Toon posts:

Kijkshop Lenco speler speelt geen svcd of vcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister (di 3-6) bij de Kijkshop een Lenco DVD-20 gekocht voor €80,-. Goedkoop en toch van alles afspelen, wat wil je nog meer?
In de Kijkshop-folder stond verder dat ie o.a. VCD's en SVCD's afspeelt. Heb dit met meerdere exemplaren geprobeerd (films gebrand op CDR), maar geen geluk -> "Unknown disc" zegt ie dan.
Via Google kwam ik erachter dat er voor enkele Lenco spelers hacks bestaan (de DVD-12 en DVD-14 dacht ik) om het afspelen van bovengenoemde formaten mogelijk te maken.
Voor de DVD-20 ben ik nog niets tegengekomen...
Heb uiteraard even de hacks voor die andere types uitgeprobeerd, maar geen geluk.

Iemand die het misschien weet op te lossen :?

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Terugbrengen en fatsoenlijke dvd-speler kopen!!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
hij moet het standaard afspelen dus waarom zou je m hacken? met een beetje pech heb je dan gelijk geen garantie meer :'(
probeer eerst de handleiding te lezen (ik ga er maar vanuit dat je dat als tweaker nog niet gedaan hebt :P) en anders eens wat info bij lenco te krijgen...

met een hamer past alles

Verwijderd

Zelfde geval hier geweest, ander merk maar de prijs was rond de 75 euro. Bagger ding, kon de helft van alle DVD's niet draaien. Deze waren niet zelf gebrand.
Het beste merk wat je kunt kopen is een Cyberhome: http://www.kieskeurig.nl/...home%20CH%20DVD%20405.htm

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

TFHfony

Professional Weirdo

Nou....
Met die Cyberhomes moet je flink uitkijken. Die krengen hebben erg vaak moeite met Disney DVD's. Spelen ze gewoon niet goed af, blijven hangen op de ondertiteling. Is een bekend probleem (helaas)
Voor die Lenco moet je inderdaad iets doen voor ze SVCD afspelen. DVD speler aan, lade open, op de afstandbediening 1 1 9 intypen, of 1 1 2 (hangt af van het model) Even wachten, DVD speler uitzetten en weer aan. Daarna speelt hij ook SVCD af.
Als het goed is, zit er een papiertje in de doos waar dit op staat.
Het is een allesvreter dat ding, maar de beeld kwaliteit is maar matig (Wat kan je verwachten voor 80 euro?)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Geen probleem meegehad, dit weekend nog een Disney film bekeken: Monsters en Co. [off-topic]Erg goede film :*)[/off-topic]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Titel iets meer ontopic gemaakt:
Lenco DVD-speler aanbieding > Kijkshop Lenco speler speelt geen svcd of vcd

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Ik heb een LENCO. Die pakte in tegenstelling tot wat geadverteerd was ook geen (S)VCD toen ik hem net had.

Bleek later dat er in de doos nog een los rood papiertje zat met een code om met behulp van de afstandsbediening de (S)VCD-weergave vrij te geven.

Kijk dus FF in de doos of op internet voor de procedure.

ja, graag!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de tips _/-\o_

Tja goedkoop is duurkoop wordt vaak gezegd, maar in dit geval heb ik juist voor een cheapo player gekozen, omdat die formaten anders dan DVD meestal probleemloos weten af te spelen.

Ik had idd de handleiding er nog niet op nageslagen :P.
Ondertussen heb ik vanaf m'n werk echter wel gesproken met de TD (DTL) van Lenco (zie www.lenco.de).
Zei zeiden het volgende te doen:

1. Setup
2. 110
3. Ergens zou dan "ON" moeten verschijnen.
4. Apparaat uitschakelen.

Moet het zelf nog uitproberen.

Over die Cyberhomes: ik heb zelf de AD-M512 die er net een week geleden is overleden :'(. Ik was Disney's Lilo & Stitch aan het kijken en plotseling fade het beeld naar zwart - echt ongezond ja... Twee jaar daarvoor werd het beeld opeens gelig waarna ie ook terug moest trouwens. Heeft het daarna wel goed gedaan tot vorige week dus.

Misschien dat die nieuwe Cyberhomes wel goed zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 15:38:
gedaan tot vorige week dus.

