ecs k7s5a amibios flash fout

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:14
Ik heb mijn ecs k7s5a waarschijnlijk met een verkeerde bios geflashed en nu krijg ik alleen maar zwart beeld. Ik heb ook al geprobeerd terug te flashen door amiboot.rom op diskette te zetten en dan ctrl + home in te drukken maar het mocht niet baten. Heeft iemand nog een oplossing?

Alvast bedankt, Roeland

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je een ander moederbord hebt, dan kun je een poging wagen de BIOS te hotflashen. Zie hiertoe de Search en de Technische PMG FAQ :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ctrl-home heb ik nog nooit van gehoord. Of amiboot.rom goed is weet ik ook niet maar ik heb al wel een keer mijn bios gered nadat ik een foute flash had gedaan. Het enige wat ik hoefde te doen was een diskette met daarop 1 bestand met een bepaalde naam (amiboot.rom zou goed kunnen) erin doen en dan de compu opnieuw aanzetten. Duurt ff, daarna apparaat uitzetten en als het goed is werkt het dan weer. Volgens mij kun je zelfs een willekeurige bios.bin renamen naar ambiboot.rom en die gebruiken.

Verwijderd

en als je de bios reset met je Clear CMOS jumper helpt dat niet?... en anders is er een zaak in nederland waar je je bios chip naar toe kan sturen en die herstellen hem weer hebben ze mij ooit vertelt....... oke ff voor je gezocht en volgens mij gevonden http://www.flashbios.org/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 20:57 ]

• mastair
Heb ik dus nu ook al geprobeerd, maar ik zie geen floppy-activiteit optreden :(

• mastair
ja ik wil het eerst zo mogelijk zelf proberen, anders ben ik 'm weer een tijdje kwijt

Verwijderd

kan ik me voorstellen maar je bios flashen is toch ook het gevaarlijkste wat je met je mobo kan doen?... de kans dat je hem zo weer aan de gang krijgt is volgens mij heel erg klein :? als het je wel lukt heb je geluk... bij mij is het gelukkig altijd nog goed gegaan maar k word er altijd wel zenuwachtig van 8)7

Verwijderd

ik heb 3 van die klote borden :O

k weet niet waar jij ergens woont? :)

• mastair
in het westland

Verwijderd

ai das wel een eindje weg vanaf hier :/

(mijn eigen ECS is ook in staking gegaan :/ zit nu de doos van me ma, Ja! ook met een ECS bord :+ )

• mastair
hoe kan ik de bios eruit halen als ik 'm wil opsturen naar dat FlashBios.org?

Verwijderd

geen idee :| heb me dr niet echt mee bezig gehouden bij mn ECS ..... op mn asus zit een chipje die je er zo uit kan wippen... anders schrijf die gasten ff een mail... desnoods moet je je hele mobo opsturen... zolang het niet duurder is dan 45 euro want dan kan je net zo goed een nieuwe kopen :z

• mastair
38 euro heb je 'm al hoor ;)

Verwijderd

mastair schreef op 03 June 2003 @ 21:23:
hoe kan ik de bios eruit halen als ik 'm wil opsturen naar dat FlashBios.org?
je zal wel geen speciale chiptrekker hebben.
ik denk dat je dan het beste met 2 dunne schroevendraaiertjes aan de kopsekanten van de chip voorzichtig er onder wiebelelen en gestaag omhoog wippen/duwen :)

Verwijderd

mastair schreef op 03 June 2003 @ 21:27:
38 euro heb je 'm al hoor ;)
/me koopt iig geen nieuwe ECS meer :P
als mijne permanent in staking is that is :)

Verwijderd

koop gewoon een nieuwe ;) zal waarschijnlijk goedkoper zijn.... en die ouwe hang je gewoon aan de muur als versiering _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:29:
koop gewoon een nieuwe ;) zal waarschijnlijk goedkoper zijn.... en die ouwe hang je gewoon aan de muur als versiering _/-\o_
of doneer mij wat euro's voor een nieuwe plank en dan mag je mijn ouwe met werkende bios chip hebben :P

Verwijderd

hahaha die mijne doet het nog hoor :P

• mastair
als je mij ook kan vertellen hoe ik de bios chip er uit kan halen

Verwijderd

mastair schreef op 03 June 2003 @ 21:33:
als je mij ook kan vertellen hoe ik de bios chip er uit kan halen
^^ dat staat hier boven al ergens hoor :*

Verwijderd

als je echt zo moet gaan breken op je bord dan zou ik er niet eens aan beginnen..... hoop gestres enzo.... kun je je hele mobo niet opsturen? je kan er toch nix mee zonder die chip

Verwijderd

Heb je nou wel of geen beeld..!?

