Toon posts:

Duron 1300, Vcore te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een AMD Duron 1300, Morgan (Family 6, Model 7, Stepping 1). Volgens de AMD Duron Processor Model 7 Data Sheet hoort die te werken op 1,750 Volt.

In mijn bios (een Asrock K7VT2) kan ik nergens de Vcore instellen, en de monitor (ook van het bios) zegt dat de proc een Vcore heeft van 1,82 (1,825 neem ik dus aan..). De processor is niet overgeclocked, dus deze Vcore is onnodig hoog. (En ja, hij's ook onnodig warm...)

Nu weet ik dat ik op de L7 bruggen handmatig de Vcore in kan stellen (ik wou 'm wel op 1,750 of misschien ietsjes lager, als het dan nog stabiel is), maar past mijn moederbord zich daar dan op aan? Of blijft dat moederbord er gewoon 1,82 heen pompen?

Ik weet niet waar mijn L7 bruggen momenteel op staan, maar het lijkt mij toch zeer sterk dat die ingesteld is op 1,825 volt. Staan de L7 bruggen standaard leeg, zodat het mobo het in 1e instantie zelf aan moet voelen?

Kan iemand mij hier wellicht wat wegwijzer in maken? Graag..:)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ligt aan je voeding, die lever de 5 volt niet goed. probeer je vcore in de bios te verlagen. Bij mij is de vcore van mij 1300 ook 1.89 :/

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
+5v van de voeding staat op 4,95v. (Volgens Hardware Sensors Monitor) T= een el-cheapo 300W voeding.

Maar zelfs áls het aan de voeding lag, zou het dan uitmaken om handmatig op de proc de Vcore te verlagen?

Verwijderd

Chello200 schreef op 03 June 2003 @ 22:39:
Ligt aan je voeding, die lever de 5 volt niet goed. probeer je vcore in de bios te verlagen. Bij mij is de vcore van mij 1300 ook 1.89 :/
In mijn bios (een Asrock K7VT2) kan ik nergens de Vcore instellen, en de monitor (ook van het bios) zegt dat de proc een Vcore heeft van 1,82 (1,825 neem ik dus aan..). De processor is niet overgeclocked, dus deze Vcore is onnodig hoog. (En ja, hij's ook onnodig warm...)
Dat wil dus niet. :D

Ik zou je niet al te veel zorgen maken, ik denk eerder dat het een uitlees fout is. Als je het risico wilt lopen om met de bruggen te gaan ouwehoren mag je dat ook proberen.

Hoe heet wordt ie precies!?

Verwijderd

Topicstarter
De temps:

45 Graden idle met een Zalman CNPS 6000 Alcu (met een 9 cm fan op 12V, en een 8 cm fan op 7 volt ernaast. Dan nog een 6 cm fan op 5 volt tegen de wand aan, boven het zijwandpaneeltje. Zat koeling dus.

Het wás 55 graden idle. Aangezien het nu redelijk fris is op mn kamer, moet ik er nog wel even bij vermelden dat de idle temp overdag zo rond de 48 graden ligt.

Edit: ohja, mn case is nu open..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 22:47 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Volgens mij kloppen die temps wel, tis tenslotte één van de laatste Durons. Denk maar eens aan de Athlon 1400 (straalkacheltje ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat de temp idd bij dit voltage hoort, maar dit voltage hoort er helemaal niet. Dáár gaat ut wat om.. Kan ik los van de voeding en het mobo op mn proc de Vcore forceren?

Verwijderd

Die 1.82 in plaats van 1.75 is gewoon een afwijking van de regelaars op het bord, en is tamelijk normaal. Ik zou me daar niet druk om maken.

Terug verlagen naar naar 1.75 zal je hoogstens 4 tot 5 graden opleveren, waarschijnlijk minder.

Ik draai nu een XP2100+ op 2Ghz + VCore op 1.65 met 46 graden idle omdat het zo warm is buiten. Normaal is t'ie rond de 38 graden....

Maar het blijft gewoon stabiel. wat veel belangrijker is. ;)

Verwijderd

Mwah, Duron's zijn nou eenmaal hitte stokers, maar niet echt een probleem. Het is gewoon een afwijking van je moederbord, niets om je zorgen over te maken en ik vind het wel fijn dat mijn 8rda+ er nog een .15 volt bovenop gooit, kom ik weer net iets verder.

De proc is heet maar zelfs op 90 graden is een duron nog goed stabiel (ervaring) dus no problem.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, k heb even naar mn L-bruggen gekeken, en ze zaten allemaal dicht. Wat dus inhoudt dat de proc ingesteld is op 1,850. Terwijl de AMD handleiding toch echt 1,750 zegt..

Een afwijking lijkt mij dus ook niet helemaal correct..

Heb gister wat zitten krassen en schrapen, maar ik kwam d'r niet doorheen.. Hij werkt nog steeds (phew:p) Ik las gisteravond dat je ze moet doorbranden, door een kortsluiting.. Prima, mij best, maar kan ik ze daarna wel weer evt sluiten dmv een potlood? Of zijn de contacten dan ook weggebrand?

Verwijderd

Met een potlood lijkt me wat moeilijk. een zilverpen of Bison Electro lijkt mij beter.

Maar jawel, je kunt ze weer sluiten. Theoretisch. Als het goed is.. ;)
Misschien helpt deze link je verder http://www.ocinside.de/ht.../pinmod/amd_pinmod_d.html

Of deze (klik maar wat rond) ;)
http://www.ocinside.de/ht...eta/tbred_painting_d.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 12:47 ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
Met een potlood lijkt me wat moeilijk. een zilverpen of Bison Electro lijkt mij beter.
je kan best bruggen verbinden op een Duron met een potlood, kheb zelf ook de L1 bruggen verbonden om mn multiplier te unlocken. Zolang je maar een goed scherp H of 2H potlood hebt (HB of B moet je NIET gebruiken), een vaste hand hebt, en veel geduld. :)

hoewel een zilverpen of Bison Electro wel beter is, en het schijnt dat je potlood bruggetjes na een tijdje verdwijnen (zelf nog nooit last van gehad).

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Gaav op 05-06-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjaja, theoretisch:x

En in de praktijk? Als je die dingen doorkrast, blijven die puntjes nog wel bestaan, maar als je ze weggebrand hebt?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een paar bruggen van m'n Athlon 1200 weggebrand met 12V, dat ging prima. Ik kon de overgebleven puntjes daarna gewoon weer met potlood verbinden. Dus ik zou het gewoon doen :) Succes.

[ Voor 13% gewijzigd door Milly op 06-06-2003 11:54 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Verwijderd

TheGreatRanma schreef op 05 June 2003 @ 13:47:
[...]

je kan best bruggen verbinden op een Duron met een potlood, kheb zelf ook de L1 bruggen verbonden om mn multiplier te unlocken. Zolang je maar een goed scherp H of 2H potlood hebt (HB of B moet je NIET gebruiken), een vaste hand hebt, en veel geduld. :)

hoewel een zilverpen of Bison Electro wel beter is, en het schijnt dat je potlood bruggetjes na een tijdje verdwijnen (zelf nog nooit last van gehad).
Waarom zou je niet HB of B gebruiken? Ik heb mijn oude TB 800 er ook mee gerelocked...
Pagina: 1