Asus A7N8X BootBlock bios, maar booten van disk, ho maar!

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik ben ff bezig geweest met de FSB, ging allemaal prima, op 183MHz gezet (heeft eerder al prima gewerkt), maar vanwege wat instabiliteit m'n (PC2700) mem clock even op 83% gezet (153MHz of zoiets), rebooten en pats! Bootlock bios.

Ik heb ff gesearched hier en op de site van BalusC, daar staat dat je met een bootflop er wel weer uit komt, met een nieuwe bios-flash, maar:
Hij zegt: "Detecting floppy drive A medium" er zit een Windows 98 bootflop in, het ledje van mijn floppydrive blijft branden, maar hij boot niks, blijft gewoon zo staan.

Ik heb al de cmos gereset, stroom er een tijdje af gehad, laten afkoelen (niet dat hij erg heet was), helpt niet.
Moet ik misschien een speciaal type floppy hebben, met een bepaalde boot-record ofzo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm, had je mijn site wel helemaal doorgenomen? Kijk eens onderaan de BIOS > Flashen page:
In dit geval heb je een opstartdiskette nodig met daarop de BIOSFILE.BIN en AWDFLASH.EXE. Hierboven staat al beschreven hoe je zo'n diskette moet maken. Het is aanbevelenswaardig dat BIOSFILE.BIN gelijk is aan de originele BIOS, waarvan bekend is dat het correct op de computer heeft gewerkt. Pas met een teksteditor, zoals kladblok, de AUTOEXEC.BAT zodanig aan dat er alléén het volgende regeltje in zit:

AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Duw de floppy in de gleuf en de BootBlock BIOS zal de floppy uitlezen en de commando zoals opgegeven in AUTOEXEC.BAT zal worden uitgevoerd. Als alles goed gaat, dan zie je binnen twee minuten na een herstart vanzelf de herstelde BIOS verschijnen.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, nee sorry, ik was niet verder gekomen dat de introductie 8)7 had ik niet goed gezien, ik ga het nu proberen, maar het rare is wel dat het lijkt of mijn diskette helemaal niet gezien wordt, ik hoor nog niks reutelen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 04-06-2003 21:21 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Dammit, er gebeurt helemaal niks. Die melding blijft braaf in mijn scherm staan, het floppy-ledje blijft continu branden, maar verder niks. Ik heb het precies zo gedaan als de instructies van BalusC.

Ik heb omdebeurt allebei de geheugenmodules eruit gehaald, ik heb er een andere CPU ingedaan (andere snelheid/core ook). Andere floppydrive met ander kabeltje aangesloten.
Nog suggesties pleez?

[ Voor 28% gewijzigd door TheLemon op 04-06-2003 21:20 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nou ja, ik stuur hem morgen maar op naar www.flashbios.org , hopelijk kan die gast hem weer in orde flashen voor me. (@BalusC: is dit geen goed adres voor in de FAQ?)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Weet je zeker dat je de juiste versie van je A7N8X hebt gedownload :?
Die goede revisie en eventueel de juiste FLASH Util :?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ja, zeker de goede bios, ik heb awdflash.exe, vaker succesvol gebruikt op dit mobo, ook met deze bios (1004 voor rev 1.06 non-deluxe)
Maar hij leest echt niks van floppydrive, blijft alleen doelloos spinnen, dus hij komt niet eens toe aan enige actie van die flash-tool.

[ Voor 48% gewijzigd door TheLemon op 04-06-2003 22:23 ]

Verwijderd

floppy drive misschien toevallig stuk, efffe checken....

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nee, lees ff goed, ik heb er al twee geprobeerd die allebei prima werkten voorheen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TheLemon schreef op 04 June 2003 @ 21:20:
Nou ja, ik stuur hem morgen maar op naar www.flashbios.org , hopelijk kan die gast hem weer in orde flashen voor me. (@BalusC: is dit geen goed adres voor in de FAQ?)
Added: http://gathering.tweakers...age/17919687#bioshotflash :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 05-06-2003 08:01 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Je zou nog kunnen proberen om de ingebakken awdflash nog aan de praat te krijgen. Dan moet je na het aanzetten gewoon een paar keer op ALT+F2 drukken. Als je nu een kleine lading geluk hebt dan werkt deze nog wel en kun je daarna alsnog je BIOS flashen.

Verwijderd

Oeps, hetzelfde probleem ...
Vandaag een Barton gehaald, bezig geweest met tweaken, alles ging goed
kreeg hem stabiel op 195 x 11, vervolgens wilde ik enkele casefans aansluiten en case dichtgooien, 2 casefans aangesloten op PWR_FAN1 en CHA_FAN1 (waren 2 outtakes) en vervolgens 1 extra intake rechtstreeks op de voeding, bij opstarten kreeg ik echter :

Award BootBlock BIOS v1.0
BIOS ROM checksum error

Vervolgens gaan rondzoeken op internet en hier, een dopstartdiskette gemaakt onder xp, awdflash.exe en bios 1004 erop gesmeten ... werkte niet,

vervolgens autoexec.bat aangepast en AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP als enige ingeplaatst, opgestart ... werkt niet

proberen op te starten met de insert toets ingehouden ... werkt niet

proberen op te starten met Alt-F2 .... werkt niet

andere geheugen ingestoken ... werkt niet

CPU fan losgekoppeld ... werkt niet

andere fan's zijn sowieso opnieuw losgekoppeld ....

iemand nog een idee ? Ik ken niemand die ook zo'n bord heeft .... (België, Kortrijk)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb een a7n8x deluxe en woon in Oudenaarde.
Maar ik denk dat het veiliger is om je bios op te sturen en te laten flashen, staat in de faq en kost je nog geen 20 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door peke op 18-07-2003 01:43 ]

• ToriHino
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ik heb dus ook precies datzelfde probleem....

Ledje gaat aan, maar floppy toegang ho maar :(

Dit klinkt toch als een probleem voor dit bord als hier al bij een aantal mensen hetzelfde voorkomt :|

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• Gisae
  • Niet online
Ik heb mijn bios nu al 2 keer succesvol geflashed. Meerdere keren bios resetten maakt ook niks uit, alles werkt nog perfect en ook stabiel. Te ver overclokcen e.d. maakt niks uit. Ik denk dat het dan aan de rev ligt. Ik heb zelf rev2 en nu bios 1.005 erop. Het is alleen vaag dat de proc na een bios reset op 2005 is gaan lopen in plaats van 1991 wat hij eerst liep...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

De BIOS opsturen is misschien de gemakkelijkste methode,
maar waaarom hebben ze een bootblock, vragen ze een diskette als het niet werkt ?
Mijn BIOS is corrupt door het aansluiten van een casefan ! Dat zou niet mogen ?

Iemand die erin geslaagd is BootBlock op te lossen met een diskette ?
Welke diskette ? 1440 of 720
Welk OS ? DOS 6, Win 98, Win Me
Welke bestanden ? io.sys, msdos.sys, command.com, autoexec.bat
Inhoud autoexec.bat ?

Echt niemand die dit heeft kunnen oplossen :?

Verwijderd

heb ik ook gehad alleen dan na het verranderen van mn mem timing.... bios is dood... gewoon trug naar de winkel en (in mijn geval) krijg je een nieuwe. En ik kreeg er nog een Rev. 2.00 voor trug terwijl ik een rev.1.06 had _/-\o_
Pagina: 1