DVD-ROMS + en -?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
Sinds ik een tijdje een Sony DRU500 heb en nu dus ook +r en +rw brandt denk ik er aan om een nieuwe DVD-ROM aan te schaffen. Mijn AOpen 16/48 is een beetje versleten maar erger nog, hij leest zowiezo geen + formaat.

Ik heb wat rond gekeken en bij de grote merken dvd-rom, zie ik eigenlijk nergens een duidelijke vermelding staan dat ook de dvd-rom speler beide formaten ondersteundt.

Kortom, ik wil graag weten welke merken en types wel beide formaten ondersteunen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
als er dvd+/-rw staat kan die beide varianten aan. staat altijd wel aangegeven

• JeroenNietDoen
Tot dusver kan ik het alleen bij het allernieuwste model van AOpen vinden. Bij Pioneer en Memorex staat er alleen dvd-r en verder niks aangegeven.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 21:59
Lite-on ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lite on drives lezen + en - (zijn verder brak maar goed...)

• KaMiKaZe
De lite-ons die ik heb gezien werken allen prima , ik heb er zelfs een gebruikt om mijn cyberhome LD-528 mee te fixen. lekker cheap en ze werken overal mee :)

ennuh ook niet voor niks een van de meest bezochte producten in de pricewatch ;)

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/52

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 23:23

SilentSimon

Have you been hopped?

waarom zijn ze brak? lekker onderbouwd die mening van jou zeg.
ik heb lite-on brander en zowel speler gehad en ik had totaal geen probs.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SilentSimon schreef op 04 June 2003 @ 00:22:
waarom zijn ze brak? lekker onderbouwd die mening van jou zeg.
ik heb lite-on brander en zowel speler gehad en ik had totaal geen probs.
Lite-ons zijn brak omdat de lagers die erin zitten behoorlijk slecht zijn (waardoor die drives binnen de korste keren kraken als idioten, zwaar piepen) en bovendien lezen ze veel media niet of nauwelijks.

Heb er met al mijn andere DVDspelers nooit last van gehad, behalve met die 2 liteons die ik had. (ter vergelijking, heb een matshita, creative, pioneer, LG, NEC, sony, memorex en dus 2 liteons gehad).
enige waar die drives snel in waren zijn de rip snelheden met DVDs.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42

Rival24

I'll Be Back

Als je hem gaat gebruiken voor DVD rippen en images maken voor bijvoorbeeld clonecd, dan is er maar 1 oplossing: Toshiba SD-M 1712 16x48x. Met deze firmware:
http://www.cdfreaks.com/news/7203.

Waarom? Heel erg snel, en maakt niet veel herrie. Vergeleken met Lite-ons is het een oase van rust.

(zie Terw_Dan, ^^)

[ Voor 4% gewijzigd door Rival24 op 04-06-2003 00:30 ]

• KaMiKaZe
wat een onzin zeg, ik heb al een stuk of 500-600 lite-on loopwerken door m'n handen laten gaan op de TD en ik meen serieus dat ik daar nog NOOIT iets van heb teruggehad. het geluid wat ze maken is typisch herkenbaar maar zeker niet storend.

Verwijderd

Heb een Lite-on Dvd speler en brander en heb er totaal geen problemen mee, dat er problemen mee kunnen voorkomen NATUURLIJK maar dat is met elk merk zo.

Verwijderd

Ik las in een review dat in elk geval de nieuwere DVD-ROM-spelers van Pioneer (typenummer is iets met 120 erin) + konden afspelen (al staat Pioneer zelf pal achter de - standaard).

Op retail-verpakkingen van LG DVD-ROM-spelers staat specifiek "ondersteunt alle formaten, behalve DVD+R". Lekkere reklame is dat. Maar ja, eerlijk is het wel. En LG fabriceert zelf ook schrijvers volgens de - standaard.

Op de retail-verpakkingen van de Sony DVD-ROM-spelers staat daarentegen duidelijk en specifiek dat die DVD-R, DVD-RW, DVD+R en DVD+RW allemaal ondersteunt. Daar staat echter weer tegenover dat volgens sommige mensen dit model weer niet lekker werkt (traag om op gang te komen).

Van ASUS weet ik het niet zeker. Ik denk dat die wel beide standaarden ondersteunt, maar ik weet het niet zeker.

