wat was jullie mooiste videokaart ervaring?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 11.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:46
Hercules 3D Prophet met de kyro-II chip en 64mb werkgeheugen, destijds 400 gulden waarmee ik eindelijk NFS4 fatsoenlijk kon spelen, ik was weer de snelste van de hele straat en daarna volgde de Ti4200 van nVidia 128mb-ram waarmee ik mijn Call-of-Duty tijdperk begon! Woei... nostalgie :)

discogs

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor mij ook Voodoo 1 met Need For Speed 3. De regen op de ruit kan ik me nog goed herinneren :9~ .
Daarvoor waren er eigenlijk geen speciale videokaarten voor de pc. Ik kan me herinneren dat ik Unreal in software mode speelde, wat ook al erg mooi was. Kort daarna heb ik een Voodoo 3 gekocht, wat het spel natuurlijk nog veel mooier maakte.
"Recent" zijn er eigenlijk niet zoveel momenten. Het gaat nu in kleinere stapjes. Far Cry en Doom 3 waren wel aardig, maar uiteindelijk zijn dat ook gewone 3d shooters met iets betere graphics (en de gameplay van doom 3 was om te janken). Wat dat betreft was DooM 1 een grotere stap en een mooier moment.

Nog verder terug in de tijd had je F-zero en Castlevania op de snes met coole "mode7" effecten. Amiga komt ook uit die tijd en is idd ook een mooi systeem. Alles was daarop goed, graphics, geluid en gameplay. Zeker als je het vergelijkt met de pc in die tijd.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Need for Speed 2 SE op een Sis6362 kaart ... liep perfect. Was iets van een Diamond Sis A50 kaart. Was geen echte 3D kaart, maar was tof. Daarna een S3 2000 gehad voor UT MeTaL en dat was me toch een partij ruig - zag er superblits uit :D !

Maar leukste ervaringen blijven met mijn Ti4200 en mijn 8800GTX, beiden een videokaart die ik 3 jaar+ (deze ga ik de 3 jaar ook mee aantikken) gebruikte en die geen zweet lieten gaan bij welke game dan ook. Echt heel fijn gamen :) ! Heb iets van 20-30 kaarten gehad, maar deze zitten in het geheugen.

De meeste mensen deugen!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

spellen worden en werden altijd mooier in bepaalde gradaties.... maar soms heb je idd van die extra grote stappen.

Voor mij was dat ook de 3Dfs voodoo 1 kaart, samen met een vriendje eentje gekocht op de hcc beurs (destijd stelde de hcc nog iets voor, en waren de aanbiedingen daadwerkelijk de moeite waard)... thuis snel erin geplugt en doorlussen die hap... de eerste "echte" 3D videokaart... en zo heej wat een verschil! "moetje die zonnestralen zien!" etc. :P dat was toch wel echt een van de grote stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 04-05-2009 18:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 13:18
Ben van een Geforce 6200 naar een HD4850 overgegaan. Ik wist wat ik kon verwachten, maar ik speel Crysis nu wel vol genot en genietend van de vloeiende omgeving :)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:22
Twee kaartjes:

3dfx Voodoo 3500 met 16mb pfff! Dit beestje zat in een Pentium 3 500mhz met 64mb ram.
Unreal (kreeg je toen mee met de graka) op MAX pfff dat was zooo mooi.

Veel later kwam GTA 3 uit voor op de pc, maar die trekte de 3500 niet meer:(.
Waarna ik de Geforce 3 Ti 500 kreeg. wat was dat een geweldige kaart.

Ik voelde me echt de king (prijs toen 360 gulden!)

Computers are useless. They can only give you answers.

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07-2025
1e kaart: nvidia riva tnt2 model64
2e: geforce 5500 fx
3e: radeon 9800 pro
4e: radeon x1300
5e: geforce 7600 GT
6e: radeon HD3870 TOP (sinds kort x2, Crossfire :) :) :P )

voor die 1e kaart had ik er nog niet genoeg verstand van om te weten wat er in een pc zat, maar ik weet nog wel dat ik een keer naar een zwart met oranje scherm heb zitten staren.

2JZ TT6 :D

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 15:13
Tseng Labs 512KB
Cirrus Logic 1MB, later bijgestaan door n Voodoo2 12MB
3D Labs Permedia 2 8MB
Geforce1 DDR 32MB
Geforce2 64MB
Geforce4 TI4400 128MB
Geforce6 6600GT 256MB
Geforce8 8800GTS 320MB
Radeon 4870 1GB

De grote stappen waren natuurlijk die Voodoo2 en de Geforce1.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 04-05-2009 19:01 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
De Gefore2-MX 32MB die mijn broer kocht voor onze huis-PC. Eindelijk kon ik Black and White spelen! Wauw! :D

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Jumpman
  • Laatst online: 13:33
Creative Labs Vodoo 2 12 MB AGP (fl 199,95) NFS3, NFS4
GeForce 2 MX400 64 MB AGP (fl 299,95) GTA3, NFSU
GeForce 4 Ti 4200 64 MB AGP (€ 149,00) BF:1943, GTA:VC, NFSU. MoHAA, COD, Wolfenstein
GeForce FX 5600XT 128MB AGP (€ 90,00), na 5 dagen weer verkocht (€ 90,00) Trager dan Ti4200 8)7
GeForce 6600GT 128MB AGP (€ 59,99) GTA:SA, COD2,
GeForce 7900GTO 512MB PCi-E (€ 225,00) Crysis, Flat-Out 2, MoH:A, R6V, TD:U, WiC
GeForce 8800GTS 512 MB PCi-E (€ 299,00) COD4, Flat-Out UC, PURE, TR:U, COD5, WiC

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 04-05-2009 19:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

3dfx Voodoo 3500 met 16mb, en volgens mij ben ik daar niet de enige in :P. Beestje op een 17 inch crt, en een wereld ging open voor me. Eerst in een P3 met 733mhz en daarna in een Coppermine van 1 ghz. Het ding uit eindelijk met 128mb ram afgemaakt.

Heb de kaart na zijn dienst tijd nog aan de muur gehad, maar helaas ist tie gesneuveld in een verhuizing, en kwam hij in puzzel vorm weer uit de doos. :(

Daarna een poos over geslagen en vlak achter elkaar een NV FX 5700 le gehad en een 6600 GT. Wel weer aardige kaartjes, maar niets doet zoveel met je dan je eerste kaart.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 18:23
Mijn mooiste videokaart ervaring was met mijn eerste echte videokaart. Het was een voodoo kaart. Op mijn oude computer speelde ik Carmagadon. Toen ik mijn nieuwe computer kreeg met voodoo kaart en carmagadon installeerde en opstarte was Carmagedon in eens een heel ander spel. Die pixel blokjes waren in eens veranderd in een mooie omgeving >:)

Nog meer mensen met bovenstaande shocking ervaring _/-\o_

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Matrox TNT 16MB AGP op een pentium 2. Carmageddon!

Geforce 2 Ti 64MB. Eindelijk 3D rendering zoals het (destijds) bedoelt was. RTCW, Warcraft 3. En met een extra cooler overclocked naar het snellere model (ik kan er effe niet op komen).

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste "3D" kaart, een S3 Savage3D met 8MB SDRAM :) Final Fantasy VII en Need For Speed Hot Pursuit II spelen :*)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ooh, dat herinner ik me ook nog wel, dat was toen ik voor het eerst de 3dfx versie van turok speelde op mijn nieuwe Voodoo 2 kaartje :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 10:15
1) Nvidia FX5200 128MB €50
2) Nvidia 6800 128MB €255 (Hier heb ik achter af meest plezier meer gehad qua overclocking)
3) Nvidia 8800GTS 640MB €340
4) Nvidia 9800GX2 1024MB €320

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De overgang van monochroom (Hercules) naar kleur was natuurlijk heel prettig maar de Matrox Millennium G400 Marvel maakte toch wel de grootste indruk. Had ook hele mooie TechDemo die o.a 'Environment Mapped Bump Mapping' demonstreerde waarmee ik voor het eerst echt fraaie 3D graphics uit de eerste hand kon ervaren. Ik had hem eigenlijk gekocht voor de TV capture mogelijkheid in hardware MJPEG.

Matrox heeft het bij mij echter wel goed verbruid door, toen 18 maanden later XP uit kwam, vrolijk aan te kondigen dat ze geen drivers voor dat capture deel voor XP zouden maken. Is de enige kaart van Matrox waarvoor op dat punt geen XP drivers gemaakt zijn. VGA ondersteuning voor de G400 serie zat wel al standaard op de XP CD. Daar koop je dan een kaart van 800 gulden voor.... :( Dat heeft tot gevolg gehad dat ik nog heel lang Win98 ben blijven gebruiken omdat ik die capture mogelijkheid en TV-out wou gebruiken. Ik vond toen al dat het gedoe met tape niet alleen voor audio maar ook voor video zo langzamerhand achterhaald was.

Ik heb hem nog steeds liggen en wil hem eigenlijk nog wel weer in een systeem zetten. Heb hem trouwens pas vorig jaar in een systeem vervangen door een andere kaart omdat die eerder vrij was gekomen uit een ander systeem door upgrade daar naar een Sapphire HD2600XT 512MB voor het enkele spel dat ik speel maar voor de toepassingen van dat systeem maakt het eigenlijk geen verschil en zou de Matrox er rustig weer in terug kunnen.

Alhoewel die Sapphire helemaal niet onaardig is moet ik wel zeggen dat het met de driver ondersteuning toch eigenlijk maar droevig gesteld is. Ik heb eigenlijk nog de beste ervaring met de Omega drivers gehad.

