TV Tuner voor mijn DLP Projector.

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:53
Ik heb sinds kort een Mitsubishi XD300U DLP projector. Supersweet 8)
Nu ben ik dus opzoek naar een goede TV tuner voor dat ding ik had mijn oog al laten vallen op een AVerTV Box 3, deze kan ik helaas nergens vinden in Nederland!
Het tv signaal door mijn Video recorder laten lopen vindt ik ook niets.

Heeft er iemand tips over welke tuner en wat voor merk eventueel, het moet natuurlijk wel in Nederlands verkrijgbaar zijn?! _/-\o_

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik heb laatst iets bij de mediamarkt zien staan. Stond een flatpanel bovenop. redelijk klein kastje van 30x20x6 dacht ik ongeveer.

Ik heb er niet genoeg aandacht aan besteed om je verder te kunnen helpen.

Verwijderd

Waarom niet via de videorecorder ?

Je hebt dan meteen een afstandsbediening om mee te zappen :)

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Ik neem aan dat je je projector op je pc hebt aangesloten?

Misschien een tv-kaart in je pc hangen dan?
Dan zit je ook niet te worstelen met allerlei draden enzo. :)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Of een externe USB TV-tuner. Die kun je ook aan een laptop hangen. Laptop en beamer is een iets flexibeler, meer gebruikte combinatie.

Verwijderd

een video recorder is nogthans ideaal daarvoor , en niet duur

• Masevako
De video recorder gaat na een tijdje automatisch uit tenzij er een tape op play of record staat! Niet echt een optie dus.

Er komen een aantal devices aan te hangen een Lappie een PS2 een XBox en een VCR, deze wil ik doormiddel van 1 Kabel naar mijn Beamer gooien.

Met die Avermedia TVbox3 kan ik alle devices daarop aan sluiten en dan via de source van die tv tuner de output naar mijn beamer regelen.

Maar zoals ik al zei niet te krijgen in Nederland! :(

Er moet toch wel een Hifi Component te krijgen zijn van een merk als NAD of Denon ofzo. Kan alleen niets vinden.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Masevako schreef op 05 June 2003 @ 07:46:
De video recorder gaat na een tijdje automatisch uit tenzij er een tape op play of record staat! Niet echt een optie dus.
Vroegere philips recorders deden dat inderdaad, maar bij de huidige series is dit uit te schakelen. Op dit moment is de Panasonic NV-FJ630 trouwens een van de betere apparaten.. :)

Verwijderd

Zoals ik al zei: een externe USB TV-tuner. Kan op laptop/PC. Heeft AB. Bijvoorbeeld deze:
http://www.miro.com/Produ...oduct_ID=1008&Langue_ID=6

• Masevako
Het is niet de bedoeling dat mijn laptop altijd aanstaat als ik tv wil kijken! |:( Tevens lijkt het mij ook niet echt geslaagd om een nieuwe VCR te kopen aangezien ik de huidige al 2 jaar niet meer heb aangeraakt!! :?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als je echt goede kwaliteit beeld wilt op dat ding kun je er het beste een digitale satelliet receiver op aan sluiten. Klein schoteltje ophangen en je bent klaar. Heb je gelijk leuke filmkanalen erbij!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Masevako schreef op 05 June 2003 @ 10:07:
Het is niet de bedoeling dat mijn laptop altijd aanstaat als ik tv wil kijken! |:( Tevens lijkt het mij ook niet echt geslaagd om een nieuwe VCR te kopen aangezien ik de huidige al 2 jaar niet meer heb aangeraakt!! :?
Wat belet je om deze dan als tuner te gebruiken?

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Masevako schreef op 05 June 2003 @ 07:46:

Er komen een aantal devices aan te hangen een Lappie een PS2 een XBox en een VCR, deze wil ik doormiddel van 1 Kabel naar mijn Beamer gooien.

Met die Avermedia TVbox3 kan ik alle devices daarop aan sluiten en dan via de source van die tv tuner de output naar mijn beamer regelen.

Maar zoals ik al zei niet te krijgen in Nederland! :(

Er moet toch wel een Hifi Component te krijgen zijn van een merk als NAD of Denon ofzo. Kan alleen niets vinden.
Zo'n videorecorder heb ik ook philips of een philips B-merk. Der zit een knop op je afstandsbediening die je in moet drukken, zodat ie niet automatisch uit gaat als je hem gewoon op tv hebt staan, helaas ik kan mijn afstandsbediening niet vinden (is sowieso stuk). En ik weet alleen waar het knopje zit niet hoe het heet :P
Je zou er de gebruiksaanwijzing eens op na kunnen slaan of gewoon alle knopjes uitproberen waar je de functie niet direct van kent 8)

Ik zou hoe dan ook videorecorder boven zo'n appart kastje prefereren omdat het toch al snel beter is. Het gebruik van zo'n PCI tuner kaart kan ik helemaal afraden. Het werkt prima ik heb er ook al verschillende gehad, maar het tv signaal direct uit de videorecorder. Daar kan het niet aan tippen!

