Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 20:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
ai das wel een eindje weg vanaf hiermastair schreef op 03 juni 2003 @ 21:19:
in het westland
(mijn eigen ECS is ook in staking gegaan
Verwijderd
Verwijderd
je zal wel geen speciale chiptrekker hebben.mastair schreef op 03 June 2003 @ 21:23:
hoe kan ik de bios eruit halen als ik 'm wil opsturen naar dat FlashBios.org?
ik denk dat je dan het beste met 2 dunne schroevendraaiertjes aan de kopsekanten van de chip voorzichtig er onder wiebelelen en gestaag omhoog wippen/duwen
Verwijderd
Verwijderd
of doneer mij wat euro's voor een nieuwe plank en dan mag je mijn ouwe met werkende bios chip hebbenVerwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:29:
koop gewoon een nieuwezal waarschijnlijk goedkoper zijn.... en die ouwe hang je gewoon aan de muur als versiering
Verwijderd
^^ dat staat hier boven al ergens hoormastair schreef op 03 June 2003 @ 21:33:
als je mij ook kan vertellen hoe ik de bios chip er uit kan halen
Verwijderd
Verwijderd
Als je een Duron CPU hebt en je Frequentie staat op 133 geeft ie ook geen beeld namelijk
Verwijderd
breken?Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:36:
als je echt zo moet gaan breken op je bord dan zou ik er niet eens aan beginnen..... hoop gestres enzo.... kun je je hele mobo niet opsturen? je kan er toch nix mee zonder die chip
wie heeft het over breken?
tis gewoon een chip die in een voetje geklemt zit,
krijg je er zo uit,
sommigen zitten zo slap geklemt dat je ze er zo al uit kan trekken,
Verwijderd
Dus, kan me niet voorstellen dat je hem verkeert geflashed hebt.
Je hebt hem gewoon van http://www.ecsusa.com ?
Verwijderd
mijne komt van ocworkbenchVerwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 21:46:
Ja, voor zover ik weet, word de *.rom file altijd gecontroleerd.
Dus, kan me niet voorstellen dat je hem verkeert geflashed hebt.
Je hebt hem gewoon van http://www.ecsusa.com ?
(hijs uit staking nu
ik dacht dat daar ook ergens iets bijstond
Vervolgens ga je naar iemand met zo'n zelfde bordje heeft en ga je hotflashen.
(wel op eigen risico) !
Misschien dat Wintelco.nl het ook wel wil doen voor een klein prijsje. Zei verkopen veel van die bordjes.
Wel vreemd dat jullie ecs nu als slecht merk uitmaken terwijl je zelf een fout hebt gemaakt.
Ik noem asus toch ook geen slecht merk als ik zelf zo dom ben geweest er een verkeerd bios er op te flashen
Persoonlijk vind ik ecs echt super... Zeer goedkoop, zeer stabiel en lekker snel.
Een nieuw bordje kost trouwens ook geen drol... Dus misschien is dat wat.
Hang iig niet t bordje zomaar aan de muur. Misschien kan je er nog een ander een plezier mee doen.... (Hint hint
[ Voor 16% gewijzigd door jhead22 op 03-06-2003 22:34 ]
webOS all the way!
# Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
# When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.5A
Dit komt van de MSI-site. Ik heb ook gevonden dat het zonder toetsen of met Insert zou moeten werken (vasthouden totdat ie begint met booten van flop)
[ Voor 19% gewijzigd door Hermanvh op 03-06-2003 22:46 ]
webOS all the way!
[ Voor 3% gewijzigd door Valkje op 03-06-2003 22:44 ]
Verwijderd
Morgen komt er iemand langs met een K7S5A-Pro bordje, dus dan weet ik zeker of 't flashen in m'n 841LR lukt...
Met ECS en PCChips moet je altijd opletten, er zijn ondertussen al verschillende K7S5A bordjes uit die alle NIET compatible zijn qua flash-bios maar soms WEL 't zelfde bios-ID hebben!
- K7S5A PCB 1.x of 3.x
- K7S5A PRO PCB 5.0
- K7S5A2 PCB 1.0/1.0A
- K7S5A+ PCB 1.0x
Verwijderd
mijne is totaal niet stablejhead22 schreef op 03 June 2003 @ 22:33:
*schaarmode*
Wel vreemd dat jullie ecs nu als slecht merk uitmaken terwijl je zelf een fout hebt gemaakt.
Ik noem asus toch ook geen slecht merk als ik zelf zo dom ben geweest er een verkeerd bios er op te flashen
Persoonlijk vind ik ecs echt super... Zeer goedkoop, zeer stabiel en lekker snel.
*schaarmode*
XP1800 verdomtt gewoon op 133mhz FSB
Kan inderdaad nog wel even bij jbc kijken.