Je kunt voor de + standaard trouwens in elk geval een lijst vinden op http://dvdplusrw.org

En aangezien verreweg de meeste spelers sowieso ook - ondersteunen, zul je met de spelers die volgens de genoemde site ook +R en +RW ondersteunen vrijwel zeker goed zitten.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 04 June 2003 @ 00:28:
wat een onzin zeg, ik heb al een stuk of 500-600 lite-on loopwerken door m'n handen laten gaan op de TD en ik meen serieus dat ik daar nog NOOIT iets van heb teruggehad. het geluid wat ze maken is typisch herkenbaar maar zeker niet storend.
alleen het tray systeem is wat minder bij de mijne :/
soms komt die er in slooowwmooootiioon uit :)

Verwijderd

De exacte link naar die +R/+RW compatibiliteitslijst voor DVD-ROM-spelers staat hieronder:

http://dvdplusrw.org/resources/compatibilitylist_dvdrom.html

Gek genoeg zouden volgens deze lijst ook de meeste DVD-ROM-modellen van LG gewoon +R en +RW moeten ondersteunen. :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 00:34 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik vind dat geluid wat Lite-on spelers maken toch behoorlijk irritant. Dat jij het niet irritant vind dat kan best, maar ik zeg ook: vergeleken met een toshiba speler. En je denkt toch niet dat die spelers van liteon zo goedkoop zijn omdat er van die dure onderdelen inzitten?

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 00:33:
De exacte link naar die +R/+RW compatibiliteitslijst voor DVD-ROM-spelers staat hieronder:

http://dvdplusrw.org/resources/compatibilitylist_dvdrom.html

Gek genoeg zouden volgens deze lijst ook de meeste DVD-ROM-modellen van LG gewoon +R en +RW moeten ondersteunen. :?
Handig, maar volgens die lijst zou mijn drive ook + moeten slikken, echter doet ie dat niet.

• KaMiKaZe
Ik vind iets "brak" als het aantoonbaar ondeugelijk is en niet goed functioneerd. De cd-writers en dvd-rom's van lite-on zijn vooral populair om hun prijs, maar ook omdat ze hun werk gewoon netjes doen. Ik kan iedereen dan ook zonder zorgen een lite-on aanbevelen.
ik heb zelf btw een Toshiba 1712BL zwart bulk (zwarte lite-on dvd's waren op :P)

als ikzelf btw iets ondeugelijks mag noemen dan zijn het wel de Aopen opticals.
zowel de cd-rom's, dvd-roms en cd-writers hebben maar een zeeer korte levensduur (ik heb een stapel defecte to prove it ;)) ook het exploderen van cd's, het niet meer opengaan of het niet meer dichtgaan van de lade staat achter de naam van deze beruchte opticals :)

[ Voor 49% gewijzigd door KaMiKaZe op 04-06-2003 00:45 ]

Verwijderd

Ik gebruik ook een LiteOn 16x DVD om mijn back-ups mee in te lezen bij vnl. klonen. Rippen wordt ook ontzettend snel gedaan met de LiteOn. Grootste voordeel van de LiteOn vind ik nog wel het herkennen van de disc. Of dit nu een +R(W) of -R(W) is... Voor zover het herkennen van een +R schijf aangaat, denk ik dat dit meer te maken heeft met het merk media en de software waar deze mee gebrand is. Ik heb ooit 2 stuks Nashua DVD-RW´s gekocht en die zijn zwaar bagger. Ze fikken wel, maar daarna is de data niet af te lezen. Ook niet in de brander zelf... :|
Ik heb tot nu toe goede compatibilty met verschillende merken +R media op zowel standalones als DVD-ROM. Ik heb hier staan:

standalone
Pioneer DV717
Pioneer DV525

DVD-ROM
LiteOn 16x
ASUS 8x
Pioneer 8x (114F)
Memorex 12x
SONY DRU500ax (2.0c)
NEC ND1100 (1A0)

R-out.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
* PsYgHo heeft ook de 500ax van sony.
Mijn ouwe creative dvdrom speler , 12x, nu rpc1 leest alles , oke, niet zo heel snel max tot 8 keer met rippen van een dvd film, maar goed.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 04 June 2003 @ 00:25:
[...]

Lite-ons zijn brak omdat de lagers die erin zitten behoorlijk slecht zijn (waardoor die drives binnen de korste keren kraken als idioten, zwaar piepen) en bovendien lezen ze veel media niet of nauwelijks.

Heb er met al mijn andere DVDspelers nooit last van gehad, behalve met die 2 liteons die ik had. (ter vergelijking, heb een matshita, creative, pioneer, LG, NEC, sony, memorex en dus 2 liteons gehad).
[off topic]
Wat een geblaat.. ik brand er iedere dag op los en heb nog nooit problemen mee gehad. Denk dat je net de pech had dat je twee slechte producten in handen hebt gekregen.
[/off topic]

Verwijderd

Mijn pioneer 106S leest DVD+R en +RW. Hij maakt bij het inlezen van de +RW wel een soort krakend geluidje, maar als die ingelezen is dan leest hij die als een trein.

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 19-03 14:37

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wat is de stilste DVD-rom speler op de mart die er nu te verkrijgen is dan ?
Snelheid is toch niet zo belangerijk, is om films mee te bekijken op de computer vooral. En Misschien ook om software mee te gaan instaleren maar het gaat voornaamlijk om het geluidsniveau. En de compatibaliteit met de dvd formaten.

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 19-03 14:37

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

een heel klein schopje dan maar ? :)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 11:46:
[...]

