[R9600TX] CPU error?

Pagina: 1
Acties:

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo, bij het plaatsen van een (Medion) Radeon 9600TX videokaart in mijn pc, met een Asus P4S533 moederbord krijg ik tijdens het opstarten een 'CPU faillure' melding. En dat terwijl het systeem met mijn Radeon 8500 kaartje gewoon goed werkt. Iemand enig idee wat de oorzaak is?

- Ik heb al externe voeding geprobeerd met de 9600TX
- Ik heb em al tig keer erin en eruit gehad
- Ik heb mijn systeem al helemaal terug geklokt

%#$@#&$%*& wat kan dit nu zijn.....

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hangt je ventilator van je cpu niet los ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast. O.a. aandachttrekkerige 'HELP!' uit topictitel gehaald. Laat dat voortaan ajb :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Te zwakke voeding is goed mogelijk... Hoe sterk is je voeding en wat zijn de volledige specs van je systeem (met floopy e.d.)

• CashMoney
Mijn systeem is een Asus P4S533 moederbord, P4 1.6@2.4, 512 MB, 350 Watt voeding en de gebruikelijke oveige hardware. Trekt zo een 9600TX dan zoveel meer dan een 8500 ?

• KaMiKaZe
waar geeft hij exact die melding, het lijkt mij sterk dat de videokaart met die melding komt. Lijkt me eerder iets met je gewone cpu te maken te hebben, check nou eens of je cpu fan erin zit, misschien heb je die wel per ongeluk losgetrokken.

Ik bedoel, zie je een message op het scherm : "cpu failure" of geeft de pc gewoon piepjes/lampjes

[ Voor 18% gewijzigd door KaMiKaZe op 03-06-2003 22:26 ]

• CashMoney
Maar natuurlijk zit mijn CPU goed. Systeem werkt oke met de Radeon 8500 erin. CPU Cooling is prima in orde met 30 graadjes idle 43 graadjes loaded. Als ik em vervolgens openmaak en de videokaart verwissel (8500 naar 9600TX) en het systeem weer opstart dan volgt de melding in de vorm van een 'voice warning' over mijn speakers en beeld blijft zwart en IDE activity lampje blijft branden. Erg vaag dus... Ik snap er werkelijk niets van en ik ben echt geen NoNo wat dit soort dingen betreft.

• KaMiKaZe
CashMoney schreef op 03 June 2003 @ 22:27:
Maar natuurlijk zit mijn CPU goed. Systeem werkt oke met de Radeon 8500 erin. CPU Cooling is prima in orde met 30 graadjes idle 43 graadjes loaded. Als ik em vervolgens openmaak en de videokaart verwissel (8500 naar 9600TX) en het systeem weer opstart dan volgt de melding in de vorm van een 'voice warning' over mijn speakers en beeld blijft zwart en IDE activity lampje blijft branden. Erg vaag dus... Ik snap er werkelijk niets van en ik ben echt geen NoNo wat dit soort dingen betreft.
Dat is een stuk duidelijker dan in je openingspost, probeer eens alleen te booten met het videokaartje (alles standaard geclocked) en de cd-roms / hdd's los etc.

• CashMoney
Ga ik morgen wel ff proberen. Keep u posted, en bedankt alvast.
Pagina: 1