Toon posts:

192 MB SDram + swapfile + aperture size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik heb net 128 mb'tjes bij de bestaande 64 mb gedouwd en nu vraag ik me af op hoeveel ik mun swapfile mot zettuh in win98..

- Ik las laatst dat je 2,5X je Ram geheugen moet nemen als standaard-grootte voor je swapfile. Dit is toch absoluut niet logisch? Het systeem moet naar mate hij meer ram heeft een grotere swapfile...:?

- Ik las ook ergens dat je vrijwel geen swapfile meer nodig hebt, wanneer je meer dan 256 mb hebt... hoe komt dit dan in 1 keer?? Waarom moet je dan ook niet 2,5X het ram nemen? Vaag hoor..|:(

2) Verder vraag ik me af op hoeveel ik de aperture size moet zetten in de bios. Hij stond op 32 (toen ik dus nog 64MB had)... moet die dan nu op 64 ofzo, of mot ik maar gewoon proberen?

3) Zijn er nog meer afstellingen die ik kan/moet veranderen omdat ik nu meer SDram heb?

Thanx peoplez :)

Bas.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm :P beetje foute forum om dit te vragen ... sorry! :)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Een swap file van 192 is zeker goed, minder niet :)

Aperture weet ik ni zeker, zou het zo laten alsek van jou was.

[zaag mode]
wel dom om nu nog nieuw ram te kopen he, binnenkort ligt een ddrram in de shop
[/zaag mode]

Verwijderd

Als je nu eerst naar accessoires gaat en dan naar system tools en start daar system monitor op .klik op edit en add item .klik op memory manager en klik dan op swap file in use .
Als je dta gedaan hebt laat ht lekker op de achtergrond draaien en ga aan het werk op je computer.draai het zwaarste spel dat je hebt en laat nog wat andere schermen open staan en kijk daarna eens wat het maximale swap geheugen hij heeft gebruikt .als je daar 20-50 Mb bij optelt en dat aantal invult bij minimum en maximum van je virtual memory invult zal je zien dat je genoeg hebt.
Heb het zelf op 150 Mb staan met 128 Mb en dat werkt prima .
Op 100 Mb wil de computer er wel eens mee ophouden .