Misschien dat die nieuwe Cyberhomes wel goed zijn?
Ben zelf in het bezit van een Cyberhome ch-dvd 505 en doet zijn werk errug goed, heb em zelfs 2 weken geleden zonder enige moeite geflasht :)

Regiovrij maken is een eitje, en het ding slikt werkelijk alles (bovendien 5.1 analoge uitgang is nice) :*)

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 15:38:
1. Setup
2. 110
3. Ergens zou dan "ON" moeten verschijnen.
4. Apparaat uitschakelen.
Nou komt het weer boven... Dat papiertje had ik al weggegooid, maar dit is inderdaad exact wat ik bij mijn LENCO DVD-05 had gedaan. En dat werkt dus perfect.

ja, graag!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je je VCD's op de juiste manier brandt ? Heb je ook originele (S)VCD's om te testen of kun je je gebrande (S)VCD's op je pc speler testen ?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Specs van de Lenco site (www.lenco.de) zelf:

- Plays DVD/Audio CD/SVCD/VCD/MP3/CD-R/CD-RW
- Plays PAL/NTSC
- Power consumption: 25-35 Watt
- Smooth slow and fast scan
- Full function remote control
- 21 pin SCART
- Supports multi angle view and multi language
- DTS digital Output, coaxial Output, Video Signal Output,
optical output, S-video output optical Output,
- 4:3/16:9 selectable screen size
- On screen display (english, dutch, french, german)
- VFD display
- Including SCART cable
* Also available as DVD-21 with 5.1 channel

(http://www.stl.nl/id3812/pdf/DVD-20.pdf)

Ik heb trouwens alleen gebrande SVCD's/VCD's geprobeerd. Deze zijn 99% in Nero gebrande cd's (gedownloade MPG's m.b.v. de SVCD template).

Beeldkwaliteit is zeker niet vergelijkbaar met die van de toppers, maar via de RGB Scart setting geeft ie op m'n Sony tv toch zeker geen verkeerd beeld.

Handleiding gechecked en idd: er zat een velletje in met de unlock procedure. Deze werkte ook uiteraard, dus ben ik tevreden :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 20:24 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 15:44:
[...]

Ben zelf in het bezit van een Cyberhome ch-dvd 505 en doet zijn werk errug goed, heb em zelfs 2 weken geleden zonder enige moeite geflasht :)

Regiovrij maken is een eitje, en het ding slikt werkelijk alles (bovendien 5.1 analoge uitgang is nice) :*)
helaas stereo geluid :)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

TFHfony

Professional Weirdo

DaMorpheus schreef op 04 juni 2003 @ 16:16:
[...]

helaas stereo geluid :)
Nee hoor.. De 505 heeft echt een 5.1 analoge uitgang. Heb je dus ook 6 kabels voor nodig om hem aan de sluiten.
Helaas is die 505 dus net het apparaat dat met veel originele DVD's dwars kan liggen :-( Maar iemand hierboven heeft dat ook al ondervonden. Lees ook de fora van Cyberhome Europe ar maar eens op na...
Wil je een goedkope player, die alles slikt en 5.1 analoog heeft, koop dan een Marquant DVD-333K. Ook rond de 90 euro. Verwacht geen topper qua beeld en geluid, maar alleszinds acceptabel...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

Stewie!

Keen must die!

tfh schreef op 04 June 2003 @ 19:35:
[...]
Nee hoor.. De 505 heeft echt een 5.1 analoge uitgang. Heb je dus ook 6 kabels voor nodig om hem aan de sluiten.
Helaas is die 505 dus net het apparaat dat met veel originele DVD's dwars kan liggen :-( Maar iemand hierboven heeft dat ook al ondervonden. Lees ook de fora van Cyberhome Europe ar maar eens op na...
Wil je een goedkope player, die alles slikt en 5.1 analoog heeft, koop dan een Marquant DVD-333K. Ook rond de 90 euro. Verwacht geen topper qua beeld en geluid, maar alleszinds acceptabel...
idd, 5.1 stereo geluid. Er zit geen DD en DTS decoder in dat ding! Gaat mooi stereo geluidje over die leuke uitgang van je dus, of een soort Virtual Dolby Digital, in ieder geval geen echte :)
jij hebt geluk, is wel DD, maar geen DTS:
"DTS Ausgabe über digitale" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 04-06-2003 19:44 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
ik heb hier een Cyberhome LD-528 die ik zelf heb moeten repareren met een lite-on dvd
Ik hoop dat het loopwerk in de 505 wat langer meegaat dan 1 maand.

Ben overigens best benieuwd naar de beeldkwaliteit van dit el cheapo geval ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1