeilijker als echte java ook.
Waarom lijkt je dat?
Ik bedoel.. Java logo is juist een simpele "programmeertaal" met een paar vaste functies die waarschijnlijk voor het gemak in het Nederlands zijn gemaakt, zodat dit makkelijk te leren is. Ik snap niet dat jij dat dan triest vindt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Em nou, Vooruit(50) penuit maaktracemogelijk....En dan wel weer for int... Ik vind het gewoon triest en dit is naar mijn inzien geen programeren... Heb je hier nou echt iets aan, ja aan dat int etc. Maar leren tekenen met zoiets helpt je toch niet verder met java. Een simpele echte java opdracht lijkt me makkelijker

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01-2025

WJP

Shibby

Wij hebben ook JavaLogo gehad.. (maand geleden) en we zijn nu bezig in Pascal want java gaf steeds problemen en de appletjes werkten niet op onze websites :/

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 21:29:
[...]

Maar, een nederlandse programeertaal... Das toch te triest en vooral als de leraar zegt dat we eerst dit moeten kunnen voordat we java mogen gebruiken, ik vind het totaal zinloos. En daarbij lijkt het me nog moeilijker als echte java ook.
dus dat weet je niet zeker?
maak gewoon die opdachten en leer java (of elke andere taal) gewoon in je vrije tijd ;)

En niks mis met een nederlandse programmeertaal, het gaat immers om de beginselen van programmeren, vergeet niet dat het de middelbare school is ;)
Wees blij dat je zo'n vak krijgt, dat kreeg ik niet ;( Had ik wel leuk gevonden >:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 16:24:
afgezien van dat de leraar moeilijk doet als ik alleen al jbuilder opstart (moet je niet gebruiken hoge systeemeisen etc WEL 256 mb intern) (*zucht) heeft ie echt rare ideeen. Ik weet dat dit behoorlijk offtopic is maar toch
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:29:
Das toch te triest en vooral als de leraar zegt dat we eerst dit moeten kunnen voordat we java mogen gebruiken, ik vind het totaal zinloos. En daarbij lijkt het me nog moeilijker als echte java ook.
Laten we de persoonlijkheid van de leraar er verder maar buiten houden, is niet echt relevant in het (tech) topic lijkt me. Dat is hoe dan ook iets waar we niets aan kunnen veranderen ;)

En zoals al eerder gezegd: het wordt gebruikt om de principes te leren. Als je in een weekje alle opdrachten voor het hele jaar maakt, lijkt me dat je verder wel zonder die extra modules verder mag - ik gewoon beide doen en thuis ondertussen aan 'kaal' Java of bijv. C++ beginnen :P

Maar ik moet zeggen dat ik dat Javalogo niet ken. Het enige Logo dat ik ken was ooit op de kleuterschool :+

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 06-06-2003 21:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:42:
Em nou, Vooruit(50) penuit maaktracemogelijk....En dan wel weer for int... Ik vind het gewoon triest en dit is naar mijn inzien geen programeren... Heb je hier nou echt iets aan, ja aan dat int etc. Maar leren tekenen met zoiets helpt je toch niet verder met java. Een simpele echte java opdracht lijkt me makkelijker
Jawel, je leert de basisbeginselen van een programmeertaal, wat er gebeurt met een for, wat die teller in de for loop doet, wat een functie doet, wat parameters zijn etc. Dit heb je later nodig om Java makkelijker te kunnen leren aangezien het veel ingewikkelder gaat worden.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ken JavaLogo ook. te eenvoudig programma. Dit is niet eens programmeren.
Nu werk ik met Visual Cafe. Kun je veel meer mee. Werkt ook heel eenvoudig.

Hoe heet het boek waar je mee werkt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• blackd
  • Niet online
Wat let je trouwens om gewoon eens in Java te gaan programmeren als je dat zoveel beter en makkelijker lijkt? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Mja is in vrije ruimte moest iets kiezen. Maar inderdaad maak de opdrachten (gewoon zware tijdverspilling dus zucht...) En ja ben ook wel met wat progtaaltjes bezig maar linux is veeel interessanter.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 21:59:
Mja is in vrije ruimte moest iets kiezen. Maar inderdaad maak de opdrachten (gewoon zware tijdverspilling dus zucht...) En ja ben ook wel met wat progtaaltjes bezig maar linux is veeel interessanter.
mja, ik vind niet dat je zo moet zeuren, en al helemaal niet omdat je het zelf gekozen hebt ;)
Als je nu alles wat je in dit topic hebt gemeld nu eens tegen die docent zegt, wellicht helpt het ;)
Je kan desnoods om wat geavanceerders vragen en of hij dat wil toetsen ofzo :P
Maar wat je nu wil met dit topic is mij erg onduidelijk (op zeuren na dan)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds beter als frans ofzow :P Nee maar ok, heb ik ook wel s gezegd maar hij vat t toch nooit. Het doel was om te praten over dit javalogo. Ik snapte gewoon niet dat ze zoiets gebruiken om mensen te helpen verder te komen met dit. Maar het is me inmiddels wel een beetje duidelijk hoewel ik nog steeds betere ideeen heb...
Pagina: 1