• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een MD 7425 Camera van de Aldi. Dit is de laatste 4.1Megapixel camera die ze bij de aldi hebben verkocht.

Nou heb ik het flash kaartje geformatteerd en nou start de camera niet meer op. Als ik hem aanzet krijg ik wel beeld op de bovenste display (Aan de bovenkant van de camera) maar dan doet hij verder niets meer. De lens gaat er niet uit niets.

Als ik de camera aan zet zonder het kaartje werkt hij prima. De computer ziet de camera ook niet omdat er geen kaartje in zit. Normaal ziet de computer de camera als een verwisselbare hardeschijf. Zonder kaartje dus geen schijf. Iemand een idee.. want ik denk dat het kaartje niet meer werkt of dat de format het kaartje verkeerd ingedeeld heeft. Iemand een oplossing? ervaring ?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe heb je de Flashcard geformatteerd? In de camera zelf?

• _Guevara_
nee via de computer.. maar nam aan dat dat geen probleem was

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

probeer hem eens opnieuw te formateren in je computer. Meschien dat er iets mis is gegaan tijdens het formateren en doet het gewoon weer als ie opnieuw geformateerd word. En anders zal je meschien een nieuw kaartje moeten kopen.

• _Guevara_
euh ik kan hem niet opnieuw formatteren in de computer omdat de computer hem niet meer ziet. Dit heb ik ook in mijn post vermeld.

Verwijderd

_Guevara_ schreef op 03 June 2003 @ 20:28:
nee via de computer.. maar nam aan dat dat geen probleem was
In principe niet.. maar wel als je 't verkeerde filesystem kiest....

Voor flashcards moet je in principe altijd FAT16 kiezen... maar als je in de Explorer gaat formateren, kiest hij standaard FAT32... oppassen dus.

Nu zijn er camera's die daar geen problemen mee hebben (Canon Powershot A60/A70 hebben er geen probs mee) maar er zijn genoeg camera's die dat wel hebben. Je Aldi Cam is daar waarschijnlijk één van.

Ik vermoed ook dat de camera geprobeert heeft naar de flashcard, en daarmee effectief 't filesysteem verneuckt heeft :/ (en vandaar dat Explorer 'm niet meer herkent)

Mocht je XP/W2K of een andere recente smaak van een NT OS draaien, dan kan je via schijf beheer / Disk Management vast nog wel een format forceren, door desnoods eerst de corrupte partitie te wissen.

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

_Guevara_ schreef op 03 June 2003 @ 20:02:
Als ik de camera aan zet zonder het kaartje werkt hij prima.
Het is maar een vraag hoor, maar doet hij het ook niet meer als je hem voordat je hem aanzet al in de (S)-mode zet ???
Dus kaart erin --> camera op (S) --> aanzetten en 'Formaat'

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• _Guevara_
Maroesjk.... nee dan wil hij ook niet werken... en HedKandi.. bedankt voor je post.. hier heb ik wat aan.
Alleen het probleem is dat de computer de camera niet ziet ik kan dus de "schijf" ook niet zien in de disk administrator. maar ik denk dat ik deze kaart wel in een andere camera ga steken om te kijken of ik hem dan weer aan de praat kan krijgen.

Ik ken wel iemand met een Canon A70 en misschien ook wel iemand met een card reader.!
Pagina: 1