8)

Verwijderd

Mijn mooiste ervaring was de voodoo2 8mb toen dik 600gulden voor betaald.
In combinatie met een amd k6 cpu.

En als ik eerlijk mag zijn is er geen kaart meer geweest die dit gevoel weer op brengt .
Van zeer vierkanten blokken en sloom fps naar strakke en snelle fps .

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Ik weet niet meer zo goed. Kan me alleen deze kaarten herinneren die ik gehad heb:

XFX Geforce 4 MX440 ( brak kaart achteraf )
Sapphire Radeon 9200 ( Kon die tijd best goed mee, alleen rest van mijn systeem was slecht )
Sapphire All-in-Wonder 9800Se ( unlock naar Pro ) Dit was echt een super kaart voor die tijd. Veel van genoten.
Asus V9999LE 6800. ( Alleen alle pipelines konden open, kaart heb ik ook best lang gehad maar werd op een gegeven moment te traag)
Sapphire X1950 Pro. ( Nog een maand geleden in mijn oude PC gehad. Echt een super kaart. Kon nog steeds de nieuwste games draaien op medium en niet te lage reso. Lang gehad aangezien ik nog met AGP zat)
Sapphire HD4890 ( hele fijne kaart, als je afkomt van een X1950 dan is de performance echt een stuk beter. Daarnaast clocked ie goed over..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Videokaart in een pc van de ALDI kapot, helpdesk gebeld en afspraak gemaakt.

Op de afgesproken dag belt de monteur aan, pc stond nog aan (tussen de banen door kon ik mijn mail nog lezen). Monteur ziet het beeld en zegt: "ooh, ik zie het al" Hij drukt zonder te vragen de pc uit, rukt de kast open, trekt de videokaart eruit en drukt de nieuwe erin. Vervolgens pc weer aan en hier graag een krabbel...

Ik denk dat ie geen 5 minuten binnen is geweest... _/-\o_ :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:50

Snippertje

Light up your life

Ik speelde altijd C&C generals op een Radeon 7000. En toen mocht ik een Geforce 4 TI kopen! Toen draaide het hele spel dus in een keer sneller, bleek dus dat ik het met 5FPS speelde. Potjes van 30minuten, maar na de nieuwe kaart nog maar 10minuten. Ach, ik was jong :D

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn allermooiste videokaart moment?
Toen ik in mijn XT eindelijk mijn CGA kaartje kon vervangen voor een VGA kaart en alle spellen er zo ongelooflijk veel beter uit zagen in 256 kleuren in plaats van 4... Commander Keen in VGA is the best!

Mijn één na mooiste ervaring is toen ik een 2e Diamond Monster 3D II 3DFX Voodoo2 12Mb kaart gekocht had en de SLI niet wilde werken. Ik bellen met de helpdesk in de VS als ik het goed kan herinneren. "Oh dat is een bekend probleem. Er zijn 3 verschillende revisies van de kaart. Revisie A en C kunnen niet in SLI samen werken. Alle andere revisies wel. We sturen een nieuwe kaart op en kijk maar met welke hij het beste samen werkt. We sturen ook een lege doos mee waar je de kaart die niet samen werkt weer in terug kan sturen. Geheel kosteloos uiteraard!"
Kijk dat was nou nog eens service! Geen dagen heen en weer mailen. Geen uren met de helpdesk aan de telefoon. Geen wantrouwende medewekers. Gewoon perfecte service! Destijds was dit het snelste van het snelste wat je maar kon krijgen. Als je dit had werd je echt bewonderd door al je vrienden hahaha. De kaartjes heb ik nog steeds liggen. Ze zijn geen drol meer waard, maar het is gewoon leuk om te houden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 15:06

Archimond

Lopende Helpdesk

3DFX voodoo 3 3000: Gekocht als een geheel systeem van Packard Bell voor 3500 gulden. Liep goed, veel plezier beleeft met Unrealtournament classic en counterstrike 1.5.

Geforce 2 MX 400: Upgrade was minimaal maar kon toen net UT2004 spelen dus ik blij met PIII 500mhz Katmai, kon ook net Warcraft 3 draaien.
Het hele systeem nog meegebracht naar een lanparty, maar door te hoge lag (te weinig geheugen in windows 98) verloren van een goeie speler.

Een vriend van mij zei dat ik een keer moest upgraden, mijn systeem zal Doom 3 niet eens opstarten zei hij (beetje opscheppend over zijn nieuwe pc).
Doom 3 geinstalleerd en nog het begin kunnen spelen met 10 - 1fps :).

Geforce 4 Ti 4200 128MB €30: eventjes gehad, maar al vrij snel ging het weg met het oude systeem.

BFG 6800Ultra (from USA): Videokaart zat bij een compleet systeem €1500 overgenomen van UT2004 Fnatic speler Layrens Pluijmaekers. Hij had het systeem gewonnen in L.A. Ik ging naar Rotterdam
Enorme videokaart en supersnelle prestaties. Ik ging toen alle demo's proberen, maar uiteindelijk voor een goed prijsje verkocht omdat het enorm heet werd, samen met een oude Silverstone 750Watt voeding maakte het precies hetzelfde geluid als een stofzuiger ;). De Geforce 7xxx serie kwamen eraan, als ik langer ging wachten was de 6800 Ultra niks meer waard.

MSI 6600GT €25: Is zuiniger en de fan kan superstil zijn zonder dat het boven de 55 graden uitkomt. Gebruik ik nu voor Counterstrike 1.6 en Battlefield 2. Deze kaart is financieel mijn beste aankoop, voor weinig gekocht zodat het weinig waarde kan verliezen. Gaat binnenkort weg.

EVGA 7950GT €100 (backup gamekaart): Snelle kaart nog in mijn broertje pc gezet om Call of Duty 5 mee te testen. Wel spijt van mijn aankoop, teveel waardeverlies binnen 1 jaar is het nog maar €30-40 euro waard. Heb nu de 6600GT erin zitten omdat ik nu steeds minder game.
Gaat binnenkort weg voor €35 en neem een HD 3850 of HD4670.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mijn PhysX kaart die ik voor €40 heb overgenomen met zalman koeler, (niet zolang geleden trouwens) en dat mijn games er echt mooier uitzagen..

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:59

Sebazzz

3dp

The Sims 1, pirated natuurlijk, op een Windows 95 merkloze computer met power knop O+
Maar het draaide niet op 95 dus ik moest met pijn en moeite als <10 jarige Windows 98 SE installeren en de installatie van de The Sims duurde minstens een kwartier, en ook het opstarten van het spel, maar het draaide hoor! :D Ik weet de specs niet van de computer, maar het moet een onboard videochip zijn geweest @ 640x480

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ongeveer een jaar of 7-8 terug, kreeg van mijn zwager een computerspelletje, namelijk Star Trek EF. Op mijn onboard gpu draaide niet echt geweldig en op mijn GF2 kaartje ging het een stuk beter, het kaartje heb ik samen nog met mijn moeder aangeschaft had bij Hometex op 12 jarige leeftijd. Toen het kaartje in mijn computer gezet was kon ik opeens virtueel op een borg-schip rondwandelen en seven of nine eens goed inspecteren. Met de onboard ging het helemaal niet goed. Dus dit was echt een hele verbetering. :*)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Denk toch M'n Radeon 9500pro die deed het verassend goed uiteindelijk was een 9700pro een betere koop geweest omdat die kaart zo lang kon gaan. Heb die 9500PRO vervangen door een 9800XT die eigenlijk niet zoveel deed voor de bak met geld die ik er aan besteed heb.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Laatst ook weer even een "oeh, sweet!" momentje gehad :)
Had m'n Sapphire Radeon X1600pro vervangen door een HIS Radeon HD4670 IceQ Turbo. Kon oppeens UT3 met een zinnige framerate op 1280x960 draaien :P

Maja, bokst nogsteeds niet op tegen m'n eerste ervaring met 3D, de overstap van een S3 Trio64 1MB naar een Diamond Stealth III S530 8MB... dat waren nog eens tijden

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• NitroX infinity
  • Laatst online: 20:56
Mijn mooiste ervaring komt uit 2000.

Ik nam tot dan toe nog altijd genoegen met een S3 TrioV64+ 2MiB echter begon ik steeds meer tegen de limitaties van die kaart aan te lopen. Dus werd in 2000 mijn eerste 3D accelerator binnengehengeld; een 3dfx Voodoo5 5500 AGP.

Wauw! was de reactie en de kaart heeft 4 jaar lang dienst gedaan voordat ik een andere kaart nam. Kaart is nog steeds in mijn bezit als onderdeel van mijn 3dfx verzameling.

Sindsdien niet meer dat wauw effect ondervonden ondanks de aanschaf van 5 andere kaarten voor gebruik in m'n systeem. (Ik ga maar niet in op de kaarten die ik voor m'n verzameling heb gekocht, dan ben ik morgen nog bezig :P)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik herinner me me nog hoe ik mijn eerste ervaring met 3d had, ik draaide al een tijdje met een ati mach II pci kaartje met een whooping 2 MB, via via heb ik toen een diamond monster 3d kaart kunnen krijgen met wel 4 MB, dit icm de 3d patch voor Tomb Raider heeft me heel wat uren speelplezier bezorgd!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:55
Mijn mooiste ervaring stamt uit 1998... mijn broer stapte over op een Mac en daardoor mocht ik zijn Pentium 120 @ 133 Mhz overkopen. Na de processor vervangen te hebben door een Petium 233 MMX model moest er ook nog een nieuwere videokaart in.