Of je koopt een DVD-recorder. Die hebben allemaal een erg goede tuner en dan heb je dat ook gelijk weer :)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Knopje heet "tuner" op een philips videorecorder ab :)

• Masevako
techless schreef op 05 June 2003 @ 21:38:
[...]

Of je koopt een DVD-recorder. Die hebben allemaal een erg goede tuner en dan heb je dat ook gelijk weer :)
Daar had ik nog niet aan ged8 thx!! Moet er dan wel een zijn die externe sources kan doorschakelen. :*)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59
Wat dacht je van zo'n marmitek draadloos video systeem (of de goedkopere van medion ;) )
In de makro staat zo'n medion draadloos systeem voor 49.xx euro inc btw en daarmee kun je natuurlijk al je videobeeld mee verzenden naar je beamer

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

En hoe krijg je tv beeld op die marmitek? het gaat hier om een tuner, niet om een kabel of een draadloze verzending van beeld.,..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Masevako
Draadloos verzenden is volgens mij geen optie, het lijkt me dat het signaal zodanig word afgezwakt dat je het met een DLP projector wel gaat zien!

Ik heb nog gezocht naar DVD Recorders maar kan er eigenlijk geen vinden met meerdere sources naar een! Die Avermedia begint toch de moeite waard te klinken om uit de USA te bestellen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom doe je zo moeilijk en duur? Je hebt al een tuner, je videorecorder... Wat is daar mis mee? Gaat die ook uit na 30min? Dan koop je toch een cheape stereorecorder die dat niet heeft maar wel een relaxte tuner heeft en wat handige inputs?

• Masevako
JvS schreef op 06 June 2003 @ 14:14:
Waarom doe je zo moeilijk en duur? Je hebt al een tuner, je videorecorder... Wat is daar mis mee? Gaat die ook uit na 30min? Dan koop je toch een cheape stereorecorder die dat niet heeft maar wel een relaxte tuner heeft en wat handige inputs?
Als ik cheap had willen doen dan had ik natuurlijk niet een DLP projector van 3500 euro gekocht!
Het gaat mij erom dat het ook mooi en logisch moet zijn, een video recorder kopen alleen maar voor de tuner output vindt ik minder dan een mooi los Tuner component die ik op mijn installatie kan zetten. :*)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Of anders een Digitenne tuner als dat bij jou al actief is.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Masevako schreef op 06 juni 2003 @ 14:28:
[...]

Als ik cheap had willen doen dan had ik natuurlijk niet een DLP projector van 3500 euro gekocht!
Het gaat mij erom dat het ook mooi en logisch moet zijn, een video recorder kopen alleen maar voor de tuner output vindt ik minder dan een mooi los Tuner component die ik op mijn installatie kan zetten. :*)
dus omdat je een dure beamer hebt, ga je een duurder apparaat kopen, omdat het duurder is :?. Dan moet je het zelf weten, maar ik vind het een vrij stomme redenatie.

Als een tuner in een videorecorder precies doet wat je wil. Waarom open je dan een topic en ga je niet gewoon naar de video / schotelspeciaalzaak en scoor je daar een tuner of laat je er een bestellen?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 20:24
hier nog een de herculus http://europe.hercules.com/showpage.php?p=67&b=1&f=1

[ Voor 11% gewijzigd door tita_tovenaar op 06-06-2003 21:42 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
De genoemde hercules (Smart tv heet ie geloof ik)
of Qware tuner:

http://www.qware.info/products/products.php?product_id=38

Verwijderd

Avert TV box verkopen ze bij www.beamerplanet.nl
Staat misschien nog niet op de site maar ik heb er ook 1 vandaan toen ik 2x 50" plasma voor de zaak kocht

• Masevako
Kijk dat is info waar ik wat aan heb.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
http://www.dixons.nl/Stor...%5FOverig&prid=0007037320

Weet niet of de link werkt, maar Dixons verkoopt zo'n losse TV-tuner, heeft VGA uit, composite en Y/C uit. Lijkt echt heel erg aardig ding. Met A/B en de hele rommel d'r bij. Kost ca. 140 euro.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Masevako
Gossie, heb zowaar de TVBox 3 gevonden in nederland gelukkig.
Bij www.bce.nl wel 180 euro maar toch wel een extreem gaaf ding.

Nu gaat mijn zoektocht verder naar een Supreme DTS set ;)
Pagina: 1