remote shutdown van win32 bak?

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 18:00
Ik heb net in de search veel topics gevonden over remote shutdown, echter (of ik ben blind, dat kan ook hoor ;)) nergens over hoe je vanuit Linux dmv. een simpel command een win32 machine remote kan afsluiten.

Wat mijn bedoeling is, dat op een lokaal netwerk waarop onbeveiligde verbindingen gelegd mogen worden, vanuit de console in linux naar een windows xp machine een command verstuurt kan worden waardoor deze zichzelf afsluit.

Misschien kan ik gebruik maken van de samba service, maar ik kom er niet achter hoe dit te gebruiken hiervoor... Wie kan mij even op weg helpen? ;) Tnx in advance...

Een hele zooooi

• tweakerbee
  • Laatst online: 18-02 22:54

tweakerbee

dus..?

Van de samba service zou kunnen door een script te laten draaien dat controleert of een file bestaat, en als die bestaat de computer afsluit. Wel even de file verwijderen daarvoor ;)

Anders kun je met een SSH of telnet (:X) inloggen en een "shutdown -h now" doen.

Deze twee oplossingen zijn echter niet zo bijster veillig...

You can't have everything. Where would you put it?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 11:03

deadinspace

The what goes where now?

tweakerbee:
Hij bedoelt het andersom, de Windows bak afsluiten vanuit GNU/Linux.

Volgensmij moet je eerst uitzoeken hoe je in Windows zo'n feature aanbiedt, en dan pas een manier zoeken om vanuit GNU/Linux die feature te gebruiken. Zolang je Windows bak hier niks voor installeert en/of instelt, dan kun je op je GNU/Linux bak progjes installeren e.d. wat je wilt, je Windows bak gaat niet uit.

Daarom is dit vooralsnog meer een WOS aangelegenheid dan een NOS kwestie :)

NOS --> WOS

• BlackB1rd
  • Laatst online: 18-02 18:00
Ik bedoel het idd andersom, alleen is het persé nodig om op de win32 bak een bep. daemon / service te draaien? Kan er niet simpelweg mbv. b.v. de samba client tools onder linux een soort van script worden aangeroepen?

Ook heb ik cygwin geinstalleerd, dus hiervoor zou ik evt. packages kunnen installeren indien nodig voor een client / server remote shutdown. Maar dan blijft mijn vraag nog altijd; hoe en wat moet ik dan hebben??

Een hele zooooi

• deadinspace
  • Laatst online: 19-02 11:03

deadinspace

The what goes where now?

Dan zal de SMB implementatie van Windows toch echt iets moeten aanbieden om de machine uit te zetten (misschien via IPC$ ?).
BlackB1rd schreef op 04 juni 2003 @ 08:41:
alleen is het persé nodig om op de win32 bak een bep. daemon / service te draaien?
Dat is dus precies wat ik bedoel... Zoek éérst nou maar uit hoe je je Windows bak remote uitzet ;)

• Noork
  • Niet online
Met php en een webserver op die windows bak kan het heel makkelijk. Maak eerst even een batchfiletje of iets dergelijks dat de pc afsluit. Start dit scriptje vervolgens in een php script.

Makkelijk zat.

hier alvast een hint:shortkut win2k afsluiten

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 04-06-2003 15:34 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Om windows2000 of windowsXP machines af te sluiten heb je zowieso.
A rechten nodig om het te mogen doen
B shutdown.exe
Pagina: 1