Toon posts:

swapfile + aperture size + 192 mb SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik heb net 128 mb'tjes bij de bestaande 64 mb gedouwd en nu vraag ik me af op hoeveel ik mun swapfile mot zettuh in win98..

- Ik las laatst dat je 2,5X je Ram geheugen moet nemen als standaard-grootte voor je swapfile. Dit is toch absoluut niet logisch? Het systeem moet naar mate hij meer ram heeft een grotere swapfile...:?

- Ik las ook ergens dat je vrijwel geen swapfile meer nodig hebt, wanneer je meer dan 256 mb hebt... hoe komt dit dan in 1 keer?? Waarom moet je dan ook niet 2,5X het ram nemen? Vaag hoor..|:(

2) Verder vraag ik me af op hoeveel ik de aperture size moet zetten in de bios. Hij stond op 32 (toen ik dus nog 64MB had)... moet die dan nu op 64 ofzo, of mot ik maar gewoon proberen?

3) Zijn er nog meer afstellingen die ik kan/moet veranderen omdat ik nu meer SDram heb?

Thanx peoplez :)

Bas.

Verwijderd

Ik denk gewoon altijd hoe meer, hoe beter. :)
Bij swapfile dan. gewoon wat je kwijt kan.

Aperture size zou ik op 128 mb zetten als je die mogelijk hebt anders gewoon op 64.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
He, geinig ik heb evenveel ram. (8>

Swapfile op fixed 200mb. AGP op 64 of 128, net er na hoeveel spelen. Zet wel even de hd cache vast. Dat doe je zo:

zoek in system.ini naar [vcache].
Daar onder vul je in:

MinFileCache=????? KB
MaxFIleCache=????? KB

Ongeveer 32mb is zat, NT 4 houdt met deze mem groote ongeveer 15 a 30 aan, maar 9x rotzooit maar een end raak.

Verwijderd

scheelt dat veel dan als je de hd cache vast zet??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 november 2000 14:28 schreef Eastern het volgende:

zoek in system.ini naar [vcache].
Daar onder vul je in:

MinFileCache=????? KB
MaxFIleCache=????? KB

Ongeveer 32mb is zat, NT 4 houdt met deze mem groote ongeveer 15 a 30 aan, maar 9x rotzooit maar een end raak.
Thx voor the info... maar er zit wel ergens een foutje:
Bij mij staat in de sys.ini dit:[vcache]

maxfilecache=
chunksize=

Dus geen minfilecache.. Wat vul ik daar dan in? 32000 kb ofzo bij beide :?

THANX.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

chunksize van 256 of 512 ik hep 512
en min en max cache vastzetten, op 16384
heppik ergus geleze, hep ut nouw standaard daarop en draajt lekkur...

I see dead pixels...

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

er moet natuurlijk zo weinig mogelijk op de hd gewerkt worden, dus een grote swap lijkt me zowiezo niet slim met veel geheugen

dat minfilecache gedoe werkt erg goed, en er zijn meer van dit soort tweaks, op tweak3d vind je altijd leuke info, deze bijvoorbeeld:
http://www.tweak3d.net/tweak/quickspeed/

bij mij merkte ik trouwes niet veel, maar tis altijd goed te weten dat ie op zn snelst staat :o

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

bij mij merkte ik trouwes niet veel, maar tis altijd goed te weten dat ie op zn snelst staat :o
:?:?

Je denkt alleen dat ie op zijn snelst staat... Je hebt dit niet getest, en je kan het ook niet gewoon merken. Maar je bent blij, omdat je ergens hebt gelezen dat het zo moet...

Maar oké, als je zo denkt:
Als je windhoos draait, heb je een supercomputer!

Denk daar maar eens over na >:)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

mnhhmnmm, daar zit wat in, et zal nooit echt een optimaal systeem zijn met windflos. ik heb ook wel redhat erop dmv een lilo boot, maar die vin ik lastiger in te stellen :o en modem is een winmodem en geen spellen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Gebruik het progje Cacheman voor het instellen van je HD cache : www.outertech.com

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 19:33 schreef VeXeR het volgende:
Gebruik het progje Cacheman voor het instellen van je HD cache : www.outertech.com
cool. regelt dit progje ook al die Vcache instellingen enzo?

thx :D
Pagina: 1