windows is opgestart, ik stop een CD-rom in mijn drive, ik hoort dat he gelezen word, in nero ziet hij welk type CD het is, hoe veel erop staat en hoeveel(als het een cd-r/rw is) er nog bij kan. kan zelfs bestanden erbij branden
maar als je windows vraagt om even te kijken welke bestanden erop staan zegt hij "please insert disk into drive h:"
kijk weer met nero : yup geen probleem, cd-zit er nog in en kan zien wat voor CD het is (kan trouwens met de nero file browser de bestanden ook niet zien)
ik boot de computer opnieuw op, en jahoor CD is prima leesbaar voor windows.
haal cd eruit, ander erin... nix. (werkt soms wel trouwens, maar nooit een paar keer achter elkaar)
nero : geen probleem meneer, cd is prima in orden
windows : zo dus jij wilde bij je bestanden? ik dacht het niet!
dit doet hij bij mijn DVD-rom de liteon CD-rw(bij elke cd) en mijn virtuele CD-rom drives (lijkt me dus sterk dat het een hardware prob is, vandaar dat ik hier post)
side note : als ik een nieuwe kers verse virtuele drive aanmaak lukt het weer wel om er een iso/bin in te laden, maar alleen in de nieuwe ,niet de oude.
dit had ik bij mijn oude windows XP install ook al, en nu met mijn 3 dagen oude install weer net zo.
heeft iemand ook maar enig idee in welke richting ik moet zoeken?
ik heb gezocht hier op het forum, en vond wel veel (best heel veel eigenlijk) mensen met gelijke probleemen maar nog geen oplossing.
maar als je windows vraagt om even te kijken welke bestanden erop staan zegt hij "please insert disk into drive h:"
kijk weer met nero : yup geen probleem, cd-zit er nog in en kan zien wat voor CD het is (kan trouwens met de nero file browser de bestanden ook niet zien)
ik boot de computer opnieuw op, en jahoor CD is prima leesbaar voor windows.
haal cd eruit, ander erin... nix. (werkt soms wel trouwens, maar nooit een paar keer achter elkaar)
nero : geen probleem meneer, cd is prima in orden
windows : zo dus jij wilde bij je bestanden? ik dacht het niet!
dit doet hij bij mijn DVD-rom de liteon CD-rw(bij elke cd) en mijn virtuele CD-rom drives (lijkt me dus sterk dat het een hardware prob is, vandaar dat ik hier post)
side note : als ik een nieuwe kers verse virtuele drive aanmaak lukt het weer wel om er een iso/bin in te laden, maar alleen in de nieuwe ,niet de oude.
dit had ik bij mijn oude windows XP install ook al, en nu met mijn 3 dagen oude install weer net zo.
heeft iemand ook maar enig idee in welke richting ik moet zoeken?
ik heb gezocht hier op het forum, en vond wel veel (best heel veel eigenlijk) mensen met gelijke probleemen maar nog geen oplossing.
[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 04-06-2003 01:14 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!