[Gf2] Strepen/vreemde dingen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Wyvern
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 09:29
Hallo,

Ik heb net een (merkloze?) GForce 2 64Mb (zonder TV-out) gekregen, die t in zn vorige pc gewoon deed. Maar in de mijne gaat t niet helemaal goed: ik zie alleen maar zooi op mn scherm, ook bij t opstarten, bios enzo is ook 1 grote chaos. 't Windows 98 |:( opstartscherm is heel vaag te herkennen (vooral door de kleurstelling), maar verder bestaat Windows 98 alleen nog maar uit verticale strepen in allerlei leuke kleurtjes. Ik heb de kaart dr een paar keer in en uit gedaan, de huidige NVidia Riva TNT2-Pro AGP 4x 16Mb (met TV-out) er ook tussen door weer teruggezet, die werkt wel (anders zou ik deze post ook niet aant typen zijn). Volgens mij is t beeld wel iedere keer wat anders, als je opnieuw opstart...

Specs: :'( (PIII 733, 128Mb RAM...)

Weet iemand hoe dit komt?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit kunnen artifacts zijn. Voel eens aan de kaart of hij te heet wordt als hij aanstaat.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan zou het beeld niet meteen zo slecht zijn. Lijkt er sterk op dat de kaart brak is (core is vooral verdacht, vanwege die strepen). Zal ie tijdens transport toch niet helemaal goed beschermd zijn geweest :)

Topictitel aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Pollewob op 03-06-2003 21:11 ]

• Wyvern
Hehe, op de fiets met kaart in 1 hand, is dat geen goed transport?

Verwijderd

misschien ook wel statische electriciteit. Er is iig ergens iets niet goed gegaan ;(

Ik denk dat je een nieuwe kan halen.
Je kan nog wel proberen dat ding in een andere PC te prakken, en kijken of hij werkt :)

• Pollewob
  • Niet online
Wyvern schreef op 03 June 2003 @ 21:13:
Hehe, op de fiets met kaart in 1 hand, is dat geen goed transport?
Zonder antistatisch zakje gok ik? Dan is de kans op een dode kaart toch wel redelijk groot.

• Genghis Khan
  • Niet online
Pollewob schreef op 03 June 2003 @ 21:10:
Dan zou het beeld niet meteen zo slecht zijn. Lijkt er sterk op dat de kaart brak is (core is vooral verdacht, vanwege die strepen).
Dan is het misschien een idee om de fan er even af te schroeven en de core schoon te vegen. Desnoods wat nieuwe koelpasta er op.

• Pollewob
  • Niet online
Een brakke kaart fix je niet met betere koeling. Het is waarschijnlijk gewoon het einde.

Test voor de zekerheid nog even in een andere pc, maar veel kans geef ik je niet.

• Wyvern
Koelpasta? Chocolade pasta uit de koelkast? O-)

• Wyvern
Ik zal em morgen misschien wel ff in de 450MHz snelle :+ PC van me oma gooien... met dr 128Mb meer RAM dan ik :(, en dr 3x zo snelle writer... |:(

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv zo kort na elkaar meerdere berichten te plaatsen :)

• Genghis Khan
  • Niet online
Pollewob schreef op 03 juni 2003 @ 21:21:
Een brakke kaart fix je niet met betere koeling. Het is waarschijnlijk gewoon het einde.
Geen betere koeling, maar wie weet wat er allemaal voor stof en andere zooi onder de core zit. Met een soortgelijk probleem was het bij mij gefixt.
Wyvern schreef op 03 June 2003 @ 21:22:
Koelpasta? Chocolade pasta uit de koelkast? O-)
Zoiets :+.

Verwijderd

Jou symptomen komen me, voor zover ik me kan herinneren, nog bekend voor van m'n ati rage pro. En jawel, die was dus brak. Good luck mate...

