Ik heb maandag deze onderdelen binnengekregen:
MSI KT4V KT400 Mobo met onboard sound,lan, en bluetooth.
AMD XP 1700+ Jihub
ThermalTake Volcano 9
256MB PC2700 Viking
Xele GF4 MX 440SE.
Na dit in een 300 watt miditower gezet te hebben verliep alles goed. Installeren, etc.
Ik ging 3Dmark draaien: Score was vrij laag, drivers up to date. score was 3200.
Alhoewel er toch amper mee gegamed werd vond ik dit een beetje jammer.
Maar in afwachting voor geld voor een Radeon 9100 de PC maar even geschikt gemaakt voor mn ouders.
Maar er waren probleempjes:
De Onboard NIC (VIA Chip) werkte niet naar behoren, hij wilde Inet niet sharen. Terwijl een PCI kaart dit wel wilde doen.
Gistermiddag kwam ik thuis, mn moeder had problemen met de PC, hij starte niet door.
Ik kijk: hij gaat WinXP laden, net als hij inlog scherm wil geven: -> Reboot.
Ik probeer veilige modus -> Reboot.
Na een bios reset -> Reboot.
Ik download nieuwste bios en flash die erop, en weer reboots.
Ik vervang de voeding, wat imo het probleem was: Maar nee hoor: weer reboot na laden Windows.
Ik trek op de primary master na alles eruit. fans, 2nd hd, cdrom.. maar weer die reboot.
Ik vervang de PC2700 256MB door een PC3200 256MB kingston. Nog steeds die reboot.
Videokaart dan: GeForce2 MX erin -> weer die reboot
Bleven er 3 probleem factors over: CPU,Mobo, HD.
Ik installeer windows op de 2de hd. maar na de 1ste herstart (na het installeren van de installatie bestanden) reboot de PC alweer.
Dus ik haal de cooler van de CPU af, en zie wat coolpasta op de bruggetjes zitten.
Dit heb ik professioneel verwijderd
maar toch probeerde ik het eerst met een Duron 1200mhz. -> weer reboots. De 1700+ werkte prima in een Epox 8RDA.
Zou het mobo dan defect zijn? De voedingswaarden zijn wel oke.
Hij gaf mijn 1700+ Standaard 1.6V [AUTO] is dit wel normaal???
Er is in de tijd dat de PC ingestekkerd stond geen bliksem/onweer in de buurt geweest.
MSI KT4V KT400 Mobo met onboard sound,lan, en bluetooth.
AMD XP 1700+ Jihub
ThermalTake Volcano 9
256MB PC2700 Viking
Xele GF4 MX 440SE.
Na dit in een 300 watt miditower gezet te hebben verliep alles goed. Installeren, etc.
Ik ging 3Dmark draaien: Score was vrij laag, drivers up to date. score was 3200.
Alhoewel er toch amper mee gegamed werd vond ik dit een beetje jammer.
Maar in afwachting voor geld voor een Radeon 9100 de PC maar even geschikt gemaakt voor mn ouders.
Maar er waren probleempjes:
De Onboard NIC (VIA Chip) werkte niet naar behoren, hij wilde Inet niet sharen. Terwijl een PCI kaart dit wel wilde doen.
Gistermiddag kwam ik thuis, mn moeder had problemen met de PC, hij starte niet door.
Ik kijk: hij gaat WinXP laden, net als hij inlog scherm wil geven: -> Reboot.
Ik probeer veilige modus -> Reboot.
Na een bios reset -> Reboot.
Ik download nieuwste bios en flash die erop, en weer reboots.
Ik vervang de voeding, wat imo het probleem was: Maar nee hoor: weer reboot na laden Windows.
Ik trek op de primary master na alles eruit. fans, 2nd hd, cdrom.. maar weer die reboot.
Ik vervang de PC2700 256MB door een PC3200 256MB kingston. Nog steeds die reboot.
Videokaart dan: GeForce2 MX erin -> weer die reboot
Bleven er 3 probleem factors over: CPU,Mobo, HD.
Ik installeer windows op de 2de hd. maar na de 1ste herstart (na het installeren van de installatie bestanden) reboot de PC alweer.
Dus ik haal de cooler van de CPU af, en zie wat coolpasta op de bruggetjes zitten.
Dit heb ik professioneel verwijderd
Zou het mobo dan defect zijn? De voedingswaarden zijn wel oke.
Hij gaf mijn 1700+ Standaard 1.6V [AUTO] is dit wel normaal???
Er is in de tijd dat de PC ingestekkerd stond geen bliksem/onweer in de buurt geweest.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