Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
... Maak een autoradio met CF-card slot voor het afspelen van mp3's. Niks geen gedoe met cassettes of CD's meer, maar gewoon een Compact Flashkaartje van 512 mb erin en je hebt evenveel muziek als een gevulde CD-wisselaar. Juist in een auto met verschillende temperaturen en vochtigheid lijkt me een non-mechanisch systeem zoals dit perfect. En het kan nog goedkoop gemaakt worden ook volgens mij door het ontbreken van de (dure) laseroptiek. Alleen een CF-slot...

Lijkt me wel een leuk idee, zeker als je al een CF-card mp3-spelertje hebt of wilt gaan kopen.

Ben benieuwd welke fabrikant het eerste ermee komt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Je moet alleen wel de mogelijkheid hebben om zo'n ding via je pc te beschrijven, en die heeft nog lang niet iedereen denk ik. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat dreeke zegt :) Veel mensen kopiëren even een CD'tje en stoppen hem in de autoradio. CD is gewoon veel te goed ingeburgerd denk ik. Daarbij, flash geheugen veranderd denk ik te snel van vorm. CF, SD etc. :) CD als medium bestaat al vrij lang en ik denk dat dat een voorwaarde is om in te investeren dan.

Maar opzich is het geen gek idee nee

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 04-06-2003 00:13 ]

• nimm2
  • Laatst online: 20-11 03:30

nimm2

.

of beter: via wifi draadloos op je thuisnetwerk. midden in de nacht als het rustig is lekker je complete mp3 verzameling synchroniseren

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

dreeke schreef op 04 June 2003 @ 00:06:
Je moet alleen wel de mogelijkheid hebben om zo'n ding via je pc te beschrijven, en die heeft nog lang niet iedereen denk ik. :)
Nou ja, zo extreem duur zijn die dingen nou ook weer niet. Groter nadeel lijkt me de prijs van een 512MB kaartje. Één kaartje erbij is leuk, maar je wil toch wel een beetje ruimte, dus dan moet je er meer kopen en dan wordt je autoradio toch langzamerhand steeds duurder. Kan je beter een 1,6"/2.5" Laptop-HD's nemen ofzo, die zijn niet eens zo gek duur: "IBM 20GB (Travelstar 40GN, 4200rpm, 9.5mm)" is 83 euro in de pricewatch. 512MB Compact Flash is ongeveer 120 euro bijv. Dus ik zie meer in een hot-swappeble-HD (of hoe je dat ook maar mag schrijven)

Ceci n'est pas une signature!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
JazzySOB schreef op 04 June 2003 @ 00:04:
... Maak een autoradio met CF-card slot voor het afspelen van mp3's. Niks geen gedoe met cassettes of CD's meer, maar gewoon een Compact Flashkaartje van 512 mb erin en je hebt evenveel muziek als een gevulde CD-wisselaar. Juist in een auto met verschillende temperaturen en vochtigheid lijkt me een non-mechanisch systeem zoals dit perfect. En het kan nog goedkoop gemaakt worden ook volgens mij door het ontbreken van de (dure) laseroptiek. Alleen een CF-slot...

Lijkt me wel een leuk idee, zeker als je al een CF-card mp3-spelertje hebt of wilt gaan kopen.

Ben benieuwd welke fabrikant het eerste ermee komt.
Dat bestaat al...ze zijn er al met sony minidiscs er in...ik heb ze op de afgelopen CeBIT gezien!

Dus helaas, iemand was je voor...

• Tranquility
Ik heb het hier wel over een radio met Compact Flash geheugen, niet over minidisc... :O
Minidisc bestaat inderdaad al jaren.

Verwijderd

Ik gebruik altijd een cd-rw met honderden mp3's voor in mijn autoradio, werkt net zo perfect als een cf alleen stukken goedkoper. en ik kan ook nog gewone cd's afspelen als ik dat wil.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:24
Er bestaan al radio's met een slot voor Flashgeheugen. Alleen betreft het hier Sony radio's die dus een Memorystickslot hebben en geen compact flash. Het topmodel heeft trouwens ook een ingebouwde HDD om je muziek op te slaan.

http://www.sony.nl/view.x?cat=15778&loc=en_NL

Verwijderd

Gebruik me JVC mp3 radio wel :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Sony heeft ook apparte module waar je Mem stick in kan duwen, ondersteund enkel MG MemoryStick tot 1 GB. Ook zijn er 3 modellen die standard ingebouwde Memstick reader hebben waaronder die ene met HDD.

Waarom CF gebruiken ? die kaartjes zijn 4x zo groot als andere compacte media en hebben niet eens meer opslag capaciteit.

