Ik ben niet erg goed bekend met printerproblemen. Het betreft een vrij oude Canon BubbleJet Color printer (BJC-250) van mijn huisgenoot. Het probleem is begonnen na een herinstallatie van het operating system (winME).
Wat de printer nu doet: Een opdracht wordt in de printertaken wachtrij gezet. Vervolgens wordt er een signaal naar de printer gestuurd. Deze geeft een paar zoem-geluiden, maar begint niet met printen. Bij de laatste drivers die ik heb geinstalleerd krijg ik een waarschuwing dat de driver de inktcardridge niet kan uitlezen. Deze kan ik negeren, maar nog steeds gebeurd er niets.
Tot nu toe heb ik alle mij logisch toelijkende dingen geprobeerd:
Ik heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen controleren / instellen. Wie biedt hulp?
Wat de printer nu doet: Een opdracht wordt in de printertaken wachtrij gezet. Vervolgens wordt er een signaal naar de printer gestuurd. Deze geeft een paar zoem-geluiden, maar begint niet met printen. Bij de laatste drivers die ik heb geinstalleerd krijg ik een waarschuwing dat de driver de inktcardridge niet kan uitlezen. Deze kan ik negeren, maar nog steeds gebeurd er niets.
Tot nu toe heb ik alle mij logisch toelijkende dingen geprobeerd:
- printerkabels controleren.
Zowel stroom als datakabel losgekoppeld, aangekoppeld en nogmaals gecontroleerd. Een signaal lijkt wel bij de printer te komen. - drivers updaten.
Ik heb het eerst een keer geprobeerd door de originele drivers van diskette te halen en te herinstalleren. Dit had geen effect op het reageren van de printer - alternatieve LPT protocollen geprobeerd (ik ga er tenminste van uit dat het protocollen zijn), vanuit de bios.
Voor de printer kan ik SPP, EPP, ECP en ECP + EPP instellen. Bij EPP moet ik een versie opgeven (1.7 of 1.9) en bij ECP moet ik een DMA invullen (1 of 3). Bij ECP + EPP moet ik beiden invullen. Ik heb volgens mij elke combinatie nu geprobeerd. - andere manieren van printen gebruiken.
Via een dosprompt kun je printen via "copy con lpt1". Een opdracht die op deze manier is opgestart komt op dezelfde manier in de wachtrij en kan vervolgens ook niet worden afgedrukt.
Ik heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen controleren / instellen. Wie biedt hulp?
[ Voor 6% gewijzigd door SilentStorm op 03-06-2003 19:55 . Reden: typo's / layout ]
Localhost is where the heart is