Computer hangt na een poos

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe harddisk (maxtor diamondmax plus 9 120 GB 7200 rpm) en een nieuwe kast (goedkope met 300W voeding) gekocht.

Vervolgens heb ik al mn oude rommel overgezet in mn nieuwe kast:

Soyo K7VTA
Amd Thunderbird 1200
256 + 128 + 64 mb sdram
Maxtor 40 GB 7200 rpm
Hercules 3d Prophet 8500LE
SB Audigy player
Aopen 1648 DVD
Aopen 40*12*48 brander

(deze combinatie werkte voorheen altijd goed).

Ik heb de nieuwe harddisk ook meteen aangesloten en de 1e keer opstarten ging perfect.. vervolgens de nieuwe harddisk gepartitioneerd mbv fdisk. Na het resetten van de computer wat na fdisk een vereiste is, bleef deze al hangen voor het opstartscherm. Een keer resetten en hij bleef hangen in de bios (aangezien ik op DEL drukte).

Nu blijft de pc dus de hele tijd na een random aantal seconden hangen, soms werkt ie slechts 10 seconden en soms wel een hele minuut. Het beeld blijft wel zichtbaar, en zelfs de cursor blijft knipperen, maar hij reageert niet meer op signalen van buitenaf (tobo, muis).

De cpu wordt met dit weer idle al behoorlijk warm (48 graden), maar daar lijkt me het probleem niet te zitten, aangezien het altijd goed heeft gewerkt met deze cooler. CPU overheating protection staat zelfs uit in de bios.

Ik heb ook nog geprobeerd een aantal dingen (nieuwe hd, cdrom, dvd) los te koppelen, maar dit bood ook geen soelaas. Ik word er een beetje moe van en hoop dat iemand hier me kan helpen.

Specs | Audioscrobbler

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Heb je de partities ook na het partitioneren langzaam geformatteerd?

Pwnd

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Donderwolk schreef op 03 June 2003 @ 17:13:
Heb je de partities ook na het partitioneren langzaam geformatteerd?
Ja eentje, de ander ben ik (door het crashen) nog niet aan toe gekomen, maar t lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, aangezien hij hetzelfde probleem vertoont als ik de harddisk niet eens aansluit :s

Misschien een geheugen module naar de klote?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Misschien je voeding? Op de site van Soyo staat dat ze minimaal 350W aanbevelen voor dat mobo.

[edit]
Hmmm op de amerikaanse site zeggen ze dattie minstens 250W nodig heeft. Ze weten het kennelijk zelf niet zo goed ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 17:52 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Voedings problemen ??
Koppel eens een v/d harddisken los en start dan nog eens op.
Zit je koeler goed op je proc ?
Zit er een temp shutdown op het MB, die misschien iets te snel is
met shutdown...

Iknik (was me net even voor, vriendin komt binnen,afgeleid :)

[ Voor 14% gewijzigd door bonus op 03-06-2003 17:31 ]

Atari 4 ff'r 😊

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36
Voeding... mjah lijkt me niet eigenlijk, maar zou goed kunnen hoor... want als er voor het partitioneren niets aan de hand was... misschien de HD er maar eens uit halen en kijken als ie dan wel werkt. Eventueel brander en cdspeler afkoppelen zodat die geen stroom meer trekken... als ie t dan wel doet is het dus wel de voeding :)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2003 17:32 ]

XXXVI

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 17:27:
Misschien je voeding? Op de site van Soyo staat dat ze minimaal 350W aanbevelen voor dat mobo.
Ik had voorheen in mn oude kast altijd een 235 Watt voeding.. dus ik denk dat t daar niet aan ligt.. ook vaag dat ze trouwens 350 Watt aanbevelen.. Tis een duron/athlon thunderbird mobo en die verbruiken toch niet zo gek veel dat een 350 watt is aan te bevelen :?

Edit: Als jullie goed hadden gelezen dan had je gezien dat ik mn harddisk er al af heb gehad.. ook mn cdrom en dvd.. die liggen er nu nog steeds af.. :)

Hij is op dit moment de grootste partitie van de 120 gig hd aan tformatteren en tijdens het formatteren is ie nog niet gecrashed :?