Dan zou ik liever een autoradio zien met zo van die Toshiba 20 GB HDD's voor PCMIA slots.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, dan heb je een 512MB kaartje erin en dan? :/
Ik ben blij met mijn JVC mp3 radio.... heb dr. 40 mp3's bij, dus elke keer wat anders. ;)

Whatever.

Verwijderd

Een verwisselbare harde schijf lijkt me handiger... >200GB aan mp3 altijd beschikbaar. icm met een draadloos netwerk 's nachts synchroniseren wat je nieuw hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 12:51 ]

Verwijderd

autoradio met een usb poortje voor een bijv. i-bead... heb je een mp3spelertje die je in je autoradio kan stoppen...

• PeGys
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:18:
autoradio met een usb poortje voor een bijv. i-bead... heb je een mp3spelertje die je in je autoradio kan stoppen...
Creative DAP Jukebox kan aangesloten worden op autoradio's

• nimm2

nimm2

.

ja - HD inbouwen in dat ding
en synchroniseren via wifi

Verwijderd

Harstikke leuk altijd maar imho niet compatible genoeg.

Als ik een weekend weg moet en me auto al vol is dan heb ik geen zin om nog eens een laptop mee te slepen om ff andere mp3's op me CF kaartje te zetten.
Mijn CF kaartje heb ik nodig voor je cam, dus moet ik weer extra uitgeven voor een CF kaartje.

Nu heb ik een radio met mp3 ondersteuning 700 mb cdr/cdrw erin hoppa spelen die zooi, heb ik nog een normale cd of een passagier met een relaxte cd kan ik em ook nog afspelen.

Het moet altijd nog wat backwards compatible zijn maar een DVD/CD combo drive zou wel handig zijn dan kan ik 4,7 Gb aan mp3 meenemen. :P :D

• Tranquility
Voor een vakantie is het wellicht niet genoeg, maar voor het dagelijkse gebeuren is het prima, en ik neem ook heus geen laptop mee (stel voor...)

Ik heb zelf ook een JVC autoradio met mp3 (KDSH99R) waar ik erg tevreden over ben, maar vond het CF-idee wel leuk voor erbij. En omdat CF toch het meest gebruikte formaat is, vond ik het wel een goed idee als fabrikanten (wellicht als extra) er een CF-slot bij konden doen.

Ook al is CF groter dan andere flashgeheugens zoals MM, SM, MS, xD, op zulk klein formaat (ik vind alle geheugens klein) maakt het niet meer uit welke je neemt, neem dan de meestgebruikte en dat is nog steeds CF en dat zal zo blijven ook omdat CF theoretisch geen limiet kent (eigen controller aan boord) zoals alle andere geheugens dat wel hebben.

Een mede-atheïst :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb nog wel meer goede ideeen. Standaard double din in iedere auto. Een fabrikant die een doubledin radio maakt, met touchscreen 6,5" TFT, DVD/CD/MP3/RADIO/5.1 DSP/Navigatie/Bluetooth karkit. Koppeling naar telefoon voor synchronisatie telefoonnummers/adressen. Alles bedienbaar via Voice control en touch screen. Daarnaast alle dashboards veranderen met een klein lcdtje erin waarin een samenvatting van je tft staat. Technisch allemaal mogelijk, alles bestaat al, alleen niet op elkaar afgestemd/ in 1 apparaat en nog veel te duur.

Losprijs:
Necvox headunit 1699
Navigatie 900
Bluetooth 300
5.1 DSP 500
lcd 100

Dan ben je dus 3500 euro lichter en werkt het nog niet eens helemaal samen, nog, terwijl alles niet eens 800 euro waard is (qua onderdelen) en wil je er dan nog een dvdwisselaar bij mag je nog eens 1200 euro ophoesten.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 04-06-2003 16:35 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• nimm2

nimm2

.

en vervolgens is het ook nogal onzinnig om met je auto naar de bioscoop te rijden

Verwijderd

ja voor 4700 euro kan je ook een mooiere auto kopen...

• PeGys
en een bluetooth GSM met carkit

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

nimm2 schreef op 04 June 2003 @ 00:14:
of beter: via wifi draadloos op je thuisnetwerk. midden in de nacht als het rustig is lekker je complete mp3 verzameling synchroniseren
Volvo heeft een prototype rondrijden wat volgens zo'n zelfde principe werkt. De auto houdt continu een netwerkverbinding in stand met je eigen huis. Daar laadt hij dan alle muziek, films, data, enz. vandaan. Heb ik gelezen in het volvo blaadje wat we thuis altijd krijgen.

