Toon posts:

[WinME] Geen bootdevice na upgrade*

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een paar dagen geleden mijn pc helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, een geode training voor mijzelf.. want ik ga over ongeveer een week mijn pc upgraden....

maarja, toen ik hem weer helemaal in elkaar had en ik hem op wilde starten vermeld hij na het beginscherm in dos (met die gegevens over geheugen test en wat de eerste en tweede slave is) dat hij een boot disk nodig heeft.

maar ik weet dat windows er nog op staat... ik heb vel verstand van computers maar ik weet niks van bestanden van windows ect..

nu is mijn vraag: moet ik windows helemaal opnieuw installeren of kan ik op een andere manier weer in mijn windows ME komen ?

Moet dat (ook) na een pc upgrade?

AUB uitgebreid uitleggen... hartelijk dank :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kun je uberhaupt je harddisk bereiken? Wordt hij wel gedetecteerd door het systeem?

Titel iets aangepast en duidelijker gemaakt, gaarne volgende keer zelf het OS vermelden in de titel.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

dit heeft helemaal nix te maken met Windows ... dus je zit ook in het verkeerde forum. dus mayb kan een liev modje em ff moven.

Anyway .. ontopic :
Waarschijnlijk heb je een HD anders aangesloten dan ie eerst zat, in het begin scherm wat jij bedoelt wat dus ABSOLUUT geen dos is kun je ook de bios-setup in. Kijk in de bios-setup naar je boot-order instellingen ... en stel em in dat ie als eerste van je hd boot. werkt dit nog niet, dan is je bootsector van je hd waarschijnlijk naar z'n grootje.

NA een pc upgrade is het altijd aan te raden windows opnieuw te installeren. Dit i.v.m hardware drivers en aanpassingen ect.

... MMORPG Addict.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je hebt hem uit elkaart gehaald zeg je :)
dus ik zou de ide kabels nog maar eens nalopen en goed aandrukken.
dan zou ik in de bios kijken of de hard disk er nog instaat, anders ff laten zoeken naar je hd.

ligt eraan wat je gaat upgraden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hardeschijf: No problemo
CPU: Meestal No problemo
Geheugen: No problemo
Moederbord: Big Problemo :P
Videokaart: Ligt eraan :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Check anders ff of je de apparaten nog steeds aan dezelfde kabels hebt. Als je bijvoorbeeld eerst je CD-Rom speler op Secondary Master had hangen en nu als Slave achter de harddisk dan moet je wel opletten dat ze niet alle2 op Master ingesteld staan, want dan ziettie er of geen of 1 van de 2 apparaten.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:51
chucky666 schreef op 03 June 2003 @ 18:19:
je hebt hem uit elkaart gehaald zeg je :)
dus ik zou de ide kabels nog maar eens nalopen en goed aandrukken.
dan zou ik in de bios kijken of de hard disk er nog instaat, anders ff laten zoeken naar je hd.

ligt eraan wat je gaat upgraden ;)
yup, als je mobo en processor gaat veranderen dan opnieuw installen.
Anders krijg je het probleem dat je windhoos niet meer blij is.
Vriend van me heeft dat gehad.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... hoe dan ook, het lijkt mij inderdaad geen windows probleem. Het probleem wat je hebt lijkt mij meer bij je aansluiting van je harddisk te liggen. Of je hebt het in je bios verkeerd staan. Maar aangezien je je PC gedemonteerd hebt lijkt mij het eerste scenario het meest denkbaar.

En wat betreft het upgraden: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

Daar kun je je vragen kwijt m.b.t. hoe en wat te upgraden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.