Mijn broer had al die tijd gedraaid met een ATI Rage Pro met 1 mb ram. Hier kon ik natuurlijk geen Unreal op spelen dus had ik mijn zinnen gezet op een Diamond Monster 3D II met 8 mb ram. Voor 300 harde guldens werd ik eigenaar van dit beest.

Eindelijk kon ik Unreal, Forsaken en Incoming goed spelen, en wat een graphics man!!

Daarna ging het wat sneller... (via AGP)
- Creative 3D Blaster MX (Geforce 2 MX) (hierachter nog steeds de Diamond Monster 3D II)
- MSI Geforce 4 Ti 4200
- ATI Radeon 9800 Pro
- Geforce 7600GS

Daarna over op PCI-e
- ATI Radeon 2600XT (2 stuks in Crossfire)
- Geforce 8800GT (heb ik nog steeds in gebruik)

Verder heb ik nu nog een Geforce 3 Ti 500 met hierachter 2x een Diamond Monster 3D II 12 mb in SLI hangen... heerlijk voor die oude momenten met Drakan, NFS Porsche Unleashed en Unreal (Tournament)

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 19:24

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Vorige week op de Koninginnenmarkt nog een mooi momentje gehad, zag 2 jongens zitten met een 8800GT, en ze zeiden dat die het nog deed en een tientje moest opbrengen.

Ik heb de gok maar genomen en na het inbouwen van deze kaart blijkt deze het nog perfect te doen, dit evenaart niet mijn Geforce 2 moment ( wat ik volgens mij al eerder heb vermeld) maar komt toch in de buurt.

Dus een mooi kaartje bij voor weinig geld.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Verwijderd

Ja leuk, helen. :+

Verwijderd

VooDoo Banshee 16MB. Counterstrike was nog lekker in ontwikkeling en de frags vlogen, voor destijds, me om de oren want veel speelden nog met add-on kaartjes :) Dat in combo met een UPC lijntje destijds was leuk fraggen, toen Valve nog niet die achterlijke lag calculatie invoerde voor de inbel modem spelers, was meen ik beta 6.1

En het enigste wat ik hoorde was cheat want hier haalde we betere pingtijden dan de Engelse zelf op hun netwerk : Sure, I have the UPC and VooDoo Banshee cheat :)

Maar een beetje off-topic, de eerste pong machine's voor de huiskamer daar heb ik nog het meeste gevoel bij, dat was de eerste stap van een revolutie, 2-4 staafjes op beeld met een balletje :)

• Patjeee
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Nvidia Geforce 2 Mx 400 , was in 1999 kreeg hem als een prijs van ITS toen ik een nieuwe pc kocht :') (daar zat een riva tnt 2 in

ik ging van - naar:

Riva TnT/2 16mb kaart
Geforce 2 Mx 400 32mb
toen 1 jaar geleden :X
HD 3650 AGP

dit jaar op PCI-E over gestapt naar:
Nvidia Geforce 8800GTS 320mb met fabrieks oc

[ Voor 43% gewijzigd door Patjeee op 06-05-2009 16:49 ]

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 15:43

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Voor mij was dat ook zeker de Diamond Monster 3D kaart in combinatie met Quake 1 en Need For Speed 2 SE. Wat heb ik toen genoten en wat liep het allemaal geweldig. Daarna eigenlijk nooit meer echt zo'n moment gehad in vergelijking van oud naar nieuw.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36

glashio

C64 > AMIGA > PC

Oe... dat was voor mij de ATi Radeon 8500 64Mb :)
Ati's introductie in de 3D scene... wat was ik blij met dit kaartje na me TNT2 kaart. Heb hem nog gevoltmod met een HB Potlood... leuke tijd gehad met dat kaartje in BF1942. En werkt nu prima als HTPC (alleen incombi. OmegaDriver omdat ATi de kaart niet meer ondersteund :'( )

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 23:25
Eerste 3d ervaring met een Diamond Voodoo 2 12mb i.c.m Pentium II 233. Wat een gepruts met drivers was dat, nooit aan de praat te krijgen. Maar als hij het deed was het (kwijl) dan ook prachtig beeld. Final Reality eindeloos gedraaid 8)

Overstap op TNT2 m64 met P3 733, niet veel soeps. Een Geforce 2Pro 64 DDR kwam al aardig in de buurt; maargoed CPU was toen al verouderd.

Allerbeste ervaring was met een ATi Radeon 9700Pro met Pentium 4 3ghz. Rib uit me lijf (400euro) , maar ongelooflijk hoe ver die kaart zijn tijd vooruit was. Slachte alle NVidia's af, Alle spellen met AA en Aniso speelbaar en natuurlijk Far Cry in Directx 9! 3 jaar lang plezier van gehad, toen werd hij iets te langzaam. X800XT was sneller maar niet super indrukwekkend.

Gevolgd door 8800GT en E6750. Snel maar niet state of the art. Nu met Q9650 en GTX285 state of the art en bevalt erg goed moet ik zeggen. Een beest van een kaart, al geeft hij niet de kick van een 9700Pro. Dat zal nooit meer gebeuren denk ik :P

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:47

Darkasantion

Just keep swimming!

Mooiste VGA ervaring is toch toen ik eindelijk met mijn HD4870 ging spelen. Ervoor altijd redelijke midrange kaarten gehad zoals de 6600GT en 7600 GT, maar nooit het nieuwste van het nieuwste en dan nog eens high-end. Was gewoon een wereld van verschil voor mij, om gewoon die brute kracht te zien werken op het scherm. Zeker de 7600GT was ook een stapje hoger dan de 6600GT, maar het was gewoon ongelooflijk om het verschil tussen de 7600GT en HD4870 te zien, ben er nog steeds blij mee.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:42
Naja, toen ik mijn 4870 kocht.
Daarvoor altijd met onboard videokaart gespeeld.

Dat werd ik zat en kocht meteen een goeie kaart.
Nou ik viel bijna achterover hoe mooi een spel kon zijn, terwijl het er zo 'lelijk' uit zag op de onboard kaart.

Zucht...

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Heel lang met een Athlon XP 2000+ en een TNT Riva 32 MB gewerkt. RTCW rot gespeeld op dat ding. Maar m'n mond viel open toen er een Radeon 9600XT in ging... Die Duitsers hebben ogen???

Yes, but no.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:03
Niet echt een videokaart, maar toen ik in 1981 van een TRS-80 naar een BBC model B ging... Alles daarna was eigenlijk qua video-ervaring minder...

• FastFred
  • Laatst online: 19:26
hey dit is een vet topic, had ik nog nooit eerder gezien in de toch al korte tijd dat ik hier aangemeld ben. 8)7

ik heb hier nog een volledig werkende Geforce4 MX440 liggen, heeft al een tijdje slecht contact met 't agp slot maar werkt verder nog top, was destijds de eerste kaart waar ik GTA San Andreas op kon spelen, toen ging ie kapot en ben ik naar de winkel gegaan voor een nieuwe, heb de ouwe meegenomen en ik zeg: "deze is kaduuk en ik wil graag een vergelijkbare videokaart kopen, mag natuurlijk altijd iets beter". Die man loopt even naar achter en komt met een Radeon 9250 van Asus op de proppen, ik zag al op de doos: "oh wat vet, deze heeft 128mb (m'n mx440 had 64mb)" Kom ik thuis, die nieuwe kaart erin geramd en kon ik San Andreas niet meer spelen, toen kreeg ik dus te horen dat ik me niet blind moest staren op video ram, maar ook op gpu clocks en dergelijke, half jaartje later voor 50 euro een 2e hands radeon 9600 (128mb) gekocht waar ik San Andreas weer mee kon spelen!!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12

Format-C

Tracing Rays

Mijn mooiste videokaart ervaring is telkens als ik weer de nieuwste en snelste kaart in mijn PC prik.

Een kaart die 1,5 tot 2x zo snel is als de vorige generatie. Altijd weer genieten! :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• FastFred
  • Laatst online: 19:26
overige geschiedenis van videokaarten die ik gehad heb:

een 12mb kaartje waarvan ik het merk/type zo niet weet, was een isa kaart waar zo'n extra slot achter zat waardoor de kaart even snel draaide als de cpu (intel i486dx2 66mhz)

daarna kreeg ik van iemand via ma's werk een p4 met een Nvidia Riva TNT2 (eerste pc ook waarmee ik naar een lan party gegaan ben en UT2004 op speelde)

Daarna van de pc van pa en ma de Geforce4 MX440 overgenomen waarmee ik dus San Andreas voor het eerst kon spelen.

