[GSM]Postbank Siemens verlopen, reactiveren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Eerst het verhaaltje:
Mijn vrouw en ik hebben beiden zo'n Postbank Siemens mobieltje. Nu ben ik al niet zo'n beller, maar mijn vrouw al helemaal niet! Eigenlijk heeft ze dat ding alleen bij zich voor noodgevallen. Ze rijdt elke dag in haar auto naar haar werk en het leek me gewoon een veilig idee als ze zo'n ding bij zich had voor als ze met pech langs de weg staat bijvoorbeeld. Zelf heb ik regelmatig mijn tegoed opgewaardeerd, maar mijn vrouwtje dus niet...

Ik meen me te herinneren dat in het begin werd gezegd dat je 1x per jaar de boel moest opwaarderen. Als je dat dan niet deed, dan kon je er niet meer mee bellen maar kon je nog wel gebeld worden. Maar zodra je de boel ging opwaarderen dan kon je weer vrolijk bellen. Althans ... dat dacht ik dus... nu blijkt dat niet (meer?) zo te zijn:
http://www.online.o2.nl/p...epay/opwaarderen/algemeen
[...]
Dan hier nog wat dingen die je moet weten over je beltegoed. Je tegoed is 6 maanden geldig vanaf het moment van opwaarderen. Heb je binnen die tijd nog nooit je beltegoed verhoogd, dan wordt na 6 maanden je resterende tegoed 'bevroren'. Dan heb je nog 90 dagen om alsnog je tegoed te verhogen. Het bevroren tegoed komt dan tegelijk vrij. Tijdens die 90 dagen kun je nog wel gebeld worden. Let op: verhoog je je beltegoed ook niet in die 90 dagen, dan vervalt je nummer en je beltegoed.
Ik weet niet sinds wanneer dit de regel is, maar het lijkt er op dat het nummer van mijn vrouws mobieltje is vervallen... Het vreemde is dat we nog wel steeds haar beltegoed kunnen opvragen met de "beltgd"-knop die erop zit (er wordt dan nog steeds een bedrag getoond), maar opvragen via het gratis servicenummer kan dus niet omdat bellen er niet meer mee kan. Ook kan haar nummer niet meer gebeld worden. Dus zowel bellen als gebeld worden is niet meer mogelijk.

Vraag:
Wie weet hoe we haar toestel weer kunnen reactiveren? (als dat al mogelijk is...)

Antwoord: ik heb gegrasduind in het grote postbank GSM topic (1800+ posts), de search gebruikt, google gebruikt etc... niets gevonden... maar ik ben dan ook een echte GSM-n00b ... dus wie kan helpen?...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

gewoon even de simlock er af laten halen dan kun je gewoon een nieuwe simkaart kopen maakt niet welke van de vele aanbieders van gsm netwerken

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je kan het jezelf heel moeilijk maken door te proberen om je pre-paid kaart weer te activeren, maar ik kan je van te voren al vertellen dat je dit waarschijnlijk niet zal lukken.

De regel die je hierboven quote bestaat bij mijn weten al zeer lang, er is sowieso nooit een provider geweest die toestaat dat je nooit je tegoed oplaad en zodoende lekker gebruik maakt van het netwerk (kost ook geld). Dus diegene die dat gezegd heeft, heeft het fout gehad.

De makkelijkste oplossing voor jou is om nu een nieuwe pre-paid kaart aan te schaffen, dit zal je waarschijnlijk +/-20Euro kosten. Je kan wel gaan proberen om hem te heractiveren, maar ik kan je nu al aangeven dat _als_ het lukt je er veel teveel moeite voor moet doen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bel 1244 en dan optie 1, hoor je of het nog geldig is of niet ;)
(als je geen verbinding krijgt dan is het niet meer geldig btw, je sim is dan "verlopen")

[ Voor 42% gewijzigd door Erkens op 03-06-2003 21:56 ]

Verwijderd

let wel op al het een pre-paid toestel is zit er waarschijnlijk wel een slot op (simlock) dus dat moet je wel de zelfde provider nemen en anders moet je eerst je simlock er af laten halen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
Erkens schreef op 03 June 2003 @ 21:56:
bel 1244 en dan optie 1, hoor je of het nog geldig is of niet ;)
(als je geen verbinding krijgt dan is het niet meer geldig btw, je sim is dan "verlopen")
Wordt lastig als je niet kunt bellen...
Vraag:
Wie weet hoe we haar toestel weer kunnen reactiveren? (als dat al mogelijk is...)
Lijkt mij handig om dat bij O2 te doen... Dat is je provider, ik kan het niet...

