[WLAN] chello i-net delen via router

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
ik heb weer eens wat gevonden in een doos op het werk .
een CISCO systems 350 series PCI Wireless LAN adapter .

Afbeeldingslocatie: http://service.pcconnection.com/images/inhouse/230613.jpg

nu heb ik hier een mooie IBM server staan die mijn Chello internet aansluiting deelt .
maar ik heb ook nog een laptop waar een Toshiba Wireless LAN mini PCI card in zit .

is het mogelijk om met die CISCO kaart een klein WLANnetje aan te leggen zodat ik strax buiten draadloos kan internetten ?
of moet er dan echt een Acces point worden aangeschaft ?

iemand die me de goede richting op kan helpen ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat je wil kan zeker.
je moet beide kaartjes in de adhoc modus zetten, dan moet het wel lukken denk ik
(waarschijnlijk staat er hier wel iets over inde manuals)

• talin
na een avondje zoeken bootten en bridgen , ben ik nog niet echt verder gekomen .

ik heb dus een aparte pc staan die mn chello verbinding routert d.m.v. 2 netwerkkaartjes
1 is i-net verbinding en 1 is LAN verbinding direct naar switch .
vanaf daar gaan alle verbindingen naar mn pc's

ik heb dat CISCO kaartje in die router gedaan en een bridge proberen te maken tussen de LAN verbinding en de wireless .

die bridge geeft aan dat er een netwerkkabel niet is aangesloten :?

ook als ik : "verbinding met draadloos netwerk maken" gebruik en de peer to peer optie gebruik krijg ik een explorer.exe fout .

wat ie wel doet na de foutmelding is heel even status : netwerkverbinding : signaalsterkte :
weergeven , maar daar blijft het bij .

de laptop krijgt geen verbinding .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
je moet sowieso eerst zorgen dat je de server/router kant in orde heb voordat je aan de client (laptop) kant kan werken.

Als je die bridge weglaat, kan je dan zien of je een "netwerkverbinding" tot stand krijgt?
Zegt hij dan dat de bekabeling erin zit? Of werkt dat niet zo met wlan?

• talin
Avenger schreef op 03 juni 2003 @ 22:46:
je moet sowieso eerst zorgen dat je de server/router kant in orde heb voordat je aan de client (laptop) kant kan werken.

Als je die bridge weglaat, kan je dan zien of je een "netwerkverbinding" tot stand krijgt?
Zegt hij dan dat de bekabeling erin zit? Of werkt dat niet zo met wlan?
router werkt normaal met mijn LAN wel .

zou het kunnen zijn dat deze kaart die ik hier heb alleen kan ontvangen en niet als " verzend " kaart kan werken ?

dus die kaart ook niet mijn internet verbinding kan WLAN routeren ? ( naar mijn laptop )

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
de laatste optie die je geeft kan echt niet.
Zon wifi kaartje moet zowel kunnen ontvangen en verzenden

Probeer eens om je @home netwerk kaart eruit te trekken, en dan kijken of je het voor elkaar krijgt om een verbinding te maken met je PC-Laptop, Check ook of je daadwerkelijk iets kan oversturen (ping)
Nadat dit werkt kan je pas weer verder.

Je moet allebei de kaartjes in peer-to-peer /ad-hoc modus zetten.

Als het dan nog niet werkt, probeer dan eens van iemand een wifi kaartje te lenen, het zou kunnen dat 1 van de kaartjes kapot is...
Pagina: 1