Toon posts:

dnetc en XP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort dnetc (rc5-72) op XP draaien (voorheen win2k).
Dit ging hardstikke goed maar sindskort reboot mijn XP telkens als ik een dnetc aanzet. Dit gebeurd dan nadat er ongeveer een pakket af is (10-20 minuten).

Hoogst irritant, voor het gebruik van de pc maar vooral voor de performance van mijn }:O

Asus Probe komt niet in de buurt van zijn maximum temp.
In de Bios zijn de temps ook verre van kritiek.

Waar kan dit aan liggen? Is er (na een update) misschien iets in geslopen dat ervoor zorgt dat de pc reboot wanneer hij tezwaar werkt (blijft toch keurig 100%, wil wel hoger, maar kan niet >:) )?

mvgr, een }:O in nood

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet hem eens op default speed en probeer het dan nog eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is nooit een probleem geweest. Zeker niet omdat ik een week geleden nog wel braaf kon grazen.

De OC is zo minimaal (nog gelocked :| ) dat het niet moet schelen.
Koeling is ook inorde: WhisperRock III en 4 casefans (2in,2out) en voedingfan (1out)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 14:30
Als je proc gelocked is, is het een pala. En voor een pala is een OC van 100Mhz miscchien toch wat te veel.

Klok het ding gewoon ff terug, proberen kan geen kwaad :).

tvw

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Kan de voeding zijn.
Had ik ook laatst met een pc op het werk.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is aardig stabiel. Er is niks bij gekomen ook.

Zal hem binnekort even terug clocken hoewel ik het vreemd vind. Hij draait al een half jaar zo onder win2k en een paar weken onder xp en nu kan het opeens niet meer?

• Loco-Motiv
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

VCore te laag misschien? (enige wat in mij opkomt)

last.fm

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een pc bij mij thuis begint nu ook af en toe te resetten, komt omdat de voeding te zwak is. Normaal gaat het wel, maar als het hier binnen richting de 30 graden gaat trekt ie het soms niet meer. Misschien heb jij hetzelfde probleem?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik erg raar vinden. Vorig jaar zomer was het veel warmer. Heb die kast nog niet zolang (Aopen), zou die voeding nou al kapot gaan dan?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 19:07
zoek is op reboot on failure bij help. en zet dat is uit. Kijk is wat er dan gebeurt.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:13

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Het klinkt inderdaad als een voeding probleem.
Zelf draai ik de dnetc client op diverse pc's met Win XP pro erop, maar op geen enkele heb ik problemen.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste controleren of het aan de voeding ligt?

AsusProbe meet de volgende waardes:

+12v 12.064v
+5v 4.811v
+3.3v 3.296v

Deze waardes veranderen af en toe, maar dat is volgens mij normaal. Zie ik eigenlijk wel bij elke pc

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 23:19:
Zou ik erg raar vinden. Vorig jaar zomer was het veel warmer. Heb die kast nog niet zolang (Aopen), zou die voeding nou al kapot gaan dan?
Ik heb ook een Aopen voeding. Met opstarten geeft ie regelmatig problemen(cold boot), maar eenmaal draaiende waren er geen stabiliteitsproblemen. Tot het een paar dagen terug zo warm werd, toen begon hij af en toe te resetten.
Ik neem aan dat je in het afgelopen jaar wel het één en ander aan je systeem veranderd hebt?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

het zelfde probleem komt bij mij ook voor pc reboot sinds een week of 2 zomaar. en daarvoor draaide hij al een lange periode perfect. en het zelfde komt ook voor bij een maat van mij. (het enige wat er de laatste 2 weken op is gekomen is een update van microsoft) dus denk dat daar een probleem mee kan zijn (hij schiet aardig in de stress als ik wil afsluiten dan sluit xp voor mij eerst "next automatic update af" alle andere xp pc's die ik thuis heb hebben dit probleem niet. maar heb daar de update ook nog niet opgezet.

gegevens: amd - xp2000

• Loco-Motiv
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 08:32:
Hoe kan ik het beste controleren of het aan de voeding ligt?

AsusProbe meet de volgende waardes:

+12v 12.064v
+5v 4.811v
+3.3v 3.296v

Deze waardes veranderen af en toe, maar dat is volgens mij normaal. Zie ik eigenlijk wel bij elke pc
En je VCore?
(bij mij zorgde een te lage VCore voor een rebootende pc. Ik wilde die VCore zo laag mogelijk hebben, anders werd mijn Tunderbird wat warmpjes ;))

last.fm

Verwijderd

het zelfde probleem komt bij mij ook voor pc reboot sinds een week of 2 zomaar. en daarvoor draaide hij al een lange periode perfect. en het zelfde komt ook voor bij een maat van mij. (het enige wat er de laatste 2 weken op is gekomen is een update van microsoft) dus denk dat daar een probleem mee kan zijn (hij schiet aardig in de stress als ik wil afsluiten dan sluit xp voor mij eerst "next automatic update af" alle andere xp pc's die ik thuis heb hebben dit probleem niet. maar heb daar de update ook nog niet opgezet.

Een maat van mij had dus het zelfde en heeft dus alles geformateerd en het werkte goed tot hij de updates binnen had gehaald. Toeval??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus ook te denken aan een Microsoft Update.
Het probleem is echter : hoe ga je dit aanpakken?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

het enigste wat ik helaas genoeg kan bedenken is het opnieuw installeren van Windows XP, want zover ik weet kan je geen updates ongedaan maken... Sorry maar helaas

Signature

Verwijderd

Topicstarter
maar als je niet weet welke update problemen geeft, heb je hem straks weer te pakken. Daar schiet je niks mee op.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Tenzij M$ die zelf ook geconcludeerd heeft en de betreffende update aangepast dan wel verwijderd heeft. Laatst was er toch ook met een update een probleem?! Die zorgde ervoor dat je helemaal niet meer op inet kon...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het vinkie "opnieuw opstarten na fout" uitgezet en hij draait nog keurig. Heb zelfs nog geen fout voorbij zien komen en heb wel alweer 15 pakketten gedaan.

Hopelijk blijft het goed gaan want mijn bijdrage was de laatste tijd schandalig!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Waar staat dat vinkje precies?

Verwijderd

Topicstarter
eigenschappen van 'deze computer'->geavanceerd

Dan bij 'opstart- en herstelinstellingen', en dan onder het kopje 'Systeemfouten'

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. vananacht is mijn pc weer vastgelopen.
Omdat hij niet automatisch reboot, krijg ik nu een blauw scherm en moet ik zelf rebooten. Heb ik dus ook niet veel aan.

Zelfde error, nog steeds geen oplossing :(

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Heel stom voorstel misschien, maar heb je al geprobeerd ff een andere harddisk eraan te hangen met een schone installatie?
Ik heb/had een soortgelijk probleem en heel vaak blijkt het software te zijn...

Pagina: 1