[ Voor 2% gewijzigd door jongetje op 03-06-2003 21:58 . Reden: Quoten ging niet goed ]

Verwijderd

Als je hem al een jaar hebt kun je de bonnen opsturen en krijg je een unlockcode om het toestel simlockvrij te maken, en wel volstrekt legaal (de simlock kun je gratis door je provider laten verwijderen na een jaar). En neem dan een Ben kaart (nu dus TMobile). Als je een Tmobile kaart hebt, bevriest je beltegoed na een half jaar, nu moet je om hem te "ontdooien" niet op te waarderen maar even een momentje bellen met thuis bv.

Dus zodra je een gesprek ontvangt, of maakt en de andere neemt op dan wordt je geldigheidsduur weer een half jaar verlengd.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06
Het handigste voor je vrouw lijkt me een prepaidsimmetje van T-mobile te kopen, bij deze aanbieder hoef je het minst vaak op te waarderen van allemaal, hoe dat precies zat weet ik niet meer maar dat staat wel op hun site.

Persoonlijk zat ik een tijd geleden ook in jouw situatie (met zo'n Postbanktelefoon) en toen kwam ik erachter dat als je een abonnement neem via internet (hier kan je een goede vergelijking vinden, alhoewel de aanbiedingen momenteel niet super zijn) je nog goedkoper uit kan zijn als prepaid!

Als je bijv. een aantal keer per jaar opwaardeerd, ben je toch snel al zo'n 20-40 euro kwijt minimaal, als je een beetje oplet met de aanbiedingen (wederom op de bovenstaande site) kan je (effectief) goedkopere abonnementen dan dat vinden!!

Dus dan hou je er nog wat aan over ook (je neemt dan bijv. een abo met minuten, voor minder geld als je prepaid zonder minuten!) en kan je je telefoon ook nog (leren) gebruiken! :P ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

jongentje schreef op 03 June 2003 @ 21:58:
[...]

Wordt lastig als je niet kunt bellen...
dan krijg je toch geen verbinding en dus is die niet meer geldig 8)7
Lijkt mij handig om dat bij O2 te doen... Dat is je provider, ik kan het niet...
kan je nu al zeggen dat dat niet gaat lukken, ook met een O2/Telfort sim in een simlocked toestel van de postbank gaat niet werken, been there, done that ;)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Hmmm... is het echt zo veel moeite? Het nummer lijkt dus verloren ... Maakt toch niet al te veel uit omdat ze er bijna nooit op werd gebeld, maar was wel makkelijk geweest als het "gewoon" kon...

Overigens verdienen ze toch ook aan mensen die gebeld? Volgens mij gaat het meer om het tekort aan 06-nummers en proberen ze zo veel mogelijk inactieve pre-pay nummers terug te nemen. Ik weet zeker dat vroeger (>2 jaar) het niet zo strikt was dat je binnen 6 maanden+90 dagen je nummer kwijt was... Er was een hele tijd dat pre-paid opwaarderingen 1 jaar lang geldig bleven... Wat ik niet meer weet is hoe lang je daarna nog respijt had...

[n00b mode]
Dat eraf halen van een simlock... is dat illegaal? M.a.w. kan ik zomaar met dit verzoek naar een GSM-winkel stappen of moet ik dan ergens op de markt een handige Beun-de-GSM-haas mee gaan laten bezig zijn?
[/n00b mode]

edit: oeps tik langzamer dan er nieuwe replies (waren er op moment van tikken nog 2) komen... ben nu de laatste paar aan het lezen... alvast bedankt allemaal!