Ik dacht dat het in deze volvo zat:
http://www.conceptlabvolvo.com/vcc/acc2/

(hoewel ik op de site zelf niks kan vinden :o )

Verwijderd

Misschien beetje laat om te reageren maar ik heb vandaag de volgende radio ontvangen

http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

werkt idiaal en word geleverd met usb stick van 64 mb

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste Conrad-klant,

helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.

Waarschijnlijk heeft u cookies in uw browser gedeactiveerd. U kunt het beste cookies activeren en het opnieuw proberen. Of klik op onderstaande link. Bij vragen kunt u op werkdagen tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met onze webmaster.
Tel.: +31 (0)53-4285444

U kunt ook een e-mail schrijven aan: webmaster@conrad.nl

Verder zonder cookies >>>

En nu de goede link :P

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fetcher schreef op 05 oktober 2004 @ 20:21:
Beste Conrad-klant,

helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.

Waarschijnlijk heeft u cookies in uw browser gedeactiveerd. U kunt het beste cookies activeren en het opnieuw proberen. Of klik op onderstaande link. Bij vragen kunt u op werkdagen tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met onze webmaster.
Tel.: +31 (0)53-4285444

U kunt ook een e-mail schrijven aan: webmaster@conrad.nl

Verder zonder cookies >>>

En nu de goede link :P
Klikkerdeklik
Ik weet dus niet of dit exact dezelfde is als de persoon heeft die jij quote, maar zoiets zal het wel zijn...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

FlipFluitketel schreef op 06 oktober 2004 @ 09:07:
[...]

Klikkerdeklik
Ik weet dus niet of dit exact dezelfde is als de persoon heeft die jij quote, maar zoiets zal het wel zijn...
En die heeft hetzelfde probleem. Linken naar conrad artiekelen kan niet, je meot de productnaam of nummer opgeven zodat wij die weer makkelijk in de search van conrad.com kunnen gaan zoeken.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Roel schreef op 06 oktober 2004 @ 09:20:
[...]

En die heeft hetzelfde probleem. Linken naar conrad artiekelen kan niet, je meot de productnaam of nummer opgeven zodat wij die weer makkelijk in de search van conrad.com kunnen gaan zoeken.. :)
Godnondepieeeeeeeeeeeeeeeeep... Ik had nog op die link geklikt, maar dat werkte dus blijkbaar nog omdat ik nog op die site van conrad zat..

Artikelnummer: 379413 is het dus..

edit:

Op het forum van fok! is bij PTA of DIG ook een topic over deze radio. Daar wordt ook gezegd dat als je een usb-stick hebt aangesloten dat je dan van de radio kan opnemen..

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-10-2004 11:08 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

ik vinnet nog niet eens zo'n slecht idee. Maar wel naast een gewoon cd slot dan, daar moet wel plek voor zijn.

Verwijderd

Check bij conrad ook eens artikelnummer 323268 ;)
Kan je zelfs je mp3-speler op aansluiten (als je toch een iPod of wat dan ook hebt :) )

Maargoed, misschien is dat alleen voor arme studenten... _/-\o_

• Sabbi
  • Laatst online: 00:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Nu nog een CD met een snoertje eraan zodat in in m'n hippe cd/mp3/sd/usb/mmc radio nog wel oude cassettebandjes kan gebruiken. :+

Vroeger had m'n vader gewoon een radio met cassette maar met een jack voorop voor Line-in. Dat was pas handig.

[ Voor 32% gewijzigd door Sabbi op 06-10-2004 12:06 ]

Verwijderd

ja sorry ik wist niet dat je niet kon linken naar conrad. Maargoed ik moet zeggen dat het idiaal is inplaats van steeds een nieuw cd-tje branden. En je hebt tevens de mogelijkheid om muziek vanaf radio opteslaan als mp3 op de stick of card.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Zou het niet extreem kut schakelen zijn met een usbstick die uit je radio steekt?

