Toon posts:

Sitecom WL-18 router in combi met Casema kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Casema broadband kabelabonnement....
Direct aansluiten van PC op de modem (Eurodocsis Motorola wit modem) werkt prima.
Nu wil ik er een Sitecom WL-18 router tussenplaatsen (met wireless optie die op zich werkt, maar ik probeer allereerst de boel met een normale ethernet verbinding aan de praat te krijgen).
DHCP etc. ingesteld, PC kan met de router praten, PPPoE instellingen gedaan op de router, zowel router als modem gereset etc.
Maar GEEN verbinding met internet.

Ik vrees dat dit komt doordat ik nergens de VPN Server heb ingesteld/kunnen instellen op de router (10.255.253.1)? Deze wordt bij 'normaal' dial-up (PC direct aangesloten op de modem) gebruikt.

Wie heeft hier ervaring mee?

thnx,

ajo

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Euhm....

Casema/Wanadoo Cable, EuroDOCSIS, Motorola. Er begint me een lichtje te branden....

Moet jij niet inloggen met L2TP-protocol? Volgens mij ondersteunt de Sitecom WL-018 dat (nog) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Velthuis op 03-06-2003 21:13 ]

Verwijderd

Velthuis schreef op 03 June 2003 @ 21:02:
Euhm....

Casema/Wanadoo Cable, EuroDOCSIS, Motorola. Er begint me een lichtje te branden....

Moet jij niet inloggen met L2TP-protocol? Volgens mij ondersteunt de Sitecom WL-018 dat (nog ) niet.
Dat klopt :) EuroDocsis werkt niet met PPPoE.

Hier: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat je gelijk hebt, L2TP heb ik inderdaad geïnstalleerd op mijn PC's (werkt zonder router ertussen). Sitecom ondersteunt dit inderdaad niet. Heb dus de docu verkeerd begrepen (deze protocollen zeggen me weinig), waarin Casema/Wanadoo gerelateerd werd aan PPPoE, wat wel wordt ondersteund door sitecom.

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand kunnen zeggen of een Draytek Vigor2200WE router een alternatieve oplossing is die zou kunnen werken in combinatie met Motorola kabelmodem en Casema Broadband abonnement? Ik moet mijn sitecom router dan maar verpatsen.

• Velthuis
Kijk eens op de website van Draytek zou ik willen voorstellen...

Verwijderd

Op de site van Casema wordt aangegeven dat de Sitecom WL-18 Router wél gebruikt kan worden icm met Broadband basic... http://eservice.casema.tv...ternetten_in_uw_eige.html

Alleen hoe je't dan in moet stellen hebben ze er maar niet bijgezet.

Op http://www.sitecom.com/userforum_2.php?thread_id=1802 staat e.e.a. over een nieuwe firmware die in BETA zou zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 01:09 ]

• Velthuis
sdnl> Ze zijn bij Sitecom nog bezig inderdaad. Voor de DC-202 werkt het (firmware 1630), maar ik heb nog niet vernomen dat ze ook klaar zijn voor de WL-018. Is wel aanstaande.

Overigens staat in je eigen link naar Casema dat het met de WL-018 niet werkt (een kruis in plaats van een vinkje)!

[ Voor 28% gewijzigd door Velthuis op 18-06-2003 11:59 ]

Verwijderd

Ik heb laatst een wl-018 op een euro-docssis modem (LT2P) van chello aangesloten en werkt perfect.

• Velthuis
Dubbelpost, sorry.

[ Voor 90% gewijzigd door Velthuis op 19-06-2003 13:40 ]

• Velthuis
Jambek2003> Natuurlijk werkt dat perfect, want je gebruikt bij Chello niet het L2TP-protocol om in te loggen! Het Motorola EuroDocsis modem ondersteunt dus meer dan alleen het L2TP-protocol, maar deze laatste wordt door je Sitecom WL-018 (nog) niet ondersteund. Ook bij jou niet dus!

Ik lees net dat Sitecom inmiddels ook firmware voor de WL-018 heeft uitgegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Velthuis op 19-06-2003 13:42 ]

Verwijderd

Is er inmiddels al meer bekend over nieuwe firmware voor de wl-18 die DHCP ondersteund?

Verwijderd

Ik heb begin dit jaar een WL-018 v2 aangesloten op een Casema/Wanadoo aansluiting met COM21 modem en L2TP. Het bleek echter ontzettend instabiel, disconnects elke 2-10 minuten. De helpdesk kon geen andere oplossing geven dan: "het zou moeten werken/ruil de router om". Dat heb ik dan ook gedaan maar dan voor een WRT54G. :P Ik meen me te herinneren dat toen firmware 1005 de nieuwste was voor die Sitecom.
Pagina: 1