Daarna dus een Asus Radeon 9250

Daarna een 2e hands Asus Radeon 9600Pro gekocht voor 50 eurie (zal zo'n 2 jaar geleden zijn geweest)

Sinds vorig jaar april een nieuwe pc aangeschaft (ach nieuwe pc: moederbord, voeding, cpu, ram, videokaart) en daar zat een 8600GTS in waarmee ik 6000 punten in 3dmark 2006 haalde, maar door de geluidsproductie van de kaart en de beperkte performance van deze tijd ben ik sinds december vorig jaar overgegaan op een 9800GT Zilent van MSI, die is stil! goed overclockbaar (9800GTX+ snelheden zijn binnen 5 minuten te behalen) en draait nog perfect

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:19
Voor mij is dat pas een jaar of 2,5 geleden, een X850XT als vervanging voor mijn FX5200, die Flatout2 niet echt speelbaar kreeg :P
Uiteindelijk mijn ouders zover gekregen om dat ding voor de helft te betalen, heel spannend natuurlijk, 1e keer dat ik zelf hardwarematig wat aan een pc ging veranderen. Nog nagevraagd bij wat mensen of mijn nameless 280w voedinkje het wel ging trekken, ze zeiden dat het net kon, maar die hielden er geen rekening mee dat ik wat meer harddisks had dan verwacht:
P4 prescott + 5 harddisks + 2 opticals + een X850XT + Flatout 2 op hoogste detail betekenden samen een mooie *poef* van de voeding 8)7

Gelukkig was er verder niks stuk, met een nieuwe voeding van een fatsoenlijk merk en wat meer vermogen deed alles het perfect (en doet het nog steeds perfect als pc van mijn zusje :) )

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 06:06
Jeetje wat een makkelijke vraag.
De S3-Virge.....

een helepoos decent gespeelt, maar jeetje wat een ervaring was dat toen er een virge in me systeempje kwam. alles leek opeens te bewegen.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
Diamond Monster 3D aka 3Dfx VooDoo 1.
Ineens Carmageddon en Tombraider in hogere resolutie én mooier (Texture smoothing) én sneller! Het was zelf moeilijk om mijn vrienden dat te laten geloven totdat ze het zelf zagen... :)

Daarna was het NVIDIA all the way (behalve die ene 9500pro van ATi)

Verwijderd

De stoerste ervaring was toen ik een Diamond V330 met nVidia (toen nog in kleine letters geschreven) Riva 128 (AGP) kocht. Destijds was de Voodoo Graphics helemaal de bom en iedereen op de lokale computerclub had er één. Quake II kon je op die Riva 128 draaien met veel méér fps (en bovendien in 800x600x16) dan een Voodoo. Na een klein 'tweakje' (gewoon het vervangen van de opengl32.dll) kon je bovendien Quake I behalve in Glide ook in algemeen OpenGL op je Riva draaien, en dat liep helemáál als een tiet.

Goede tweede ervaring was mijn (tweedehands) aanschaf van een Radeon 9700. Ik had destijds een GeForce 4 Ti 4600 en was daarin zwaar teleurgesteld ten opzichte van mijn vorige GeForce 3 Ti 200 (die @ Ti 500 snelheden liep). Na veel benchmarkvergelijking die Ti 4600 verpatst en een 9700 gekocht, wát een verschil in snelheid en beeldkwaliteit! Hóe geil zag UT2k3 eruit met anti-aliasing aan! :P

• l3p
  • Laatst online: 10-05 18:53

l3p

www.^.nl

ik denk dat ik hier 3 jaar geleden gepost heb dat mijn diamond monster 3dfx mijn grootste verandering was.
Na die monster heb ik nog zon 10 pc's met ongeveer 15 andere gfx kaarten gehad, nooit meer zon verandering meegemaakt.
Tot nu ... alleen dat is geen videokaart.

Intel ssd komt toch wel zon beetje gelijk met de 3dfx ervaring toen :)

L3p - MK - PV - WP

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ooit... ooit was er een tijd dat je een patser was met een VESA-videokaart met 1MB VRAM! Je kon daarmee Windows 3.11 in 1024x768 in 16-bits kleuren weergeven!!! Wauw! Ik moest het in die tijd nog doen met een 80486 SX 25MHz, 4 MB RAM en een 120 MB (ja MB!) harde schijf... Geluidskaarten of CD-roms had je überhaupt nog nooit van gehoord!

Vervolgens kregen we een Pentium 1 MMX 233 MHz, met 16 MB RAM en een S3 videokaartje met 4 MB RAM en een 420 MB harde schijf, een CD-ROM speler van 32-speed en een Soundblaster-kloon geluidskaartje. Super de puper! Maar het S3 kaartje ging vervelen en ik besloot er wat geld tegenaan te gooien. Na een Voodoo 1 met 4 MB VRAM werd het tijd voor een Voodoo 2 SLI setup! 2 stuks Diamond Monster 3D 3Dfx Voodoo 2 8 MB kaarten kwamen er in het pc'tje. Wat een luxe! Wat een weelde! Wat een frames per seconde! In die tijd speelde ik vaak "Viper racing" op de pc en dat kon ineens in 1024x768 vloeiend gespeeld worden, ik was echt de koning te rijk.

Daarna ben ik overgestapt naar een AMD Athlon XP 1700 met een Geforce3 Ti200 kaartje. Deze werd niet veel later vervangen door een XP 2400 met een Ati Radeon 9800SE.
Uiteindelijk is er nog een Geforce 6800GS AGP, geflashed naar een 6800Pro in gekomen maar daarna was de koek echt op.

Ik heb nu een E8400 met GTX260 naar volle tevredenheid, maar de kick van die 2 voodoo's heb ik eigenlijk nooit weer gehad...

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2025
X800XT PE : Straalger met bijbehorend warmte en geluids productie.
Naar
1950PRO : je hoort m niet he

Maar de laatste was wel een erg groot verschil van HD3850 + Intel P35
Naar en XFX 780i Tripple SLI met 2 Asus ENGTS275's en een 9800GTX+ voor Physics

VLB ? 1MB ? Windows 3.11 ?
Ik begon met een Bondwell 8088 op 4.75Mhz met een 128kb CGA kaartje.. met niet 16bits maar 16 kleuren waarvan 4 tegelijk op het scherm dacht ik.
(Was wel de man hoor de meeste hadden een mono Hercules kaartje erin !)
Een HD ? gewoon 512Kb geheugen en een diskdrive,
Mijn eerste HD was een WD Hard Card met een 20mb ARRL diskje (Of MFM weetniemeer)

[ Voor 22% gewijzigd door r.stanneveld op 09-05-2009 02:18 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

1 cirrus logic 4MB
2 Riva-tnt2 32MB
3 Voodo3 8MB (onboard)
4 Geforce2 400mx 64MB
5 Geforce 4 440mx 64MB
6 Geforce 4 4600 titanium 128MB
7 Geforce 6600gt 128MB
8 Geforce 7800GS 512MB
9 Geforce 8800 gts 320MB

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

[b]
Mijn eerste HD was een WD Hard Card met een 20mb ARRL diskje (Of MFM weetniemeer)
was dat een dubbelhoge en 51/4 en begon de grond ook te trillen?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17

Hallo met Tim

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Mooiste ervaring was toch wel toen ik als student een maand huur (400,- gulden, ouch... :( ) neertelde voor een 3DFX Voodoo1 kaart van Diamond. Echter nooit spijt van gehad, het was voor mij de grootste revolutie op gebied van graphics. Quake 1, een StarWars game waar ik de naam van kwijt ben, de eerste Turok game, dat zag er allemaal zoooo mooi uit...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• friggler
  • Laatst online: 14:29
Nu weet ik niet meer of het de Voodoo1 of de Voodoo2 was (volgens mij de Voodoo1), maar toen ik die aanschafte was Need For Speed 1 Special Edition (die overigens bij de kaart geleverd zat) ineens wel te spelen en daarvoor dus niet. Het beeld was voor die tijd ook nog eens super.

Voor mij dus de mooiste graka ervaring.

Verwijderd

Geforce 2MX Ti dacht ik.. 64mb video ram :P en dan naar een 7800GS was een wereld van verschil :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De eerste kaart die echt "wow" was voor me was een tweedehands ATi 9500 Pro. Wat een beest was dat! Tegenover de Nvidia FX een echte performance monster. En heerlijk gewoon met Halflife Source en Counterstrike Source.

Dat is zo'n beetje de eerste keer dat ik echt dacht van "ja dat is krachtig" als tweede zou ik zetten de Geforce ti4200, een heerlijke goedkope maar zo'n performance kaart.

There is no place like ::1

• Xanquezer
  • Laatst online: 13-05 19:44
eerst een keer van een p1 met MX 440 pci 64mb op een 24inch tft spelen, potje quacke2... de blokjes waren 2cm by 2cm ( 640X480)

daarna zelfde spel ook Quacke2 op een 64mber GF3 series op de reso 1920X1200 (WOOOOW)

DPC Chef-kok :)

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 12:36
Het valt wel duidelijk op in dit topic dat iedereen die het Voodoo tijdperk zelf heeft meebeleefd dit als grootste WOW moment ervaren heeft. Wat dat betreft is dit topic wel een erkenning voor de revolutie die 3dfx te weeg bracht.
Tegenwoordig kun je ook nog wel een dergelijk WOW moment hebben denk ik, maar dan moet je van een slechte onboard chip als de G945 overstappen naar een enorme high-end kaart als de GTX295.
Zelf ben ik van de high-end videokaarten afgestapt alleen maar omdat het WOW effect lang zo groot niet meer is en je duurbetaalde kaart als een idioot afschrijft. Een kleine anderhalf jaar terug kocht ik nog een 8800GT voor 250 euro die nu nog nauwelijks 65 opbrengt. Op zich niet erg, maar dan moet er wel een WOW effect zijn, en dat mist de laatste jaren.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05
We hebben een keer een soort LAN party gehad hier van Sonera kabelinternet toen ze het introduceerden hier in de stad, met Quake III en de Voodo3, prachtig!

