[ASP] Verbergen download venster

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Ik zit met een beetje vaag probleem en ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is,
ik wil namelijk op een webpagina een linkje hebben naar een Access database. Nou is dat niet zo'n probleem, maar wat ik wil is dat de database dan gelijk geopend wordt zonder dat er wordt gevraagd of je het bestand wil opslaan of openen? Natuurlijk heeft de gebruiker dan wel Access op z'n pc staan.

Dit is namelijk voor een intranet en de gebruikers mogen dat bestand niet op hun harddisk hebben staan ivm met beveiligingen.

Weet iemand of dit sowieso mogelijk is om dit te doen met asp of een andere programmeer taal?

Ps: hotscripts en google gaven geen uitkomst.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

Het is heel simpel, het kan niet. Om het voor access mogelijk te maken om het bestand te openen zal hij em zowiezo moeten downloaden eerst, dus die access 'db' komt zowiezo op de lokale machine terecht op deze manier.

Ik snap ook niet echt je bedoeling hier, ze mogen wel in de database kijken, maar ze mogen niet het database bestand hebben?

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Weet iemand of dit sowieso mogelijk is om dit te doen met asp of een andere programmeer taal?
Voor zover ik weet is dit niet aan te passen aangezien dit een instelling van de client is :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 10:33
Als je met ASP of PHP werkt, dan kun je beter de content uit de access database op een centrale server halen en dat tonen aan de gebruiker, dat is toch veel handiger?

• Freez
CyeZ schreef op 04 juni 2003 @ 08:48:
Het is heel simpel, het kan niet. Om het voor access mogelijk te maken om het bestand te openen zal hij em zowiezo moeten downloaden eerst, dus die access 'db' komt zowiezo op de lokale machine terecht op deze manier.

Ik snap ook niet echt je bedoeling hier, ze mogen wel in de database kijken, maar ze mogen niet het database bestand hebben?
Als de database ergens in de temp internet directory komt is het ook niet erg, maar de gebruikers mogen niet zelf aangeven waar zij het bestand downloaden.
Ik zat ook te twijfelen of het kon of niet, maar volgens een collega kon het wel maar wist niet hoe :'(

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maak anders gewoon zelf een script, waarmee je de inhoud van de db toont. Gewoon via een ASP pagina, dan krijgen ze niet de db op hun harddisk te staan...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Inderdaad, want anders pakken ze de link, doen rechtermuisknop Save Target As... en dan ben je ook weg. Of ze kijken naar de link en typen hem handmatig in. En inderdaad, het kan gewoon niet.

Een pagina maken waarin je de gegevens toont lijkt me de enige (juiste) oplossing.

My personal website

• Freez
hmmm ok, dan ga ik dat maar eens voorstellen aan de opdrachtgever, in iedergeval bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1