Als je een Duron CPU hebt en je Frequentie staat op 133 geeft ie ook geen beeld namelijk 8)7 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:36:
als je echt zo moet gaan breken op je bord dan zou ik er niet eens aan beginnen..... hoop gestres enzo.... kun je je hele mobo niet opsturen? je kan er toch nix mee zonder die chip
breken?
wie heeft het over breken?

tis gewoon een chip die in een voetje geklemt zit,

krijg je er zo uit,

sommigen zitten zo slap geklemt dat je ze er zo al uit kan trekken,
:)

• mastair
geen beeld, athlon xp

Verwijderd

Ja, voor zover ik weet, word de *.rom file altijd gecontroleerd.

Dus, kan me niet voorstellen dat je hem verkeert geflashed hebt.
Je hebt hem gewoon van http://www.ecsusa.com ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 21:46:
Ja, voor zover ik weet, word de *.rom file altijd gecontroleerd.

Dus, kan me niet voorstellen dat je hem verkeert geflashed hebt.
Je hebt hem gewoon van http://www.ecsusa.com ?
mijne komt van ocworkbench :+

(hijs uit staking nu :+ )

• mastair
nee van de meuktracker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:02:
[...]

mijne komt van ocworkbench :+

(hijs uit staking nu :+ )
Verklaar je nader..

Ksnap niet wat je bedoeld :/

Verwijderd

k7s5a010724.exe ?
k7s5a010816.exe ?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

kijk eens op http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/

ik dacht dat daar ook ergens iets bijstond

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Haal gewoon je bios chippie eruit met een plat schroeven draaiertje...
Vervolgens ga je naar iemand met zo'n zelfde bordje heeft en ga je hotflashen.
(wel op eigen risico) !

Misschien dat Wintelco.nl het ook wel wil doen voor een klein prijsje. Zei verkopen veel van die bordjes.

Wel vreemd dat jullie ecs nu als slecht merk uitmaken terwijl je zelf een fout hebt gemaakt.
Ik noem asus toch ook geen slecht merk als ik zelf zo dom ben geweest er een verkeerd bios er op te flashen :?

Persoonlijk vind ik ecs echt super... Zeer goedkoop, zeer stabiel en lekker snel.

Een nieuw bordje kost trouwens ook geen drol... Dus misschien is dat wat.
Hang iig niet t bordje zomaar aan de muur. Misschien kan je er nog een ander een plezier mee doen.... (Hint hint :P )

[ Voor 16% gewijzigd door jhead22 op 03-06-2003 22:34 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waarschijnlijk van een floppy geflashed terwijl er nog een hele oude bios opstond? Dan heb je idd een probleem :'( Ik zoek ff manual om m te fixen :)

webOS all the way!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

# Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
# Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
# When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.5A

Dit komt van de MSI-site. Ik heb ook gevonden dat het zonder toetsen of met Insert zou moeten werken (vasthouden totdat ie begint met booten van flop)

[ Voor 19% gewijzigd door Hermanvh op 03-06-2003 22:46 ]

webOS all the way!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:12
Je hebt kans dat ze bij JBC ik de Lier nog zo'n bordje voor je hebben liggen. Ik kan morgen ff voor je kijken. Dan zou je mischien (op eigen risico) het kunnen proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door Valkje op 03-06-2003 22:44 ]

Verwijderd

Als je in de buurt van Woerden woont wil ik 't chippie wel ff voor je hot-flashen. Pas nog ff getest om een ECS K7S5A-chippie op m'n PCChips M841LR te hot-flashen (heeft ook een AMI-bios) en lijkt gelukt te zijn dus...
Morgen komt er iemand langs met een K7S5A-Pro bordje, dus dan weet ik zeker of 't flashen in m'n 841LR lukt...

Met ECS en PCChips moet je altijd opletten, er zijn ondertussen al verschillende K7S5A bordjes uit die alle NIET compatible zijn qua flash-bios maar soms WEL 't zelfde bios-ID hebben!

- K7S5A PCB 1.x of 3.x
- K7S5A PRO PCB 5.0
- K7S5A2 PCB 1.0/1.0A
- K7S5A+ PCB 1.0x

Verwijderd

jhead22 schreef op 03 June 2003 @ 22:33:

*schaarmode*
Wel vreemd dat jullie ecs nu als slecht merk uitmaken terwijl je zelf een fout hebt gemaakt.
Ik noem asus toch ook geen slecht merk als ik zelf zo dom ben geweest er een verkeerd bios er op te flashen :?

Persoonlijk vind ik ecs echt super... Zeer goedkoop, zeer stabiel en lekker snel.
*schaarmode*
mijne is totaal niet stable :/ en 2 bordjes van me maten ook niet :(

XP1800 verdomtt gewoon op 133mhz FSB :/

• mastair
ctrl + insert of alleen insert werkt ook niet.
Kan inderdaad nog wel even bij jbc kijken.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:12
Jbc verkoopt geen ecs meer!
Pagina: 1