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 03-06-2003 22:06 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The_Sukkel schreef op 03 June 2003 @ 22:03:
[n00b mode]
Dat eraf halen van een simlock... is dat illegaal? M.a.w. kan ik zomaar met dit verzoek naar een GSM-winkel stappen of moet ik dan ergens op de markt een handige Beun-de-GSM-haas mee gaan laten bezig zijn?
[/n00b mode]
je kan het proberen op de legale weg, ligt er maar net aan wie je krijgt @ helldesk.
Ik belde eerst en werd gezegt dat het niet met die dingen van de postbank mogelijk was ivm contract postbank enzo
en toen ik paar weken later belde kon het wel 8)7

(uiteindlijk heb ik te lang moeten wachten en heb het zelf maar gedaan met datakabel, en enige tijd later kreeg ik de brief met unlockcode enzo)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
btw, die postbank gsm simlock kan je online bij o2.nl gratiz laten verwijderen. geloof dat je m zelfs direct krijgt na het invullen van alle gegevens

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Postbank / Telfort / O2 hebben pas een paar maanden geleden (max half jaar) de regels gewijzigd van 1 jaar houdbaarheid naar 6 maanden, waarbij 'oud' beltegoed wel een jaar geldig bleef. Toch hadden ze best even een brief naar alle klanten mogen sturen :/ Ikzelf had mazzel dat ik het toestel net weer binnen een jaar ben gaan gebruiken en uit voorzorg nog had opgewaardeerd.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
flipjevandejam schreef op 03 June 2003 @ 21:59:
[...]Persoonlijk zat ik een tijd geleden ook in jouw situatie (met zo'n Postbanktelefoon) en toen kwam ik erachter dat als je een abonnement neem via internet (hier kan je een goede vergelijking vinden, alhoewel de aanbiedingen momenteel niet super zijn) je nog goedkoper uit kan zijn als prepaid![...]

Dus dan hou je er nog wat aan over ook (je neemt dan bijv. een abo met minuten, voor minder geld als je prepaid zonder minuten!) en kan je je telefoon ook nog (leren) gebruiken! :P ;)
Bedankt voor de tip ;)
Het lijkt erop dat dat idd handiger is... ik zie bijvoorbeeld een "O2-zuiver" abonnement: 500 minuten 12 maanden geldig voor € 24. Met prepaid ben ik minimaal 2x €10 kwijt aan opwaarderen en kan ik er ongeveer 20/0.25 = 80 minuten mee bellen (bij gemiddelde belprijs van €0,25)... Voor €4 heb ik ruim 400 belminuten meer...
Rukapul schreef op 03 June 2003 @ 22:18:
Postbank / Telfort / O2 hebben pas een paar maanden geleden (max half jaar) de regels gewijzigd van 1 jaar houdbaarheid naar 6 maanden, waarbij 'oud' beltegoed wel een jaar geldig bleef. Toch hadden ze best even een brief naar alle klanten mogen sturen :/ Ikzelf had mazzel dat ik het toestel net weer binnen een jaar ben gaan gebruiken en uit voorzorg nog had opgewaardeerd.
Tsja...dacht al dat ik dement werd... gelukkig is er iemand die dit kan bevestigen. Het linke is dat mijn vrouw er vanavond per toeval achter kwam. Ze is ruim 32 weken zwanger en dan wil je niet dat ze ergens (in nood op de weg) in haar auto pas erachter komt.... Grrrrrr

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 03-06-2003 22:33 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The_Sukkel schreef op 03 June 2003 @ 22:31:
[...]
Bedankt voor de tip ;)
Het lijkt erop dat dat idd handiger is... ik zie bijvoorbeeld een "O2-zuiver" abonnement: 500 minuten 12 maanden geldig voor € 24. Met prepaid ben ik minimaal 2x €10 kwijt aan opwaarderen en kan ik er ongeveer 20/0.25 = 80 minuten mee bellen (bij gemiddelde belprijs van €0,25)... Voor €4 heb ik ruim 400 belminuten meer...
Hmm toch een instinker...€50 instapkosten. Bovendien kost het €150 maar krijg ik €120 teruggestort. Dus in totaal eerst €200 betalen en dan hopen dat het bedrijfje snel €120 terugstort. Dat is toch weer een ander rekensommetje.

Het handige van dat postbank mobieltje was dat makkelijke opladen...met één druk op de knop opladen...dus nooit zonder beltegoed. Met die tegoedkaarten blijft het toch maar pielen. Zal je zien dat je net als je het nodig hebt zonder tegoed en zonder kaart zit...

