[FTP] Kan geen verbinding krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36
Cliënts: CuteFTP 5.0XP Beta, LeechFTP, WS_FTP, FileZilla
Firewall: Sygate Personal Firewall Pro
Virusscanner: Norton

Heb hier een tweetal FTP-sites waar ik om één of andere reden niet in kan loggen. De persoon van wie ik de adressen heb gekregen kan dat wél met dezelfde inlog-gegevens. Één van de sites werkte in de eerste instantie wel, maar ook daar heb ik geen toegang meer toe. Bij mijn ouders thuis hetzelfde verhaal; geen verbinding.

Het gaat overigens pas mis als hij het password gaat checken. Ik krijg dan error 530. Echter heb ik met mijn eigen ogen gezien dat het bij die vriend wél werkt.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

een beetje respectabele FTP site heeft een IP acces list ... staat je ip er niet op .... kun je het wel vergeten .. :D anders zou ik ook niet durven zeggen waarom het niet lukt .... probeer is naar public ftp's te connecten ... dat moet wel lukken

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36
CRiMiNaL schreef op 03 June 2003 @ 16:49:
een beetje respectabele FTP site heeft een IP acces list ... staat je ip er niet op .... kun je het wel vergeten .. :D anders zou ik ook niet durven zeggen waarom het niet lukt .... probeer is naar public ftp's te connecten ... dat moet wel lukken
Public ftp's werken wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad is jouw IP vreemd voor de server en wordt die geweigerd. Heel normaal.

Question/Problem: Every time I try to connect I get this message:
530 Logon Failure. Quitting.

Answer/Solution: 530 errors come from the ftp server, not from WS_FTP. The server is not recognizing or accepting your username and password.

Please contact the Host Administrator of the FTP Server that you are trying to connect to for further assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

dan ben ik bang dat de FTP's die je wil bereiken wel een IP Acces list hebben waar jij niet op staat .... :( vraag dit voor de zekerheid nog is na bij die vriend van je, weet hij het niet, dan heb je denk ik pech.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Als alle andere FTP-sites wel werken heeft het niks met poorten protocollen of wat dan ook te maken. Dan kan het idd slechts een login-fout zijn. Dus of je IP is niet goed, of het username en/of password.
Pagina: 1