Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar het antwoord op een simpele vraag (denk ik
) .. ik heb een ER diagram gemaakt, waarin een stukje zit dat er als volgt uit ziet:
een entiteit Recencist, met de attributen recensistnr (PK), naam, en adres.
een tweede entiteit genaamd Website met de attributen home_url (PK), en naam.
Tussen deze zit een relatie genaamd Werkt_voor. Iedere Recencist werkt precies voor 1 Website, en iedere Website heeft minstends 1 Recensist. Ik heb hier de volgende SQL bij gemaakt:
Dit zou volgens mij goed werken als een Website 0 tot n Recencisten zou hebben, maar dus niet wanneer het minstends 1 website moet hebben. Mijn vraag is nu hoe ik dit wel kan oplossen. Een aparte tabel maken voor de relatie? Of is het ook mogelijk op deze manier met wat aanpassingen? Kan deze specifieke situatie nergens vinden in mijn boek, en ook na een lange zoektocht op internet nog geen resultaat. Alvast bedankt.
een entiteit Recencist, met de attributen recensistnr (PK), naam, en adres.
een tweede entiteit genaamd Website met de attributen home_url (PK), en naam.
Tussen deze zit een relatie genaamd Werkt_voor. Iedere Recencist werkt precies voor 1 Website, en iedere Website heeft minstends 1 Recensist. Ik heb hier de volgende SQL bij gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CREATE TABLE Recencist ( recencistnr INTEGER,
naam CHAR(30),
adres CHAR(70),
home_url CHAR(50) NOT NULL,
PRIMARY KEY (recencistnr),
FOREIGN KEY (websitenr) REFERENCES Website )
CREATE TABLE Website ( home_url CHAR(50),
naam CHAR(30),
PRIMARY KEY (home_url) ) |
Dit zou volgens mij goed werken als een Website 0 tot n Recencisten zou hebben, maar dus niet wanneer het minstends 1 website moet hebben. Mijn vraag is nu hoe ik dit wel kan oplossen. Een aparte tabel maken voor de relatie? Of is het ook mogelijk op deze manier met wat aanpassingen? Kan deze specifieke situatie nergens vinden in mijn boek, en ook na een lange zoektocht op internet nog geen resultaat. Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 03-06-2003 18:20 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.