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Zoals al eerder aangegeven kun je gewoon online je SIM unlock code aanvragen op:

http://romeo.online.o2.nl/unlock/

Dan ben je al halverwege, misschien dan een nieuwe pre-paid kaart van O2 kopen en aansluitend de postbank inlichten dat ze alles van het ene in het andere nummer moeten veranderen .... een tijdlijn? Meerdere weken schat ik zo (En dat is met een buik van 32 weken niet gewenst ;) )

Koop een taart en ga het vieren!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Voorlopig laat ik haar maar met die dikke buik met mijn mobieltje rondtuffen ;)
(Kan ze alleen mijzelf niet bereiken als het zover is...)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 03-06-2003 23:00 ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
The_Sukkel schreef op 03 June 2003 @ 22:31:
Bedankt voor de tip ;)
Het zijn 500 belminuten per maand, dus niet 400, maar 5920 minuten meer voor € 4. (Als ik het goed begrijp ging die 2 x € 10 opwaarderen over een jaar.)

Overigens zijn dat wel alleen belminuten naar vaste of O2-nummers, maar toch. 5920 is bijna 100 uur bellen voor € 4. Goedkoper dan via je vaste KPN.
The_Sukkel schreef op 03 June 2003 @ 22:43:
Hmm toch een instinker...€50 instapkosten. Bovendien kost het €150 maar krijg ik €120 teruggestort. Dus in totaal eerst €200 betalen en dan hopen dat het bedrijfje snel €120 terugstort. Dat is toch weer een ander rekensommetje.
Rekensommetje is minder erg dan je denkt.
Dat terugstorten gaat namelijk redelijk goed, zolang je een beetje betrouwbare winkel hebt.
En die € 200 betaal je niet in 1x, maar gespreid over een jaar, steeds elke maand € 12,50.
In de praktijk is het dus eerder het tegenovergestelde dat je denkt: je krijgt van tevoren een lading geld, en pas later hoef je dat in stapjes aan O2 terug te betalen.
Het handige van dat postbank mobieltje was dat makkelijke opladen...met één druk op de knop opladen...dus nooit zonder beltegoed. Met die tegoedkaarten blijft het toch maar pielen. Zal je zien dat je net als je het nodig hebt zonder tegoed en zonder kaart zit...
Volgens mij kun je tegenwoordig bij de meeste providers direct opladen met de girofoon. Het is nog net niet zo handig als het met één-druk-op-de-knop-systeem, maar je kan wel direct opwaarderen. Geen gedoe met kaarten dus.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
wicher schreef op 04 June 2003 @ 00:21:
[...]Het zijn 500 belminuten per maand, dus niet 400, maar 5920 minuten meer voor € 4. (Als ik het goed begrijp ging die 2 x € 10 opwaarderen over een jaar.)

Overigens zijn dat wel alleen belminuten naar vaste of O2-nummers, maar toch. 5920 is bijna 100 uur bellen voor € 4. Goedkoper dan via je vaste KPN.
[...]
Ik dacht heel eventjes dat je ze zag vliegen, maar je hebt totally gelijk!
http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/meerinfo
Wat je betaalt is volkomen helder: het abonnement kost € 7,50 per maand. Mobiel bellen is € 0,15 per minuut. Voor een sms-je betaal je 0,15 per bericht. GPRS is € 1,50 per MB. Je kunt ook kiezen voor nog goedkoper bellen. Voor € 5,- krijg je bij het nieuwe abonnement elke maand 500 belminuten. Daarmee bel je voor maar € 0,01 per minuut naar vaste telefoons in Nederland en alle mobiele nummers van O2 in Nederland.
[...]
De 500 belminuten gelden niet voor bellen naar; voicemail; mobiele nummers van andere operators dan O2; Klantenservice van O2; bellen in, naar en vanuit het buitenland; betaalde servicenummers waaronder 08x(x), 09xx en verkorte nummers zoals 118 (nummer informatie). Voor betaalde servicenummers geldt het buiten de bundel gesprekstarief plus het tarief dat de aanbieder van de dienst bepaalt.
Blijft een aantrekkelijk aanbod... ook erg slim van ze: dit stimuleert mensen om elkaar over te halen O2 als provider te nemen...