Enjah.. de cooler zit er goed op. die is er nl niet af gegaan tijdens het overzetten naar de andere kast.. en kep ook koelpasta gebruikt, dus daar kan t niet aan liggen, zoals ik al zei hij wordt atm 'slechts' 48 graden, wat volgens mij vrij normaal is voor een idle TB

[ Voor 41% gewijzigd door Sappie op 03-06-2003 17:36 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Sappie schreef op 03 June 2003 @ 17:15:
[...]Misschien een geheugen module naar de klote?
Dat is het niet, want dan gaat 'ie piepen. (Tenzij het speakertje stuk is, natuurlijk.)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 17:51:
[...]

Dat is het niet, want dan gaat 'ie piepen. (Tenzij het speakertje stuk is, natuurlijk.)
Hij hoeft niet stuk te zijn, als hij brak is kun je ook gewoon spontane reboots en hangups krijgen :).

Probeer iig eens memtest86

tvw

• Sappie

Sappie

Topicstarter
ShotGun schreef op 03 June 2003 @ 17:53:
[...]

Hij hoeft niet stuk te zijn, als hij brak is kun je ook gewoon spontane reboots en hangups krijgen :).

Probeer iig eens memtest86
Ja ben ik net mee bezig :) nog aan t w88 op de uitslag

Edit: er blijkt nix mis mett geheugen volgens mij.. ben nu ook winxp aan t installeren en hij is op een of andere manier niet meer gecrashed... zal me benieuwen of dit zo blijft :?

Heb windows nu volledig geinstalleerd en hij is tijdens de install niet 1 keer gecrashed.. Nu eenmaal de video / geluidskaart drivers ed zijn geinstalleerd, probeerde ik een keer de computer te resetten (een nieuwe 'sessie' als t ware). Nu crashed ie dus weer om de haverklap.. t lijkt erop dat als ie eenmaal in een 'goede sessie' zit dat ie t dan blijft doen, om vervolgens maar 1 van de 10 keer booten in zo'n 'goede sessie' te komen.. vaag :? Iemand een id?

[ Voor 57% gewijzigd door Sappie op 03-06-2003 18:38 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

hoogst waarschijnlijk brakke voeding die als hij warm wordt het niet meer trekt.
gebeurt wel vaker met goedkoop kast/voeding...
Als je de mogelijkheid hebt toch even een andere voeding proberen 8)
draadbreukje op mobo kan ook ,maar denk het nu niet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:05 ]

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Lijp hoor.. ik heb nu die oude voeding van 235 Watt (van powermann) eraan gehangen.. nu trekt ie t wel :( D8 ik ff mooi klaar te zijn met een 300 Watt (van codegen oid).. goedkope rommel dan..

Baal er wel van, want mn oude voeding heeft zn fan zo zitten, dat, wanneer ik em in de nieuwe kast pleur, deze de lucht in de kast blaast :/

Wel vaag dat het de gehele windows install goed is gegaan, terwijll ie daarvoor en daarna bleef crashen :?

[ Voor 15% gewijzigd door Sappie op 03-06-2003 19:13 ]

Specs | Audioscrobbler

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jah Powermann daar heb ik ook goede ervaring mee, zat in mijn vroegere Mycom tower haha wel stoer.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Niels99 schreef op 03 June 2003 @ 19:13:
Jah Powermann daar heb ik ook goede ervaring mee, zat in mijn vroegere Mycom tower haha wel stoer.
Ja idd.. die zat dus ook in me ouwe mycom toren :p

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Heb je de voltages van je nieuwe voeding al in de BIOS gechecked?
Wijken ze volgens de 10% regel af?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 19:18:
Heb je de voltages van je nieuwe voeding al in de BIOS gechecked?
Wijken ze volgens de 10% regel af?
Nog niet gechecked, maar ga ik zo ff doen..

Maak me net toch iets lijps mee.. ik had mn cooler, die aan een voedingskabel hangt, niet aangesloten.. Nieuwe drivers geinstalleerd net en 3 x opnieuw opgestart, zie ik dat mn fan van de cooler niet draait.. lijp.. meteen uitgezet en gelukkig nix aan de hand.. pheeww :)

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1