• Wyvern
W0w dit forum gaat echt snel... ok, weer ontopic, kan t iets met t AGP slot zijn? Ik heb een 4in1 installatie iets van iemand gekregen (jah duidelijk he), maar helpen dat soort dingen niet alleen bij problemen met de kaart in windows? Hij moet bij t opstarten toch gewone DOS-letters kunnen weergeven, zonder iets te installeren?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif *klik*

Zo te zien aan de replies kannik de cooler er beter gewoon afhalen en daar mee gaan spelen...

[ Voor 23% gewijzigd door Wyvern op 03-06-2003 21:38 ]

• Pollewob
  • Niet online
Jep. Als de kaart tijdens nooten al brak beeld geeft kan het niets met stuurprogramma's te maken hebben. Hooguit de bios van de kaart/van het Mobo. En idd zou het AGP slot brak kunnen zijn, maar jij zegt dat die TNT2 het wel ok doet, dus dat lijkt me niet :)

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 13:41

Loki

Jááátôch...

heb je m niet stomtoevallig in je zak laten zitten en ben je toen gaan crossen?

• Wyvern
[op t randje van t topic] Uhm... oh jah... wat STOM van me, jah hij was uit m'n zak gevallen toen ik olie ging verversen... en er was geen wastafel op t crossveldje, dus hebbik em zonder mn handen te wassen in mn kontzak gedaan... en weer gaan crosse =) Maar daar kunnen die dingen tegenwoordig toch wel tegen? [/op t randje van t topic]

• Pollewob
  • Niet online
Voor dit soort onzin is het techgedeelte van GoT niet bedoelt :)

Ontopic weer dus ajb.

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 13:41

Loki

Jááátôch...

sry =)

zou t uitmaken als je je ouwe tnt2 drivers eerst uninstalled voordat je je gf2 eringooit?

• Genghis Khan
  • Niet online
Loki schreef op 03 June 2003 @ 21:50:
sry =)

zou t uitmaken als je je ouwe tnt2 drivers eerst uninstalled voordat je je gf2 eringooit?
Nou, zo'n bizar driverprobleem heb ik nog nooit gezien.

• Pollewob
  • Niet online
Zoals al gezegd, als de kaart tijdens het booten en in de BIOS al erg slecht beeld geeft heeft het niets met drivers te maken :)

Verwijderd

Ditzelfde probleem heb ik ook bij mijn PC die ik als HTPC wil gaan gebruiken.
Die deed het altijd goed met een TNT2, maar daar zat geen TV-Out op. Dus heb ik een vage 4MB PowerColor APG kaart gekocht.

Deze gaat ookal in de BIOS en DOS in de fout. In windows laat hij vlekken enzo achter.
Zou het niet kunnen zijn dat er in de BIOS iets fout staat? Zoals Side-Band Adressing ofzo?

• Wyvern
:?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

staat normaal in je bios.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03
je memory is waarschijnlijk brak heb dit net 2 dagen geleden met me GF4Ti4600 gehad. compleet d00d.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Misschien kunnen je mobo en die kaart het niet zo goed met elkaar vinden. Stop die kaart eens terug bij je vriend (of evt andere comp in de buurt) en kijk of hij daar nog wel werkt :).

tvw

• Wyvern
cHoLeRa, hij doet t dus wel in andere pc's, maar niet in de mijne!

Waar kan ik m'n AGP speed checken? Ik heb nu een Nvidia TNT2-Pro AGP 4x 16MB dr in zitte, kan t zijn dat zo'n kaart op 1x of 2x AGP draait ofzoh? De kaart hoort wel bij m'n pc (HP Pavilion 8720)... dus t lijkt me dat ie gewoon @ 4x AGP draait... In m'n bios kon ik btw niet veel vinden, ik kon maar liefst kiezen tussen 2 dingen: AGP of PCI, verder nix... geen speed ofzoh...

Weet iemand nog andere redenen waarom die kaart t niet doet?
Pagina: 1