Eerst het verhaaltje:
Mijn vrouw en ik hebben beiden zo'n Postbank Siemens mobieltje. Nu ben ik al niet zo'n beller, maar mijn vrouw al helemaal niet! Eigenlijk heeft ze dat ding alleen bij zich voor noodgevallen. Ze rijdt elke dag in haar auto naar haar werk en het leek me gewoon een veilig idee als ze zo'n ding bij zich had voor als ze met pech langs de weg staat bijvoorbeeld. Zelf heb ik regelmatig mijn tegoed opgewaardeerd, maar mijn vrouwtje dus niet...
Ik meen me te herinneren dat in het begin werd gezegd dat je 1x per jaar de boel moest opwaarderen. Als je dat dan niet deed, dan kon je er niet meer mee bellen maar kon je nog wel gebeld worden. Maar zodra je de boel ging opwaarderen dan kon je weer vrolijk bellen. Althans ... dat dacht ik dus... nu blijkt dat niet (meer?) zo te zijn:
Vraag:
Wie weet hoe we haar toestel weer kunnen reactiveren? (als dat al mogelijk is...)
Antwoord: ik heb gegrasduind in het grote postbank GSM topic (1800+ posts), de search gebruikt, google gebruikt etc... niets gevonden... maar ik ben dan ook een echte GSM-n00b ... dus wie kan helpen?...
Mijn vrouw en ik hebben beiden zo'n Postbank Siemens mobieltje. Nu ben ik al niet zo'n beller, maar mijn vrouw al helemaal niet! Eigenlijk heeft ze dat ding alleen bij zich voor noodgevallen. Ze rijdt elke dag in haar auto naar haar werk en het leek me gewoon een veilig idee als ze zo'n ding bij zich had voor als ze met pech langs de weg staat bijvoorbeeld. Zelf heb ik regelmatig mijn tegoed opgewaardeerd, maar mijn vrouwtje dus niet...
Ik meen me te herinneren dat in het begin werd gezegd dat je 1x per jaar de boel moest opwaarderen. Als je dat dan niet deed, dan kon je er niet meer mee bellen maar kon je nog wel gebeld worden. Maar zodra je de boel ging opwaarderen dan kon je weer vrolijk bellen. Althans ... dat dacht ik dus... nu blijkt dat niet (meer?) zo te zijn:
Ik weet niet sinds wanneer dit de regel is, maar het lijkt er op dat het nummer van mijn vrouws mobieltje is vervallen... Het vreemde is dat we nog wel steeds haar beltegoed kunnen opvragen met de "beltgd"-knop die erop zit (er wordt dan nog steeds een bedrag getoond), maar opvragen via het gratis servicenummer kan dus niet omdat bellen er niet meer mee kan. Ook kan haar nummer niet meer gebeld worden. Dus zowel bellen als gebeld worden is niet meer mogelijk.http://www.online.o2.nl/p...epay/opwaarderen/algemeen
[...]
Dan hier nog wat dingen die je moet weten over je beltegoed. Je tegoed is 6 maanden geldig vanaf het moment van opwaarderen. Heb je binnen die tijd nog nooit je beltegoed verhoogd, dan wordt na 6 maanden je resterende tegoed 'bevroren'. Dan heb je nog 90 dagen om alsnog je tegoed te verhogen. Het bevroren tegoed komt dan tegelijk vrij. Tijdens die 90 dagen kun je nog wel gebeld worden. Let op: verhoog je je beltegoed ook niet in die 90 dagen, dan vervalt je nummer en je beltegoed.
Vraag:
Wie weet hoe we haar toestel weer kunnen reactiveren? (als dat al mogelijk is...)
Antwoord: ik heb gegrasduind in het grote postbank GSM topic (1800+ posts), de search gebruikt, google gebruikt etc... niets gevonden... maar ik ben dan ook een echte GSM-n00b ... dus wie kan helpen?...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450