Computer start niet meer op, BIOS geeft piep signalen

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 19:25
Hoi,

Van de ene op de andere dag starte mijn pc niet meer op, hji gaat wel aan, maar krijg geen beeld, en de pc speaker piept onophoudelijk, dus; pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep etc.

Mijn specs:

Asus TUVX4 Mobo (Phoenix BIOS, gekeken op hun site, werd niet veel wijzer uit hun "piepjes-error-overzicht")
Celeron 1000
384 Mb (andere reepjes geprobeerd, zelfde verhaal)
TNT 2 M64 (andere videokaart geprobeerd (PCI) -same-
SB Live 128
Realtek 8139 NIC.

Kheb ook al geprobeerd alles eruit te halen (kaarten enzo) en alleen cpu, ram en vga dr in, maar nog steeds blijft hij piepen. Ook heb ik de CPU koeler en koelblok dr af gehaald maar de CPU oogt intact.

iemand idee?

Ontspan.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kijk eens in je boekje wat deze code betekend :),

anders kan je op de site van Asus kijken :)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

nutteloze opmerking weg

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 03-06-2003 20:21 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AMD_er schreef op 03 June 2003 @ 18:00:
kijk eens in je boekje wat deze code betekend :),

anders kan je op de site van Asus kijken :)
Hij had al op de site gekeken daarvoor.
Maar wat was de conclusie wat het betekende?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
klinkt als kortsluiting.. je kan proberen even je mobo deruit te halen en zonder kast te draaien. En anders even een andere vid. kaart proberen.

[ Voor 71% gewijzigd door sarcast op 03-06-2003 18:20 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 11:45
Magnolia schreef op 03 June 2003 @ 17:56:
Hoi,

Van de ene op de andere dag starte mijn pc niet meer op, hji gaat wel aan, maar krijg geen beeld, en de pc speaker piept onophoudelijk, dus; pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep etc.
Dit klinkt als een geheugen-probleem. Kan je misschien je geheugen testen of er even ander geheugen in zetten?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

heb je al je kaarten die in je pc steken eens eruit gehaald en eens schoongeveegt, en daarna teruggestoken en dan nog eens geprobeert ?(sorry voor de zoveel "en"'s)

Verwijderd

Ok quote uit manual:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Long beeps in an endless loop       No DRAM install or detected

One long beep followed by       Videocard not found or video card
three short beeps           memory bad

High frequency beeps when       CPU overheated
system is working           System running at a lower frequency

Ok, quote uit de vraag:
pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep <1sec pause> pieeep etc.
/me vergelijkt die met onderstaande:

code:
1
Long beeps in an endless loop       No DRAM install or detected

Klinkt duz inderdaad als een geheugen probleem,... (geen geheugen erin is ook een probleem, duz even op zoek naar een andere module ;))
offtopic:
Tis geen TUVX4, maar een TUV4X

Verwijderd

heb je naast andere reepjes ook andere slots geprobeerd. Of als je heel veel reepjes hebt proberen met maar één reepje, en dan met dat ene reepje alle slots aflopen.

Verwijderd

Reset eens je BIOS, via de jumpers op je mobo. Staat wel in de handleiding.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 20:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit graag lezen eer je post :) >> Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Daarin staat wat de piepjes betekeken. Geheugenprobleem dus, maar aangezien je al diverse reepjes hebt geprobeerd, dan zou ik toch de mobo verdenken (of de reepjes moeten allemaal slecht cq incompatible zijn). Post eens de volledige specs van de reepjes :)

Verwijderd

Probeer tijdens opstarten eens snel een paar keer op Insert te drukken of anders je BIOS te resetten door het umpertje meestal linksonder ergens op e mobo te verzetten
Pagina: 1