Verwijderd

nee, tenminste bij mij niet. De usb aansluiting is uiterst rechts geplaats en in de 5de versnelling zit er nog zon 10 cm tussen. Ik zal ff een foto posten als ik mijn camera trg krijg van me vriendin :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:30:
Check bij conrad ook eens artikelnummer 323268 ;)
Kan je zelfs je mp3-speler op aansluiten (als je toch een iPod of wat dan ook hebt :) )

Maargoed, misschien is dat alleen voor arme studenten... _/-\o_
Ik heb zo'n ding voor mijn discman (auto van moeders, zit alleen radio-cassettespeler in). Moet eerlijk zeggen dat ik het knap ellendig vind tov een radio/cdspeler. Iedere keer casette er in, zit soms niet goed op kop van casettedeck (door veer van de lader), discman moet los in de auto liggen. Ook wil je nog eens een adapter op de sig. aansteker hebben voor de stroomtoevoer van je discman / mp3-speler of whatever. Schiet niet echt op dus.
Gelukkig kan ik ook meestal de auto van mijn pa meenemen; daar zit wel een cd-speler in :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rudi Vader
  • Laatst online: 26-11 14:08
Maar die radio met usb stck, kan daar ook zo'n usb multi kaartlezer op aangesloten worden? Dan kan de TS ook zijn compact flash kaartjes kwijt :) ;)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

hmm zeg je wat, ga ik vanavond ff proberen heb hier toch een cardreader liggen ik zal me bevindingen vanavond wel posten

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 14:19 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broens.m/Afbeelding%20012.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 14:40 ]

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Frontje is duidelijk geinspireerd door Alphine radios :)
Verder is het idee wel goed, werkt het ook lekker? (klinkt ook goed ;) )

Verwijderd

ik ben er puur positief over, werking en geluid is goed

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kunnen er ook grotere ander merk usb sticks in dat ding?

Bedankt alvast

Verwijderd

alle merken usb sticks (er word wel gewaarschuwd dat het voor kan komen dat bepaalde sticks niet werken vanwege technologische veranderingen) en sd mmc kaarten tot 1gb als ik het goed heb kan het zo niet meer vinden.

Maar vanavond ga ik een sd mcc kaart van 512 mb proberen en een compact flash card via een cardreader.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 15:00 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Hoe introduceer ik een computervirus in mijn autoradio :) :) :).
Het is wel leuk, maar gewoon mp3's op een RWt'je doet het toch ook en is toch net zo snel te maken. Op daar kan al gauw 5 a 600 mb op en een memory stick van 512 Mb kost toch al een stuk meer...

Atari 4 ff'r 😊

• Rudi Vader
  • Laatst online: 26-11 14:08
BOnus schreef op 06 oktober 2004 @ 15:29:
Hoe introduceer ik een computervirus in mijn autoradio :) :) :).
Het is wel leuk, maar gewoon mp3's op een RWt'je doet het toch ook en is toch net zo snel te maken. Op daar kan al gauw 5 a 600 mb op en een memory stick van 512 Mb kost toch al een stuk meer...
Ja en dan wil je wat nummers wisselen en kan je weer van voor af aan beginnnen met een cd-rw. Bovendien, je kan kiezen met deze radio. Met een normale niet.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Rwin
  • Laatst online: 07-11 23:06

Rwin

Ondertitel

ik heb niet het hete topic doorgelezen, maar ik zie liever een autoradio met USB ingang...

gewoon je usb-stick erin en HUP! speuluh!

(beetje ala Sandisk MP3-companion)

edit:
K*T dat is er dus al.

Ik heb zelf nog wel eentje met line in, dus ik kan m'n mp3-speler er ngo wel op hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rwin op 06-10-2004 16:39 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• ruudverbiest
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
De Blaupunkt DAB-54 heeft deze mogelijkheid

zie volgende link:

http://www.blaupunkt.nl/7644708310_main.asp

en lees volgende regels:

Kaartlezer voor MMC/SD
Weergave MP3 / MP2 (digitale radio) van CD-ROM, CD-RW, MMC en SD

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik zou trouwens liever sleuven voor sd/mmc of beter nog CF (slikt je radio over twee jaar ook nog de nieuwste kaartjes) achter het frontje geplaatst zien. Het frontje is toch demontabel, en erachter heb je zeeen van ruimte om allerlei sleufjes te klussen. Hoef je er ook niet zo tegenaan te kijken als je hem gebruikt.
(Beetje zoals de navisystemen waarbij het display wegklapt en daar dan de cd-gleuf zit.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Doe mij maar een autoradio met firewire aansluiting. Dan kan ik mijn externe HDD achter gooien en heb ik 250GB aan muziek.

Als alles meezit ga ik dit een keer zelf maken....

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

de audi a3 is ermee te bestellen.
en er is natuurlijk de kenwood music keg
leef je uit.

Imperfectionist.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Fairy schreef op 07 oktober 2004 @ 12:51:
Doe mij maar een autoradio met firewire aansluiting. Dan kan ik mijn externe HDD achter gooien en heb ik 250GB aan muziek.

Als alles meezit ga ik dit een keer zelf maken....
Ik denk dat de bedoeling is om een solid stage geheugen te maken zonder kans op skippen, zelfs als je aangereden word :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1