Maar mijn mooiste videokaart ervaring is denk ik ook de Voodoo Banshee geweest, zoals velen hier. Need for Speed 2 SE en Half-Life helemaal mooi gerenderd, wist niet wat ik meemaakte. Vooral als ik dan een spel opstartte en ik zag het 3Dfx logo draaien, werd ik gek! Kwijlen, springen alles :o En techdemo's downloaden van 3Dfx om maar dat logo en al dat grafische geweld te zien :D

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je snapt het bijna niet hè, dat een zo enorm bejubeld bedrijf met zulke geweldige start producten en mega krachtige marktnaam zichzelf kapot heeft weten te werken. Het is echt beyond me soms.

Jammer, had graag 3 spelers gezien :) .

De meeste mensen deugen!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

De beste ervaring kan er maar een zijn: als arme student 450 NLG betalen voor een 3dfx Voodoo en dan Quake op 640x480 spelen >:)

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07

Minkie

Groazers Unite.

Mooiste ervaring was zoals velen hier een Voodoo2 8MB in combi met Unreal.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.minkjan/Diamond_Monster_3D_II_12_MB_boxed.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Minkie op 11-05-2009 01:28 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Verwijderd

DJ-Visto schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:53:
Mijn PhysX kaart die ik voor €40 heb overgenomen met zalman koeler, (niet zolang geleden trouwens) en dat mijn games er echt mooier uitzagen..
Bedoel je een echte PsysX kaart of een kaart van Nvidia met PsysX support? Zover ik weet kan een PsysX kaart helemaal geen mooie graphics tonen, alleen natuurberekeningen uitvoeren over hoe een object bijv vallen moet. Dit wordt door je main videokaart weer vertoond in een fractie van een seconde B)

Ohw en, ik denk een Voodoo 1 4MB op een Cyrix PR200+ op 187.5MHz :o Weliswaar geen fullscreen maar 'stunning' graphics op 512x384 :+

Heb daarna een tijd lang op een Geforce 2 MX gezeten met wel 64MB geheugen had je toch geen drol aan vaak :+ en een upgrade naar een Geforce4MX / Geforce 3 Ti 500. Ergens halverwege een FX5700 aangeschaft die al stierf bij het vervangen van de pasta > 9600XT. Man wat een power voor weinig geld (was destijds de ideaale midrange kaart) Sindsdien alleen nog maar Ati, de X800Pro Vivo (succesvol naar XT met 16 ipv 12 pipes), de X1950Pro van sapphire en nu de HD3870 waarop bij mn volgende upgrade het ongetwijfeld weer een Ati kaart wordt.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
de (asus) nvidia 5950 ultra, ik had hem zelf nooit gekocht/willen kopen ivm hoge aanschafprijs, heb hem voor mijn verjaardag gekregen. En wat was ik er blij mee zeg. Erg lang gehad, presteerde ENORM goed, was voor zijn klasse zeer stil, en was echt een enorme sprong voorwaards, ik was een fx5600 en gf ti4200 (OTES ^^) gewend.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

.Howdy

Mijn mooiste videokaart ervaring was toch wel de Voodoo 1 (of 2) met 2 videokaarten. Tomb Raider! Damn dat zag er toen echt goed uit.

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 10:46
Hier zal het toch wel de overgang van een GF2 ultra naar de 9800pro zijn. Heerlijk snel gewoon.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 12:24

beany

Meeheheheheh

Jormungandr schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:41:
Hier zal het toch wel de overgang van een GF2 ultra naar de 9800pro zijn. Heerlijk snel gewoon.
Die 9800pro doet mij ook nog steeds glimlachen. Dat was in die tijd toch echt wel een goed kaartje! Heel veel plezier van dat kaartje gehad...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Het mooiste moment voor mij was toch echt de aanschaf van de Monster3D van Diamond, feitelijk de eerste 3dfx kaart. Gekoppeld aan een Diamond Stealth II en kwijlen maar vanwege de graphics.
Ik vond Forsaken (Decent-kloon) prachtig, met een fatsoenlijke framerate. Screamer Rally, Hi-Octane en Motorhead speelde lekker weg.

Later ook nog veel plezier gehad van de Viper550

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Mooiste moment was dat ik een Geforce 4 Ti 4800SE 128MB van me ouders kreeg. Wat een beest van een kaart was dat en jaren plezier van gehad. Speelt Half-Life 2 etc gewoon soepel. :) Jammer dat het kaartje geen SM2.0 had. Is nu met pensioen gegaan en geeft nu nog beeld in me ma's PC, die MahJongg etc. speelt.

Mijn videokaart geschiedenis:

- Voodoo 2/3(Was te jong, door me broer in de PC gezet)
- nVidia Geforce 2 GTS (Deelde PC met me broer)
- nVidia Geforce 4 MX 64MB (Andere PC)
- nVidia Geforce 4 Ti 4800SE 128MB
- nVidia Geforce 6800GT 128MB (Deze werd WARM :X)
- nVidia Geforce 7900GT 256MB (En deze nog WARMER :X)
- nVidia Geforce 8800GTS 320MB
- NVIDIA Geforce 8800GTS 512MB en later SLi even gedraaid
- ATi Radeon HD4850 512MB, direct crossfire gedraaid, maar zelf met Scythe Musashi werden deze kaarten warm en crossfire liep brak
- Nu NVIDIA Geforce GTX280 1024MB(SuperOC van MSI)

Ik weet nu al dat de GTX280 me in Augustus gaat verlaten omdat ik dan een half jaar in Zweden zit. Opvolger wordt waarschijnlijk weer een nVidia kaart(GT300 anyone :P), want vind de drivers van ATi drie keer niks.

Heb ook me lesje met SLi en Crossfire. Werkt in sommige spellen brilliant, maar je krijgt redelijk veel gezeik ermee. Dan maar single kaartje en minder FPS maar wel 3 keer zo stabiel. 8)

Systeempje

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:44

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Mijn FX5200 128MB, die wil niet eens kapot. Ik heb die nog steeds, gebruik hem nu voor een oud extra pc'tje. Maar die kon ik zelfs nog een beetje overklocken zodat GTA SA nog een beetje mooier liep. Daarbij is het koelblok wel een beetje vervormd :P. Dit was ook mijn eerste kaart die ik zelf kocht. Ik ging van een 4mb pci kaartje naar deze, dat was echt een geweldige verandering.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik wilde gewoon absoluut Doom 3 spelen en ging dus van een geforce 2 mx naar een radeon 9600xt. Man, wat een verademing. Kon Doom 3 gewoon op low settings spelen met een resolutie van 1024x768. Ook kon ik ineens Far Cry spelen, wat nooit heeft gewerkt op die geforce 2 mx. Dit allemaal op een AMD atlhon 2200xp computertje van Sky.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Verwijderd

Dat was mijn eerste pc, een P4P800 Deluxe, P4 3ghz Northwood, 2x512mb ddram en jaja een Asus Radeon 9800XT 256mb.

Man, ik kon eindelijk normaal UT2003 spelen, en wat zag dat er ongelooflijk vet uit zeg! :)

pricewatch: Asus Radeon 9800 XT 256MB (AGP) A9800 XT/TVD

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:08

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Een echte stap voorwaarts vond ik Ultimate Race Pro. Ik draaide op een Pentium 200 mmx. Die game was op full gewoon geweldig, nu nog trouwens

Op. System: Windows95/98
Min. Configuratie: P133, 16MbRAM, 2MbSVGA

Afbeeldingslocatie: http://www.dpluss.nl/racepro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Ultimate%20Race%20Pro&img=1&tn=0

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgamespecial.nl/ndimages/screenshots/Ultimate%20Race%20Pro/006.jpg

Zelf op LANs was de game geweldig met de heerlijke "tag" modus. ( Tikkertje )

( meer info en links hier )

[ Voor 28% gewijzigd door DukeN op 11-05-2009 21:01 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Barres B. schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:00:
Mijn FX5200 128MB, die wil niet eens kapot. Ik heb die nog steeds, gebruik hem nu voor een oud extra pc'tje. Maar die kon ik zelfs nog een beetje overklocken zodat GTA SA nog een beetje mooier liep. Daarbij is het koelblok wel een beetje vervormd :P. Dit was ook mijn eerste kaart die ik zelf kocht. Ik ging van een 4mb pci kaartje naar deze, dat was echt een geweldige verandering.
Lol zo was het thuis ook, op een bepaald moment overgang van een pentium 3 met 64mb ram en een 8 mb Rage videokaart waarop ik games als Age of Empires 2 op speelde naar een pentium 4 512mb ram en een fx5200 en dan morrowind kunnen spelen. Ik zeg het je mijn mond viel open toen ik die graphics zag :9~

Men mooiste kaartje vind ik toch mijn 7900GTO echt een super kaart voor het geld (hoort thuis in het rijtje van superkaarten als Ati 9500 en X800gto)

God does not play dice

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
Nvidia Riva TNT Vanta

Leadtek WinFast GeForce2 MX400
Deze kaart was mijn eerste 'echte' gamekaart, en heeft mij ook het begrip geleerd en interesse gekweekt in overclocken. Er werd door leadtek een oc proggie meegeleverd winfox ofzo.

Geforce4 Ti 4400

GeForce FX 5200
Een gigantische kutkaart, daar had ik altijd problemen mee met half life... Veel artifacts en chrashes, een maand of vijf later heb ik een

Ati Radeon 9600 PRO gekocht.
Dit is misschien wel de beste kaart ooit voor mij geweest want ik heb hier echt lang mee gedaan.
Medal of honorAA, Return to Castle Wolvenstein, Ennemy territory, Simcity. Heb ik helemaal kapot gespeeld met deze kaart. Ik heb hem dan ook heel wat jaartjes gehad. Was ook zeer goed overclockbaar en stabiel.

