HDD tik zo nu en dan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47
Af en toe hoor ik ut m'n pc tikjes komen, dit lijkt mij de HDD te zijn.

Kan dit komen door de hitte, schijf is net een week oud?

Tis trouwens een WD 120GB 8mb cache schijf.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Phydomir schreef op 03 June 2003 @ 18:30:
Lijkt het zo of weet je het zeker? (da's wel ff belangkrijk zeg maar.. )

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 03-06-2003 18:32 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
trouwens.. volgens mij is dat wel 1 van de belangrijkste details hoor :p

Naja.. mijn ibm tikt ook wel eens... niks aan de hand verder tot nu toe (en hij tikt al best lang :))

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 09:16

casemodder

--->

Kan dit komen door de hitte,
Koel je de hdd wel met een paar fannetjes?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Kan dit komen door de hitte, schijf is net een week oud?

dan wil ie aandacht, als je em ff knuffelt issie weer stil O+ (denk wel om je anti-statisch bandje) !!!!!!!

het "schijnt" onschadelijk te zijn, een vriend van mij heeft het ook bij zijn WD maar die gaat nu al 5 maanden mee ....

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn 80 GB WD maakt sinds ik hem heb ook zo nu en dan vreende tikjes, maar ik heb nog geen enkele aanwijzing dat dit een probleem zou kunnen zijn: schijfcontroles geven geen problemen aan. Ik raad je aan om eens de data lifeguard tools van WD te downloaden en je schijf aan een uitgebreide controle te onderwerpen, dan weet je tenminste of er iets aan de hand is.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
het tikken van Hd's heb ik zéér slechte ervaringen mee, ze hielden er allemaal na een tijdje mee op, dus als ik jou was zou ik ff een backup maken.
Naja.. mijn ibm tikt ook wel eens... niks aan de hand verder tot nu toe (en hij tikt al best lang )
tja, zoals bij Devian heb je ook kans dat het niks is, dus wacht maar ff af, maar maak wel een backup!!

voor de rest is er in de search veel te vinden over tikkende HD's, dus kijk daar ook ff

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Je HD zal er over een tijdje wel mee kappen denk ik. Tikkende HD is nooit goed natuurlijk. Kwestie van garantie gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Godjira op 03-06-2003 18:40 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Ik heb 2 tikkende IBM(GXP120) schijven :D van 80 gig doen dat al 8 maanden en nog steeds niet uitgevallen. 8) De tik is trouwens om de twee uur ofzo maar ze doen het alle twee dus ik ga bijna denken dat het zo hoort :7

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met die schijf. Bij mij was een losse voedingsstekker waarschijnlijk het probleem. Bij het aanraken van de voedingsdraden naar de Harddisk, begon de schijf te tikken. Of dit nu lag aan een te lichte voeding of aan de draden/stekker laat ik even in het midden. Ik heb ondertussen een zwaardere voeding gekocht en de oude voeding voor ander "lichter" systeem gebruikt. Met de nieuwe voeding was bij mij het probleem opgelost.
Het kan natuurlijk ook een HD zijn die bezig is om dood te gaan. Maak voor de zekerheid even backup van je belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
HD'S Gaan volgens mij niet zo snel kapot. Ik zou hem eerst ff goed testen. Maar wel ff backupen. Zeker de voedingsstekker. Is het volgens mij vaak geweest.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDD gewoon even een backupje maken, maar hoe zit dat nu met een laptopdrive

Mn portege 3010ct maakt ook een tikje, na elke activiteit even een seconde rust, en dan een zachte tik (zachter dan hd activiteit), is dit ook schadelijk of is dit de parkeerstand van de hd. Ik had hem al willen vervangen voor een grotere, maar voor zon platte portege kan ik moeilijk een passende hd te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik zal eens een ander voeding stekkertje erin proppen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

die van mij zijn nu 2x te heet geweest. dan tikken ze niet echt meer, maar maken ze meer klonk en ratel geluiden. na een kwartierje afkoelen starten ze gewoon weer op.

ze gaan iig niet zo snel meer stuk

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1