[ Voor 92% gewijzigd door The_Sukkel op 04-06-2003 01:06 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Oki...update...

We hebben dat ding via de klantenservice van O2 ge-unlocked.
Morgen koop ik zo'n belkaart van O2 met nummer en beltegoed.
Weet er iemand of je dan weer direct met die m-bankieren-knop je tegoed kan opwaarderen? (Dus niet via girofoon, maar gewoon via die opwaardeerknop)
Of moet je dan bij de postbank dat nummer overzetten?

Op de site van de postbank lijkt het een beetje of ze het hele m-bankieren willen afbouwen...

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 05-06-2003 23:34 ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
The_Sukkel schreef op 05 June 2003 @ 23:32:
Op de site van de postbank lijkt het een beetje of ze het hele m-bankieren willen afbouwen...
Daar lijkt het inderdaad op.
Het m-bankieren van de Siemens M35i-actie was een experiment, dat blijkbaar niet als geslaagd wordt beschouwd.

Ik vond het zelf ook niet bijster handig, ik heb er ongeveer nooit gebruik van gemaakt. Girofoon vind ikzelf veel prettiger, andere mensen zullen internetbankieren weer prettiger vinden, maar m-bankieren was niet echt fijn.

Misschien dat het op 'smartphones' e.d. wel weer beter zou kunnen werken.

Als direct opwaarderen met dat knopje niet kan heb je altijd de girofoon nog, werkt ook direct.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ja dat is zo... maar dan moet je wel telefoontikken betalen, terwijl dat opwaardeerknopje gratis is... (toch?)
Iets anders: wie weet welke provider de goedkoopste opwaardeerkaarten heeft?

edit: na enig rondzoeken geloof ik dat T-mobile de ideale prepaid tarieven heeft.
€15 voor simkaart met €15 beltegoed, dat onbeperkt geldig is zolang je 1x per 6 maanden belt.

[ Voor 35% gewijzigd door The_Sukkel op 06-06-2003 23:52 ]

• MrAngry
  • Laatst online: 23:54
The_Sukkel schreef op 03 juni 2003 @ 22:03:
Overigens verdienen ze toch ook aan mensen die gebeld? Volgens mij gaat het meer om het tekort aan 06-nummers en proberen ze zo veel mogelijk inactieve pre-pay nummers terug te nemen.
Misschien een domme vraag, maar is er een tekort aan 06 nummers dan?
Lijkt me dat als je ervan uit gaat dat ze met alle cijfers behalve 0 kunnen beginnen dat je dan 89999999 mogelijkheden hebt. Dat zijn meer dan 5 nummers per inwoner van NL.
Nou heb ik er zelf 4, maar zo'n vaart zal het toch niet lopen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

En je hebt opwaardeerkaarten van € 10 terwijl ze bij de anderen minimaal € 20 zijn. Opwaarderen via de Girofoon kost niets, je belt immers naar de gratis opwaardeerlijn en wordt van daar uit doorverbonden met de Girofoon.

En over die 06-nummers. Je hebt alleen 06-1, 06-2, 06-4 en 06-5 nummers. Sinds kort is er dan ook 06-30. Vodafone en O2 geven iedereen 2 nummers. Naast een gewoon nummer ook een voicemailnummer. Dan gaat 't best hard hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 23:59 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Yup... vooral die prepaid-nummers gaan erg hard... daar verslijt je er zo een paar van.. bovendien komen er telkens nieuwe generaties bellers (en gaan er generaties bellers dood)... dus dat gaat erg hard dan met slechts 5 nummers per persoon.

Heeft T-mobile ook een gratis opwaardeernummer van waaruit je wordt doorverbonden met de girofoon? Want als je de normale gesprekskosten moet gaan betalen met die verrot slome girofoon dan kom je niet bijster ver met je beltegoed...

Verwijderd

Bij T-Mobile is de Girofoon ook gratis. Je belt het normale, gratis opwaardeernummer 1244 en kiest voor opwaarderen via de Girofoon. Helemaal gratis, ook vanuit het buitenland.
Pagina: 1