Daarna een Nvidia Winfast 6600GT met Zalman koperen koeler.

HIS Radeon X 1650 Pro IceQ II 512MB AGP
Was mijn laatste AGP kaart. hierna ben ik naar PCI-E overgestapt.

XFX NVIDIA GeForce 8600 GT
Een maand of vier mee gedaan, maar ik misde gewoon wat, net te weinig FPS. grafics waren niet echt mooi.

XFX 8800GT Alpha Dog XXX 512MB
Mijn huidige kaart, ik ben nog steeds er zeer content mee. Hij tovert met de zelfde games mooiere plaatjes uit dan mijn 360 en PS3 _/-\o_

(volgensmij heb ik alles, maar kan er best 1 zijn vergeten)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• XanderDrake
  • Laatst online: 19:04

XanderDrake

Build the future!

Ik sta hier al ergens in, post van 2 jaar geleden, maar tis wel leuk om een soort history post te maken :)
Goed vergelijkings materiaal.

[list=1]
• S3 Trio64 1mb. -- Best een grappig PCI kaartje, gewoon lekker Duke Nukem 3D en RTSjes spelen
• S3 Trio64 2mb -- Jawel, dat kon toen! Twee vrije slotjes, kon je 2x 512kb in proppen. Win98 @ 1024*768@16bit :o
• Monster3D VooDoo 2 12mb Add-on -- Ik kon mn ogen niet geloven! Quake 2, Half Life, SIN, Turok, Holy sh*t!
• nVidia TNT Pro 32mb -- Tijdje niets nieuws, en toen kocht mn pa een Packert Bell! Dit was by far de grootste sprong. Need for Speed 3 werkte eerst niet, ging naar Software Mode. Toen ik OpenGL ontdekte ging mn mond echt open staan. Gamen op 1024*768 8)
Quake3Arena, Soldier of Fortune 2, DeusEx, Operation Flashpoint, Oni, Red Alert 2, CS Beta 6.1, UT:GOTY, Ground Control jeweet
• nVidia Geforce 2 GTS 64mb DDR -- Creme de la Creme. Ik weet nog steeds niet waarom mn moeder zon PC kocht, maar ik was haar dankbaar! :Y Niet zo zeer een grote stap voorwaards, wel een hele duurzame koop, ik kon eeeeuwen verder. Anti-Aliasing! C&C Generals, MoH, Red Faction II, Max Payne, enter the Matrix, Rise of Nations
• ATi 9200 Pro 64mb -- Eerste ATi kaart, was er niet onderste boven van. Niet veel beter dan de GTS naar mijn gevoel. Maaaar je kon er wel Doom3 op spelen hehe :*)
• nVidia Geforce 5300Go 64mb -- Aldi laptop kaart, laptop voor school. Was best leuk, hoewel hij bizar heet werd (makkelijk 100+ graden). Gamen ging me redelijk goed af, tot Doom3 kwam. Call of Duty, CS retail, Max Payne 2, Homeworld 2, Far Cry (jottem!), Battlefield 1942, Knights of the Old Republic, Jedi Academy 2, Ground Control 2.
• nVidia Geforce 6800LE 128mb -- Eerste zelfgekochte videokaart. Gekocht van mn Stufi _/-\o_ Wat een geniaaaale kaart was dat. Beste Kaart die ik tot nu gehad heb, kwa prijs/kwaliteit. Pixel sharders en Vertex shaders open zetten, overclocken en je had zo een 6800GT op handen! Doom 3, Half Life 2 (zo mooi met AA...), CS:S, Far Cry, FEAR, Battlefield 2
• nVidia Geforce 7800GS 256mb -- Ook leuk, laatste op AGP. Far Cry gamen op HD reso :) Battlefield 2142, Painkiller, Age of Emires 3, Heroes of Might and Magic 5, Ghost Recon: Advanced Warrior, FEAR Combat
• nVidia Geforce 8800GTS 512mb -- Huidige kaart, huidige games :)
• nVidia Geforce 8800GTS in SLI! -- Huidige games, op hogere kwaliteit :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

johnwoo

3S-GTE

Mijn beste en ook gelijk langste ervaring met een videokaart was met een Radeon 8500, de duurste kaart die ik ooit gekocht heb. Ik had hem gepre-ordered, en hij kwam uit een van de allereerste batches in Nederland, eind 2001. Het ding kostte toen meer dan 800 gulden, brand spanking new - een hele uitgave als student. Eigenlijk was dat een perfecte kaart; nooit liet hij het afweten, nooit glitches, nooit problemen met drivers of compatibility issues, nooit zorgen over te warm worden (dat was nog voordat high-end kaarten dikke dual slot koelers vereisten), en een tijdlang ook de topper qua performance.

Ik heb dan ook 5 jaar met die kaart gedaan, tot ik er eind 2006 afscheid van moest nemen omdat hij toen toch echt niet meer meekwam met alle nieuws. Maar de oude trouwe 8500 functioneert tot op de dag van vandaag nog perfect in de kantoor-PC van m'n ouders. Dat ding draaide in mijn PC toen 4~5 uur per dag, en in de kantoor-PC nu nog ruim 8 uur per dag, inmiddels 7,5 jaar dagelijks gebruik dus, zonder ook maar één enkel probleem hoe klein ook! Absolute betrouwbaarheid en degelijkheid! Respect voor het ATi team uit die tijd!

Overzichtje van videokaarten in mijn PC:
1998-1999: Nvidia Riva TNT (Viper V550) in combinatie met PII-350 "Deschutes"
1999-2000: Nvidia Riva TNT2 Ultra (Viper V770 Ultra) in combinatie met PIII-500 "Katmai"
2000-2001: Nvidia GeForce2 GTS in combinatie met PIII-800 "Coppermine"
2001-2006: ATi Radeon 8500 in combinatie met PIII-800 en later P4-2.26 "Northwood"
2006-2007: ATi Radeon 9800 Pro (Sapphire 9800 Atlantis PRO; tweedehandsje ;)) in combinatie met P4-2.26
2007-2009: ATi Radeon X1950XT (Asus EAX1950XT) in combinatie met C2D E6600 "Conroe"
2009-????: Nvidia GeForce GTX 275 (MSI N275GTX OC) in combinatie met Ci7-920 "Bloomfield"

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

BAS80 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:09:
Nvidia Riva TNT Vanta

Leadtek WinFast GeForce2 MX400
Deze kaart was mijn eerste 'echte' gamekaart, en heeft mij ook het begrip geleerd en interesse gekweekt in overclocken. Er werd door leadtek een oc proggie meegeleverd winfox ofzo.
Hoewel de Winfox ultil niet meer dan een soort Coolbits.reg was :+ teminste vele progjes toendertijd. Ik had voor een langere tijd een Hercules Prophet II MX 64MB , met die blauwe heatsink _/-\o_ Man wat een plezier ik daar aan beleefd heb :+
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet2mx/20000719-2.jpg
overigens leverde leadtek enzo vaak snellere memory-chips op hun kaarten, dat maakte leadtek vroeger ook bijzonder.
Heb ook idioot topics zitten aanmaken met océn van de Mx enzo. :+
GeForce FX 5200
Een gigantische kutkaart, daar had ik altijd problemen mee met half life... Veel artifacts en chrashes, een maand of vijf later heb ik een
Ik had de 5700 non ultra 256MB maar exact hetzelfde eigenlijk. Totdat ik overgestapt was op een 9600XT (snellere broer van de Pro). Sindsdien alleen nog maar Ati.
XFX NVIDIA GeForce 8600 GT
Een maand of vier mee gedaan, maar ik misde gewoon wat, net te weinig FPS. grafics waren niet echt mooi.
Hmm, daar heb ik nog mee op Tweakers hoofdkantoor gestaan met een vapochill erop :+ msi

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 01:18 ]

• DJ-Visto
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 02:14:
[...]

Bedoel je een echte PsysX kaart of een kaart van Nvidia met PsysX support? Zover ik weet kan een PsysX kaart helemaal geen mooie graphics tonen, alleen natuurberekeningen uitvoeren over hoe een object bijv vallen moet. Dit wordt door je main videokaart weer vertoond in een fractie van een seconde B)

Ohw en, ik denk een Voodoo 1 4MB op een Cyrix PR200+ op 187.5MHz :o Weliswaar geen fullscreen maar 'stunning' graphics op 512x384 :+

Heb daarna een tijd lang op een Geforce 2 MX gezeten met wel 64MB geheugen had je toch geen drol aan vaak :+ en een upgrade naar een Geforce4MX / Geforce 3 Ti 500. Ergens halverwege een FX5700 aangeschaft die al stierf bij het vervangen van de pasta > 9600XT. Man wat een power voor weinig geld (was destijds de ideaale midrange kaart) Sindsdien alleen nog maar Ati, de X800Pro Vivo (succesvol naar XT met 16 ipv 12 pipes), de X1950Pro van sapphire en nu de HD3870 waarop bij mn volgende upgrade het ongetwijfeld weer een Ati kaart wordt.
Zeggen genoeg mensen, en ik merk verschil ook in de graphics ;) En 't is een echte PhysX kaart..

