Toon posts:

Comp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds korte tijd dat de computer niet meer opstart. Ik zet de computer aan, zie de info van de videokaart, dan blijft dit nog even staan. Daarna wordt het beeld zwart en gebeurt niks meer.

Na enige tips probeerde ik mijn systeem te 'strippen' (alleen mobo, geheugen, cpu, videokaart) maar nog steeds hetzelfde.

Ik hoor geen piepjes. Zelfs het bios komt niet in beeld.

Weet iemand wat er mis kan zijn? Ik kom er niet uit.

Wat meer info:

MSI KT7 PRO 2A
duron 800
512 mb ram (2 van 256 geloof ik)
230 watt voeding
2 hd's
dvdrom
cd brander

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb je de laatste tijd wat veranderd kwa hardware op je pc :?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Probeer es elk van de 2 geheugenreepjes apart, of heb je dat al gedaan?

en probeer de bios es te resetten

[ Voor 21% gewijzigd door Sappie op 03-06-2003 17:48 ]

Specs | Audioscrobbler

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Probeer eens een ATX-reset, dat doe je door de powercable ff uit je voeding te halen, en dan de powerknop ff indrukken. dan weer de kabel dr in en kijken of ie nu wel gewoon op wil starten. Suc6

MacBook Pro 14" 2021

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Weetje misschien hoe warm je processor is?

Verwijderd

Topicstarter
- Ik weet niet hoe warm die is

- geheugen reepjes apart heb ik geprobeerd, zelfde

- enige wat ik pas geleden heb gedaan, is een usb webcam van een kennis ff uitproberen

- volgens de diagnostic led'tjes zouden de mogelijke oorzaken kunnen zijn:

1) hangt bij: System power on >>mogelijke oorzaak>> processor maybe kapot
2) hangt bij: Processor initializing >>mogelijke oorzaak>> vraag retailer???

cpu maybe overleden? vaag dat dat zo plotseling gebeurd, heb al meer dan 2 jaar geen problemen gehad

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde moederbord gehad, ook ik kon uit die diagnose ledjes niet veel wijs worden omdat die elke keer wat anders aangaven. Uiteindelijk bleek dat een aantal condensatoren was gaan lekken, en dat dus 't mobo overleden was.

Verwijderd

het is bekent dat deze mobo's het meestal niet langer volhouden dan 1 a 2 jaar. Ik had er ook 1. Na de garantie ging die van mij kapot. Ik ben naar de winkel gegaan en heb hm laten nakijken door msi. Ik heb toen een nieuwe gekregen. eigenlijk moest ik 25 euro betalen voor alles. Maar ja, ze waren zo stom bij pc-land om me te laten gaan zonder te betalen. Ik ga echt niet zeggen dat ik nog moet betalen. Moeten ze maar opletten. Ik zou dus even proberen je bord te testen.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb dit bord ook gehad, het moederbord was ook stuk, net een kermis met al die rode lampjes. Wat ik er wel bij moet vertellen is dat het moederbord ook de processor mee de afgrond in kan nemen.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ook je voeding is niet echt optimaal, ik zou ook 300 Watt aanraden, maar dit moet Net kunnen.

Suc6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dikke kans dat het de moederbord is .. Doe eens een search op de MSI K7T :X

Maar hieruit blijkt niet dat je Dit graag lezen eer je post :) netjes had doorgenomen. Lees daarvan rustig de 1e posting door, je wordt doorverwezen naar een handige troubleshooter. Daarin staat ook het e.e.a. over de K7T B)

In het vervolg dus wel eerst even de sticky's en de FAQ's doornemen eer je een probleemtopic opent. Dit had je ook kunnen lezen in de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name onder het Forumgedrag gedeelte :)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 03-06-2003 20:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.