Kom niet van DNSBL af.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn server had last van "open socks 1080" nu is deze correct ingesteld, dus het gat is dicht.

Nu heb ik het IP-adres van meerdere black lists af kunnen halen, maar bij http://relays.osirusoft.com/ lukt het niet.

Als ik vanaf het geblockte IP-reeks naar de site ga, kom ik er niet eens op. Als ik een email stuur wordt die geblockt. Dus daar schiet ik niks mee op.

Als ik vanaf een andere lokatie naar die site ga, kan ik een formulier invullen met motivatie, IP-adres en email adres.

Dit heb ik meerdere keren geprobeerd, maar ik krijg nooit reactie en ik sta nog altijd op deze Black list.

Heeft iemand ervaring met http://relays.osirusoft.com/ ?
Heeft iemand een suggestie hoe ik eraf kan komen?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet slim om dat ook open te laten staan, he. Zo bevorder je alleen maar spam en ander gespuis. Het enige wat je denk ik kan doen is wachten tot je er van afgehaalt wordt. Als je meerdere keren hetzelfde aanvraagt zullen ze het misschien beschouwen als spam.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

There are two forms of automated email handlers. relays@relays.osirusoft.com and retest@relays.osirusoft.com. If your system is listed, email retest using the server you want tested. By emailing retest, your server will be retested automatically, by reading the received: from lines in your message.
of
For automatic retesting please telnet to mach3.osirusoft.com from a computer that will by default pass thru the server.
Ik heb zo al meerdere systemen van hun list af gekregen. Systemen van toekomstige klanten. :)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

er zijn een paar 'filter' lijsten die je alleen van de lijst afhalen als je ISP of toplevel aangeeft je van inet verwijdert te hebben aka acount opgezegt te hebben....

en enkele van die lijsten zijn zo fanatiek, dat de hele provider gebant wordt zodra er meer dan 3 ofzo relays op zijn geweest.

andere zijn niet zo star, maar bekijken je 'afmelding' eerst en testen dan bijv steeksproefsgewijs 6 tot 18 maanden voordat je van de lijst afgaat....

er zijn in het verleden genoeg spammers/relays geweest die vanwege een lijst de boel op orde maakte en een paar weken later op dezelfde voet doorgaan als daarvoor...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• rreevvss
wachten heeft geen nut.. ik wacht al een paar weken :(

ik heb naar retest@ en relays@ al mails gestuurd, maar vanaf het geblockte domein krijg ik ze keihard terug.

Telnet ook gedaan, helaas...

Kan mijn ISP hier misschien iets aan doen/mee helpen?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Staat je systeem wel echt dicht nu...

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• rreevvss
yep, 100% zeker

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

rreevvss schreef op 03 June 2003 @ 17:23:
wachten heeft geen nut.. ik wacht al een paar weken :(
Kan mijn ISP hier misschien iets aan doen/mee helpen?
Osirusoft is gewoon klote, als je gaat zoeken kun je echt honderden mensen vinden die vaak ten onrecthe geband zijn. Osirusoft draait er zijn hand ook niet voor om om een hele range ip's te bannen als er 1 de fout in gaat (en dat is nogal klote als jij bij een ISP hangt met je colobakje oid en je buurman kan zijn mailserver niet dichttimmeren).

Je ISP kan er erg weinig aan doen behalve je een nieuwe IP-adres geven die niet geblacklist is (en de kans dat ze dat doen is uhm, 0 ;)).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zie hier een herhaling van de SPEWS-discussie, ook al zo'n anti-spam gedrocht :/

Verwijderd

Als je hier kijkt:
http://relays.osirusoft.com/mail/

zie je dat iemand ze gefaxxed heeft. Die fax hebben ze on-line staan. Als je in die fax kijkt, zie je het volgende:
Jared, Joe
Osirusoft Research & Engineering
405-B W. Tularosa
Orange, CA 92866US

Fax1: (?) 714-9970375
Fax2: (?) 714-5324731
Daar moet je toch iets mee kunnen. Desnoods fax je ze elke dag een pleerol ofzo..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb zelf ook slechte ervaringen met Osirusoft.. Erop komen is een stuk makkelijker dan eraf ;)

Ik heb het zelf ook 6 maanden geprobeerd en toen kreeg ik ineens een ander (non-blacklisted) IP van Chello en waren de problemen voor mij voorbij.. De betreffende range is btw nog steeds geblocked.. :/
Waren waarschijnlijk ook 3 sukkels geweest want bij mij was ook een hele range geblocked.

Wees consequent, maar niet altijd

• rreevvss
ik ben benieuwd, status is nu:

submitted for open proxy testing (added Jun 3 2003) (temp. listing)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:18

Booster

Superuser

Je hebt ze een fax gestuurd?

Osirusoft is echt... tja... laat ik mijn frustraties maar niet hier ventileren ;)

Mocht je eraf komen dan hoop ik dat je even wilt posten hoe je dat bewerkstelligd hebt :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Ook

Ook

Yes I can!

:(

Net verhuist en m'n 'nieuwe' IP staat er dus ook op (damn Chello). Ben je er nog vanaf gekomen? En zo ja, wat heb je dan gedaan?

Dit staat er ook nog bij trouwens, misschien toch maar een briefje naar Chello sturen..
Your ISP knew about the problems with 62.194.15.xx when they assigned it to you!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook schreef op 29 juni 2003 @ 13:21:
:(

Net verhuist en m'n 'nieuwe' IP staat er dus ook op (damn Chello). Ben je er nog vanaf gekomen? En zo ja, wat heb je dan gedaan?

Dit staat er ook nog bij trouwens, misschien toch maar een briefje naar Chello sturen..
[...]
Wellicht, waarschijnlijk zelfs, kan Chello je niet zo maar een andere IP geven. Meestal gebruiken ze een bepaalde range voor een bepaald gebied.
Ook schreef op 03 juni 2003 @ 21:21:
Heb zelf ook slechte ervaringen met Osirusoft.. Erop komen is een stuk makkelijker dan eraf ;)

Ik heb het zelf ook 6 maanden geprobeerd en toen kreeg ik ineens een ander (non-blacklisted) IP van Chello en waren de problemen voor mij voorbij.. De betreffende range is btw nog steeds geblocked.. :/
Waren waarschijnlijk ook 3 sukkels geweest want bij mij was ook een hele range geblocked.
Tja en het jammere is dat Osirusoft, ondanks hun niet geheel vlekkeloze reputatie, vaak gebruikt wordt als DNSBL.

• Ook

Ook

Yes I can!

PolarBear schreef op 30 June 2003 @ 11:43:
[...]
Wellicht, waarschijnlijk zelfs, kan Chello je niet zo maar een andere IP geven. Meestal gebruiken ze een bepaalde range voor een bepaald gebied.
Dat is misschien waar maar op m'n oude adres had ik eerst een Blacklisted IP en ineens een ander IP wat niet blacklisted is. Nu woon ik 2 straten verderop en heb ik dus (opnieuw) een blacklisted IP!

Maar goed, misschien eens aanmelden met een ander MAC adres en dan kijken of ik weer een ander IP krijg.

Pagina: 1