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 09:32
Voodoo 1 :D

Regelmatig hadden we lan-parties in het buurthuis waar veel Quake 1 gedaan werd. Ik, samen met een vriend, hadden een Voodoo 1 gekocht.. ineens konden wij door het water kijken en de anderen niet.. heb nog nooit zulke hoge schoren gehaald >:)

Verwijderd

De allereerste beelden geproduceerd door een Creative 3Dfx Voodoo² 12MB die ik geïnstalleerd heb bij een vriend in het spel Quake2.
Computer was een Intel P166mmx; 32MB ram en een HD van rond de 3GB. Standaard vga kaartje was een s3 virge 4MB. Alles was in blokjes in 3d; weinig details; trage snelheid ...
En toen quake2 opgestart in 3Dglide (ik dacht dat het zo noemde) ... prachtige beelden destijds.

Eerste beelden op mijn eigen pc die me bijbleven was een AMD K6-2 400Mhz met Nvidia TNT2 32MB in het spel Carmageddon

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 11:09
Mijn mooiste video kaart ervaring was toen ik van een onboard vga card naar een AGP 8x V999td ging !
Ha, wat een ervaring was dat ineens, toen kon ik lekker need for speed underground alles op high spelen.
Dat was gewoon super !

Verder gaat mijn ervaring nog niet zo ver terug,
Maar ik weet nog wel, dat ik een keer bij een vriend kwam die net een 3D kaart had, en dat we toen gewoon de hele dag Duke Nukem 3d hebben gespeeld :P
Wat een geweldig spel was dat zeg !

gewoon nee.

• BAS80
  • Laatst online: 03-05 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 01:17:
[...]

Hoewel de Winfox ultil niet meer dan een soort Coolbits.reg was :+ teminste vele progjes toendertijd. Ik had voor een langere tijd een Hercules Prophet II MX 64MB , met die blauwe heatsink _/-\o_ Man wat een plezier ik daar aan beleefd heb :+
[afbeelding]
overigens leverde leadtek enzo vaak snellere memory-chips op hun kaarten, dat maakte leadtek vroeger ook bijzonder.
Heb ook idioot topics zitten aanmaken met océn van de Mx enzo. :+
[...]
Klopt, het was een soort coolbits. Als je de instellingen ingaf en op bevestigen drukte kreeg je een soort raceauto geluidje, weet ik nog heel goed. En bam 10 FPS meer :*)
Vandaar dat ik ook veel Leadtek kaartjes heb versleten, relatief een goede prijs en je kon ze goed op hun donder geven...
Ik had de 5700 non ultra 256MB maar exact hetzelfde eigenlijk. Totdat ik overgestapt was op een 9600XT (snellere broer van de Pro). Sindsdien alleen nog maar Ati.
[...]
De hele GeForce 5 serie waren ook misbaksels, er waren echt veel problemen mee en konden het niet redden met de kaartjes van die tijd. Zelfs kaarten van een jaar ouder presteerde nog beter....
Daarna ben ik ook een tijdje op ATI blijven hangen....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn eerste 3D kaart was een Skywell Magic Twinpower Voodoo Banshee. Helaas niet de mooiste, want die kaart was DOA. Na een week een nieuwe opgestuurd gekregen, vervolgens kon de pret beginnen: insteken, drivers installeren, werken. Enige wat jammer was, was dat de bottleneck toen mijn 6x86MX-PR200+ was, maar nadat die vervangen was door een K6/2-350 was dat ook opgelost.

Hierna heb ik een echte tweakkaart gekocht: een Butterfly S3 Savage4, tenminste, dat stond op de BIOS chip
volgens google image search deze dus: http://www.3dnews.ru/documents/837/butterfly.jpg (edit: die kaart is 16MB met een 32bit geheugenbus, ik had de 32MB met 64bit geheugenbus, alhoewel AGP DME nog steeds sneller was dan lokaal videogeheugen :X)
Drivers waren 10x niks, dus zelf maar tweaken dan. Met een beetje googlen kom je mijn tweakdrivers misschien nog wel tegen. Ik heb deze kaart helaas kapotgetweakt, waardoor dat ding niet meer door de quality tests kwam in 3D Winbench. Blijkbaar was 154MHz toch wat teveel voor zowel het geheugen als de chip (standaard 110/125 ECLK/MCLK). Uiteindelijk was ik niet helemaal te spreken over de beeldkwaliteit van de kaart, dus heb ik een RFI mod toegepast. Beeld gaf dat ding nog gewoon, maar echt veel heeft het niet geholpen.

Aangezien ik helemaal uitgetweakt was met de Savage4, vond ik dat er maar eens wat snellers en beter tweakbaars moest komen: S3 Savage2000. Ik kocht een Diamond Viper II 2dehands en heb dit ding ook flink zitten tweaken. Wederom een aangepaste driver, wederom flink overclocken met S3Tweak, en zelfs nog een voltmod toegepast, alhoewel ik met een paar tiende volt op de core maar 2MHz verder kwam. 157MHz was dus echt de limiet van dat ding. Alhoewel er 6ns geheugen op zat, is dat nooit in de buurt van de 166MHz gekomen. (standaard 125/143 ECLK/MCLK)

Beide kaarten heb ik veel Unreal Tournament plezier aan gehad dankzij de MeTaL API. Het is toch heerlijk om op een LAN-party te komen met een K6/3-400@450 en daarbij vierkant uitgelachen te worden door mensen met een Athlon of P3 systeem met Geforce2GTS erin, om na het opstarten van Unreal Tournament iedereen van de mat te spelen qua beeldkwaliteit (S3TC textures) en performance. 70fps met zo nu en dan een drop naar 50fps was toch redelijk voor een K6 op 1024x768x32 met alles op het hoogst. Later met een Duron 900@6.5x157 steeg dit naar 130fps zonder framedrops :)

Hierna heb ik nog een Kyro2 en een Matrox G550 gehad. Aan de Kyro2 heb ik eigenlijk weinig lol gehad, snelheid bleef in spellen als Unreal Tournament achter op de Viper2 en de kwaliteit van de drivers was ongeveer vergelijkbaar. Verder heb ik een RFI mod toegepast op de Kyro2, en heb ik dat debiele blue orbje vervangen door een heuse coolermaster socket7 heatsink, omdat de kaart op warme dagen altijd vastliep.
De Matrox G550 heb ik nog steeds en zit in de PC van mijn broertje. Ding is ooit aangeschaft om fatsoenlijk te werken onder linux, wat de Savage2000 en Kyro2 duidelijk niet goed deden.

Na de G550 nog een Radeon 8500 gehad, tegenwoordig werk ik met een Intel G33.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn eerste 3D kaart was een Skywell Voodoo2 met 12MB ram, welke in een IBM pctje zat met een K6-2 266Mhz en 64MB ram!

Sports Car GT
Need for Speed 2SE
Need for Speed 3
Need for Speed Road Challenge
Prince of Persia 3D (liep helaas niet soepel omdat een p2-300 aanbevolen was ;( )
Dungeon Keeper 2 (zelfde als PoP 3 ;( )

Helemaal grijs gespeeld en wat zag het er allemaal prachtig uit! Als ik het nu terug kijk denk ik soms hoe ik dat toch mooi heb kunnen vinden. :+

Overige kaarten:

OEM (Dell) Geforce 4 Ti4600 (UT 2003 op 1600x1200 voluit! :D)

Sapphire 9800PRO (Geflasht naar XT en liep zelfs op 500mhz core met de standaard koeler! Helaas gesloopt toen ik een andere koeler er op wilde zetten. :( )

Sapphire X800XL (Als vervanger van de overleden 9800PRO, was helaas een slechte overclocker en werdt gloeiend heet! Maar heeft zijn werk wel altijd netjes gedaan!)

Sapphire HD2900XT (Dit monster moest ik gewoon hebben en ondanks de mindere performance heb ik er erg lang plezier van gehad!)

En nu heb ik een Sapphire HD4870 512MB, welke ik voorlopig wel blijf gebruiken aangezien ik niet meer zo veel zware spellen speel. :)

Geluidswolk

Verwijderd

BAS80 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:19:
[...]

Klopt, het was een soort coolbits. Als je de instellingen ingaf en op bevestigen drukte kreeg je een soort raceauto geluidje, weet ik nog heel goed. En bam 10 FPS meer :*)
Vandaar dat ik ook veel Leadtek kaartjes heb versleten, relatief een goede prijs en je kon ze goed op hun donder geven...
Waren vaak referentiekaartjes maar dan met een klein procentje sneller geheugen. Ipv 3.6ns 3.4 of zelfs 3.0ns geheugen. Ideaal :9
De hele GeForce 5 serie waren ook misbaksels, er waren echt veel problemen mee en konden het niet redden met de kaartjes van die tijd. Zelfs kaarten van een jaar ouder presteerde nog beter....
Daarna ben ik ook een tijdje op ATI blijven hangen....
De warmteproblemen bij de 5800XT van nvidia en de slechte DX9 path (games die gebruik maakte van DX9 liepen slechter dan een gelijkwaardige ati of DirectX8 spel) maakte de hele FX lijn een beetje doen floppen. De 6x van nvidia heeft dat enigzins weer goedgemaakt maar dat was een foute blunder ja.

• Zenix
  • Laatst online: 01:49

Zenix

BOE!

Mijn mooiste ervaring was ook mijn eerste met de 3DFX voodoo 2 8MB. Need for speed, Rollercoaster tycoon etc veel gespeeld toen. Ik heb best grote sprongen gemaakt tussen videokaarten. Van de Voodoo naar ATi Radeon 9600Pro, en dan de X800Pro naar de 8800GTS.