[off topic]
Wat een geblaat.. ik brand er iedere dag op los en heb nog nooit problemen mee gehad. Denk dat je net de pech had dat je twee slechte producten in handen hebt gekregen.
[/off topic]
Als je verder geen vergelijkingsmateriaal hebt gehad, dan weet je niet echt goed waar je over praat. Terw_Dan heeft zo'n beetje dezelfde ervaring als ik, lite-on IS nou eenmaal niet echt een a-merk.

Voor een paar euro meer heb je een drive die een stuk degelijker is.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 13:08
[...]

Dat kraken en piepen zoals jij dat noemt is het balanceermechanisme wat
met kogeltjes werkt (en goed).

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

gerritman schreef op 28 juli 2003 @ 20:59:
[...]

Het werkt blijkbaar niet goed... een goede drive maakt niet zoveel herrie.

• Yucko
  • Laatst online: 20-03 08:27

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb zelf deze:

Plextor PX116A met zwart front brezel.

Perfect ding, en leest o.a. de volgende formaten:
...
DVD single layer/Dual layer/80mm disc, DVD-R (disc at once and multiborder), DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
...
Geluid .. humz ... kweet niet .. iig stiller dan mijn naar vorige naar Pioneer geflashte DVD-rom Slot-In. Wat was dat een bagger-drive zeg. Pfff ... sommige dvd's pakte hij slecht, andere weer helemaal niet ... soms liep mijn pc zelfs gewoon vast omdat de drive niet wist wat ie met de disc moest aanvangen, etc....

Nee, dan is deze plextor een hele verademing.

[ Voor 38% gewijzigd door Yucko op 28-07-2003 21:47 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gerritman schreef op 28 July 2003 @ 20:59:
[...]

Hmmm, geweldig iets dan dat balanceermechanisme. Nee, geef mij maar een stille drive :P

* TERW_DAN wacht met spanning op zijn nieuwe mitsumi drivje :D

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 04 June 2003 @ 00:19:
[...]

Lite on drives lezen + en - (zijn verder brak maar goed...)
Waar baseer je dit op?

Heb er namelijk al een jaar één en die levert topprestaties ;)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 01:59:
[...]

Waar baseer je dit op?

Lees het topic

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Check effe de DVD-rom speler van Plextor...ja een DVD-ROM speler van Plextor!

Zelf heb ik hem en hij voldoet zeer goed, is ook mooi stil. Zoek efkes de gegevens ervan op
HIER KLIKKEN

Doet - en + en is lekker stil, snel en...van plextor ( mag gezegd worden hoor ( ben een plextor fan, heb al nu DVD-writer 708A besteld ) )

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 29-07-2003 13:53 ]

There is no place like ::1

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-03 16:26
swampy schreef op 29 July 2003 @ 02:46:
Check effe de CD-rom speler van Plextor...ja een CD-ROM speler van Plextor!

Zelf heb ik hem en hij voldoet zeer goed, is ook mooi stil. Zoek efkes de gegevens ervan op
HIER KLIKKEN

Doet - en + en is lekker stil, snel en...van plextor ( mag gezegd worden hoor ( ben een plextor fan, heb al nu DVD-writer 708A besteld ) )
Knappe jongen als jij een CD-ROM speler een DVD kan laten lezen, ook al is die van plextor makelij/kwaliteit.

Je link is overigens wel goed.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 01:59:
[...]

Waar baseer je dit op?

Terw_Dan in "DVD-ROMS + en -?" :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Domino schreef op 29 July 2003 @ 12:50:
[...]

Knappe jongen als jij een CD-ROM speler een DVD kan laten lezen, ook al is die van plextor makelij/kwaliteit.

Je link is overigens wel goed.
Al verandert :-p, kleine OEPSIES kunnen voorkomen!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Terwijl Lite-On drives onder tweakers nou juist befaamd zijn dat ze alles aankunnen en goede kwaliteit tegen een nette prijs.

M'n Lite-On 40/12/48 CD-RW doet het nog net zo goed en rustig als in het begin en m'n Lite-On LTD-166S DVD-ROM is ook nog steeds toppie. Beide drives lezen alles wat ze te freten krijgen zonder problemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Tjah ze gaan zeker allemaal net na de garantie stuk :+. Geen wonder dat ze niet meer terugkomen :).

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lite On is niet slecht....ik vindt het geluid alleen irritant...!

Mijn vader heeft wat Lite On spul in zijn dynabyte pc...doet het allemaal goed maar het geluid blijft irritant!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

nou bij lijkt het wel of er kogeltjes los in liggen ofzo zo'n herrie dat ie maakt bij het opspinnen daarna gaat het wel weer maar ik doe nu dus zoveel mogelijk met de harde schijf mdat ik een schijthekel heb aan dat geluid.
(btw ik heb dus ook een lite-on voor wie het nog niet doorhad, nog wel)

weet iemand nog een leuke signature?

Pagina: 1