Toon posts:

Cs fps en vsync

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe monitor die betere refreshrates aan kan dan mijn oude ( die maar op 60hz op 1024x768 kon draaien ) dus ik denk kijken hoe me cs reageert.. ik spelen.. met vsync aan en nog komt mijn fps niet boven de 60 terwijl als ik vsync uit zet ik gewoon 100 haal dus aan mijn vid card ligt het niet.. en mijn rate staat in windows ook gewoon op 85 wrom in cs en ut dan tog 60 fps met vsync aan? Pls help meh :)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

vsync moet je sowieso uitzetten :P als je hogere refreshrates wil halen ..... met fps_max 199
kan je je fps nog iets omhoog krikken als je dat wil ....

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
maar met vsync loopt het vloeiender bij mij.. zonder vsync schokt het

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is gezichtsbedrog dat het vloeiender lijkt met V-sync aan.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

dan moet je maar accepteren dat hij maar 60 fps haalt ..... want MET vsync aan heeft je monitor maar 60Hz DUS kun je niet meer FPS halen ....

er zijn hier genoeg topics over ..

[search=vsync CS]

... MMORPG Addict.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

boeit toch niet of het bedrog is of neit? zolang het er beter uit ziet is het toch prima?

Check trouwens in-game even op welke refreshrate je monitor staat, ligt denk ik aan je driver instellingen namelijk. Ik ga er even vanuit dat je een nvidia kaart hebt (daar heb je dit veel mee onder opengl), dan even nvrefresh tool downloaden en je refreshrates optimaal instellen. Dan draait ie altijd netjes op de max van je monitor op elke resolutie.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Sick Nick schreef op 03 June 2003 @ 20:20:
boeit toch niet of het bedrog is of neit? zolang het er beter uit ziet is het toch prima?

Check trouwens in-game even op welke refreshrate je monitor staat, ligt denk ik aan je driver instellingen namelijk. Ik ga er even vanuit dat je een nvidia kaart hebt (daar heb je dit veel mee onder opengl), dan even nvrefresh tool downloaden en je refreshrates optimaal instellen. Dan draait ie altijd netjes op de max van je monitor op elke resolutie.
dat klopt niet ... vsync heeft nix te maken met de refreshfix voor Nvidia

... MMORPG Addict.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

CRiMiNaL schreef op 03 June 2003 @ 20:21:
[...]

dat klopt niet ... vsync heeft nix te maken met de refreshfix voor Nvidia
Vsync locked het aantal fps aan de refreshrate van je monitor in een bepaalde modus, en als je drivers zeggen dat je monitor in 1024*786 slechts op 60 hz mag draaien zal de vsync dus de zooi op 60 fps zetten. Echter, staat er in je drivers dat je monitor netjes 100 hz aan kan zal je met vsync dus op 100 fps draaien (elk modern systeem trekt dat in cs wel :p )

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

jah ... maar aan meer FPS dan je refreshrate heb je nix ... :D want je Videokaart kan wel 100 plaatjes per seconde renderen ... als je monitor er maar 60 per seconde weergeeft dan heb je aan de overige 40 toch nix ...

... MMORPG Addict.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

en wat doet refreshfix? juist, er voor zorgen dat z'n monitor netjes 85 hz laten weergeven ipv 60 ;)
Hij heeft een nieuwe die dat dus wel aan kan, maar de instellingen van de driver staan dus nog op de oude die de max bij 60 heeft. Dus even met refreshfix goed zetten ;)

Verwijderd

vsync zorgt ervoor dat je monitor gelijkmatig refreshed ipv stukken (delen)

Verwijderd

Het verschil tussen vsync en zonder merk je echt wel. Daarnaast moet je gewoon de nvidia refreshrate fix halen, dan heb je dus een hogere refreshrate.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:41
Zie alles hierboven.

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.