Mijn geschiedenis

1. 3DFX voodoo 2 8MB
2. ATI Radeon 9600Pro 128MB
3. ATI Radeon 9800SE@Pro 128MB.
4. NVIDIA 6800 128MB
5. ATI Radeon X800Pro 256MB
en dit was vorig jaar had beetje een videokaarten jaar denk ik :)
6. NVIDIA 8800GTS 320MB
7. NVIDIA 8800GTS 512MB.
8. ATI Radeon HD3870 512MB
9. NVIDIA 9800GX2 1GB
10. NVIDIA 8800GT 512MB
11. NVIDIA 9600GT 512MB
12. NVIDIA 8800GTX 768MB
13. NVIDIA 8800GTS 512MB ( ja alweer )
14. ATI Radeon HD470 1GB ( mijn huidige kaart )

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 12:36
@Jism&Bas80, er waren idd veel problemen kan ik me nog herrineren met de 5800 van Nvidia. Een tijdje later kwamen ze toen met de 5900xt en de 5950ultra. Die 5900xt heb ik een tijdlang gehad en dat was toch wel een erg goede kaart. Wilde toen graag de 9800pro van ati, die was nog wel een stukje beter maar ook te duur voor mij. Zat rond de 300 euro toen en de 5900xt kostte rond de 200.

@Zenix, waarom zoveel verschillende 8800's. Zo groot zijn de prestatieverschillen onderling toch ook niet?

Mijn rijtje ziet er als volgt uit:

Yamaha V9938, zat in mijn eerste msx2 pc. Was vast een goede kaart, maar met alleen een groen beeldscherm kun je weinig zeggen over de kwaliteit.
Trident 9750 4mb, Voor 2d prima, maar voor games al snel te langzaam.
Creative Voodoo II 12MB pci add-on kaart. Fantastische kaart en zoals voor zovelen hier ging er een nieuwe wereld voor mij open.
Voodoo 3 16MB PCI, Opvolger van de Voodoo II maar de vooruitgang was niet wereldschokkend.
Nvidia MX440 64MB. Prima kaart voor weinig geld.
Nvidia FX5900XT 128MB, Veel plezier van gehad en veel bang for buck
Nvidia 7800GT 256MB, Ook een goede kaart, maar wel erg duur en al snel weer achterhaald.
Nvidia 8800GT 512MB, Mijn laatste high-end kaart.
AMD 780G onboard, Mijn huidige oplossing. Misschien dat er in de toekomst wel weer een wat betere kaart inkomt, maar voorlopig even geen high-end meer.

Edit: Voor de sentimentele waarde heb ik nog wel wat kaartjes liggen. Altijd leuk om zo nu en dan terug te gaan naar die goeie ouwe tijd. Zo heb ik nog:
SLI setje Creative VoodooII 12MB met doos en alles er nog bij.
Matrox agp kaart om samen met de voodoo's te draaien.
Geforce 2GTS 64MB. Droomkaart van vroeger die meer dan 1000 gulden kostte toen. Er kan zelfs een 3d bril op aangesloten worden, die moet ik nog eens op de kop tikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dijkstra30 op 13-05-2009 10:21 ]

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16
Mijn mooiste ervaring was bij een vriend van me, hij had een Sony Beamer gekocht voor in zijn slaapkamer. ( ... Inderdaad :+ ). Daar hing toen zijn Xbox aan, maar het werd pas echt feest toen we zijn draadloze toetsenbord en muis in de hand namen, de vga kabel doortrokken van zijn pc naar de beamer en GTA3 konden spelen op een scherm van ~2,5 bij ~3,5m op nog geen 2m afstand en speakers rondom. _/-\o_

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 11:27
ATI Radeon 9800 Pro @ XT.
Top kaart, heb ik wel ruim 2 jaar lang plezier van gehad. Maar gaf uiteindelijk de geest door de overclock.
Veel games mee gespeeld en na deze kaart viel de interesse voor games helemaal weg. :)

• Zenix
  • Laatst online: 01:49

Zenix

BOE!

Dijkstra30 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:14:

@Zenix, waarom zoveel verschillende 8800's. Zo groot zijn de prestatieverschillen onderling toch ook niet?
Allemaal 2dehands, gewoon gekocht om er wat meer te overklokken te benchen en dan na week weer te verkopen.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:29
Ik zie allemaal lijsten dat kan ik ook doen maar ik ga voor me grootste ervaring en dat was me 6800GT :9~ .
Had een P4 2,66Ghz die natuurlijk niet standaard liep met 2x512MB geheugen en een FX5200 die ik gekregen had in plaats van me TI4400 die kapot was gegaan.
Ik was nog jong en heb hard gewerkt om die pc te kopen, daarna hard gewerkt voor die 6800GT met Zalman 400Watt voeding.
Had de kaart gereserveerd zodat ik er gelijk 1 had met de launche en het werdt een XFX.
Die 6800GT was zo snel :9 en liep sneller als een 6800Ultra heb er een Zalman koeler opgehad een Arctic en waterkoeling _/-\o_ .
Far Cry en CS:Source en al die andere spellen van toen liepen zo snel met alle eye-candy on O+ .

• MaTr1x
  • Laatst online: 23-04 14:57
Mooiste ervaring was toen ik nog games speelde op de Mac, ik kocht toen voor een paar honderd gulden een Techworks Power3D 3dfx Voodoo 1 kaart met 4MB. Carmageddon 1, Duke Nukem 3D en Unreal waren in Glide toendertijd zóóóó mooi lol!

Kaartgeschiedenis:

Mac:
  • Techworks Power3D 3dfx Voodoo 1 4MB
  • ATI Rage Pro 16MB
  • 3dfx Voodoo 3 2000 16MB
  • 3dfx Voodoo 5 5500 64MB
  • ATI Radeon 7000 64MB
PC:
  • nVidia Point of View Geforce 4 Ti4200 XP Turbo 64MB
  • ATI Hercules 3D Prophet 9800XT Classic 256MB
  • ATI Sapphire Radeon X800XT Platinum Edition 256MB
  • 2x nVidia MSI Geforce 7900GTO 512MB (SLI)
  • 2x nVidia MSI Geforce 8800GTS512 512MB (SLI)
  • ATI Gainward Rampage700 4870x2 GS Goes Like Hell 2GB

π MW finishers

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 18:55

Dani86

AeroGeek

Van een Gf2 naar een FX5700 :)

En van een X1600 naar een X1950pro was ook wel OK :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 11:06

Fontainemelon

Zuiderbuur

Mhehe, mijn meest verbazende videokaart moment was dat COD 4 liep op een 6200 GT.
Ik had vroeger nog een andere pc met goede videokaart (anno 2000) want ik kon een paar prachtige spellen echt goed draaien. Fifa 2000, Rally championship 2000 (die graphics verbazen me overigens voor een 2000 game).
Afbeeldingslocatie: http://www.ggmania.com/pics/rc/h0955.jpg

Die 6200 GT leeft overigens nog steeds, en heb net een 7300LE uit een andere pc ingeruild voor een GTX260 (upgrade met andere onderdelen natuurlijk, ik hou niet zo van bottlenecks).

Maar mijn mooiste videokaart moment is dus hoe smooth alle games die uit zijn lopen op m'n nieuwe systeempje. O+

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

jaapstobbe schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:50:
Diamond Monster 3D aka 3Dfx VooDoo 1.
Ineens Carmageddon en Tombraider in hogere resolutie én mooier (Texture smoothing) én sneller! Het was zelf moeilijk om mijn vrienden dat te laten geloven totdat ze het zelf zagen... :)

Daarna was het NVIDIA all the way (behalve die ene 9500pro van ATi)
Ach ja de 9500pro heerlijk. En ja de Geforce FX lijn was een beetje een doodgeboren kind. Ik had een vriend en we speelden wel eens games of hadden een mini lanparty. Nu ja ik dus een tweedehands ati 9500 pro op de kop getikt, heerlijk Halflife 2 in goede kwaliteit en met een stabiele framerate. En hij? "ati kan niet goed zijn" kocht de Nvidia FX5800, whoo boy! Heet, luid, en prestaties? ..nee!

Soms hebben fabrikanten gewoon een schop nodig om weer competitief te zijn. Nvidia had de extreem slechte FX series, Intel had de latere P4's die heet werden en echt niet zoveel extra performance gaven. Je kan dan een leider zijn als je een val maakt ..dan wordt je gepakt!

There is no place like ::1

Verwijderd

Vroeger hadden wij ( nou ja, mijn ouders ) een Duron op 700 Mhz met 128 Mb Ram en een Riva TNT2 Vanta. Toen speelde ik nog weinig games, ik weet alleen dat GTA 3 niet echt tof was op dat systeem.
Later een AMD 3500+ ( Clawhammer ) en een X850XT. Ik besefte toen niet hoe tof die kaart eigenlijk was, maar achteraf heb ik zoveel respect voor die kaart, hij was in die tijd vergelijkbaar met de 6800 GT/Ultra, maar in moderne games blaast hij ze eruit. Ik heb COD 4 er ook netjes mee kunnen spelen ( op 1280 bij 1024 ). Die kaart heeft ontzettend veel te lijden gehad ( doorspelen, ook al heb je blauwe strepen op het beeld van de hitte ) maar heeft nooit geweigerd.
Die Duron heeft trouwens ook wat te lijden gehad, ik heb geprobeerd hem te slopen maar het is niet gelukt.

Nu heb ik een HD 4870 1GB op 825/1000 onder een Accelero Twin Turbo en ik sta versteld. Crysis op High met POM en Sunshafts is zo ontzettend mooi. Elke euro waard, dit is met afstand mijn beste videokaart ervaring.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste